Chwalą się sukcesami
Agencja Rynku Rolnego podsumowała swoje działania w 2016 roku.
Wynika z nich, że wspierała m.in. producentów wieprzowiny, mleka, owoców i warzyw, odtłuszczonego mleka w proszku (OMP), masła i innych. Łącznie wypłaciła ponad 1,2 miliarda zł.
- Agencja radzi sobie doskonale, zważywszy na sytuację, jaką zastaliśmy w ARR oraz sytuację geopolityczną - powiedział na konferencji prasowej Dobry Rok w Rolnictwie Jacek Bogucki.
„W ramach nadzwyczajnego wsparcia w sektorze mleka i wieprzowiny ARR wypłaciła z budżetu unijnego i krajowego ponad 245 mln zł. W ramach embarga wypłacono kolejne 573,5 mln zł. Wycofano 313,3 tys. ton produktów, w tym 283 tys. ton jabłek. Obecnie jest realizowana kolejna transza embarga. W związku z trwającą od lipca 2015 r. trudną sytuacja na rynku mleka ARR realizuje interwencyjne zakupy OMP. Udzielane są dopłaty do prywatnego przechowywania masła lub odtłuszczonego mleka w proszku” - czytamy na stronie ARR.
Agencja zaznacza, że jest przygotowana do działań w zakresie promowania polskiej żywności: - Od tego roku promujemy ją na rynkach światowych pod hasłem „Polska smakuje” we wszystkich językach świata. Przedsiębiorcy już są przekonani, że warto na targach prezentować się na wspólnym stoisku, aby promocja na odległych rynkach była skuteczna.
Dzięki informatyzacji składania wniosków, udało się w tym roku ograniczyć liczbę biur, kierowników oraz samodzielnych stanowisk w agencji. Stworzone zostały zespoły, które potrafią się wdrażać w mechanizmy interwencyjne, a liczba procedur została zmniejszona ponad trzykrotnie.