Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
    • Ceny żywca wieprzowego
    • Ceny żywca wołowego
    • Ceny zbóż
    • Ceny pasz
    • Ceny owoców
    • Ceny warzyw
    • Ceny mleka i przetworów
    • Ceny drobiu i jaj
    • Analizy rynkowe
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Rekordowa liczba żubrów w Polsce. Zakończyła się coroczna inwentaryzacja
      Ruszyły obowiązkowe szczepienia kur. Kto musi to zrobić?
      Pryszczyca - apel GLW. Jak chronić owce podczas redyku 2025?
      Jak smak mięsa wpływa na wybory konsumentów?
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Ten szkodnik jest już w buraku. Trzeba reagować!
      Nowy szkodnik w sadach i ogrodach. Obniża jakość owoców i plonowanie
      Sucho na polach. Jak poprawić żyzność gleby?
      Uwaga! Oprzędziki dają o sobie znać. Potrafią uszkodzić wszystkie rośliny na polu
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Nowy ciągnik z ładowaczem kontra... jajko. W Rydzynie pokazali, jak to się robi!
      Każdy ciągnik sprowadzony do Polski z tych krajów będzie musiał mieć ten dokument
      Zaczynał od Fortschritta z DDR. Dziś dwa nowoczesne kombajny koszą kilka tys. ha
      Pokażą prawdziwe perełki! Wielkimi krokami zbliża się V Zlot Starych Ciągników
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      2 tys. zł za cielaka HF. Popyt na odsadki nie maleje. Co z embargiem na bydło?
      ARiMR wypłaca pieniądze. Wiemy, ile środków na kontach rolników
      Termin składania wniosków o dopłaty 2025 wydłużony. O ile?
      Żniwa 2025. Jakie będą ceny zbóż?
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Pomoże w trawieniu i przeziębieniach. Sprawdź, czy masz go w swoim ogródku
      Przy pelargonii pamiętaj o tych trzech rzeczach. Dzięki nim obsypie się kwiatami
      Imponująca ozdoba ogrodu. Ostatni dzwonek na wiosenne sadzenie lilii
      Wiadomo, kiedy wreszcie przyjdą deszcz i ciepło. Najnowsza prognoza pogody
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Czołowi eksperci i liderzy branży agro na jednym wydarzeniu. Chodzi m.in. o ekologiczne uprawy
      Produkować i zużywać prąd z nieswojej instalacji
      Materiał promocyjny Agrofotowoltaika jako szansa na zwiększanie samowystarczalności producentów rolnych
      Rolnicy szczerze o panelach fotowoltaicznych bez dotacji. Czy się opłaciło?
  • Wieści Rolnicze
  • Kabiny na zamówienie. Z czego są wykonywane i ile kosztują?

Kabiny na zamówienie. Z czego są wykonywane i ile kosztują?

Inne 24 września 2019 09:09 Łukasz Tyrakowski Aktualizacja: 24 września 2019 09:27
Kabiny na zamówienie. Z czego są wykonywane i ile kosztują?
Źródło: Naglak
Które elementy wykończenia są tańsze - metal czy tworzywo sztuczne? Ile kosztuje dodatkowe wyposażenie?
Spis treści:

    Producenci kabin do ciągników rolniczych i kombajnów notują duże zapotrzebowanie na swoje produkty zarówno w przypadku maszyn używanych jak i nowych. Które elementy wykończenia są tańsze - metal czy tworzywo sztuczne? Ile kosztuje dodatkowe wyposażenie? 

    Rynek kabin dzieli się na starszą i nowszą generację produktów. Według wyspecjalizowanych firm, prym wśród ciągników używanych wiodą kabiny do Ursusów: C-330, C-360, Massey Fergusonów: 235, 255 oraz MTZ-ów.

    - Są one dedykowane głównie dla klientów indywidualnych. Oczywiście sprzedajemy też nasze produkty do składnic, ale przede wszystkim odbiorcami są jednak bezpośrednio rolnicy - informuje Agnieszka Zygner z firmy Naglak, działającej zarówno na rynku polskim jak i zagranicą.

    Ekspertka przyznaje, że najlepsze wyniki, jeśli chodzi o sprzedaż, uzyskują Ursusy, a dokładne dane  firmy wskazują, że w 2018 roku udało się sprzedać 540 kabin do "sześćdziesiątki" i 150 kabin do "trzydziestki".

    ZOBACZ TAKŻE: Uratowali upadłe gospodarstwo i stali się potęgą [ZDJĘCIA]

     - Dzielą się one jeszcze na te wykonane z metalu i te w których dach oraz błotniki są z tworzywa sztucznego - nazywane „nowym obliczem”. I to właśnie „nowe oblicze” cieszy się większym "wzięciem", ponieważ wygląda bardziej nowocześnie, jest atrakcyjniejsze i pozwala na tworzenie bardziej opływowych kształtów, a także zapewnia lepszą odporność na korozję

    - informuje specjalistka firmy Naglak, zwracając także uwagę na to, że duże zainteresowanie wśród właścicieli maszyn używanych wzbudzają kabiny do kombajnów Bizon.

    - W ubiegłym roku sprzedaliśmy 130 sztuk do samego Bizona. Jeśli chodzi o inne marki kombajnów, to popyt płynął głównie z zagranicy. Najczęściej były to: Claas, John Deere oraz Deutz Fahr - informuje Agnieszka Zygner. 

    Nieco inaczej wygląda sytuacja na rynku kabin do ciągników nowszej generacji schodzących z linii produkcyjnej. W tym przypadku wyroby te są sprzedawane głównie do delaerów bądź nawet głównych importerów. Producenci w takich przypadkach podpisują umowy na konkretne ilości kabin, które muszą wyprodukować, trudniej jest natomiast kupić je indywidualnie. Jak przyznaje Agnieszka Zygner, w firmie Naglak najczęściej w tym segmencie odbiorcami dealerzy takich marek jak: Deutz Fahr, John Deere, Kubota, New Holland oraz Branson.

    - Jeśli chodzi o Deutz Fahra w naszym przypadku sprzedaje się powyżej 500 kabin rocznie. Wszystkie kabiny do traktorów nowszej generacji posiadają elementy wykonane z tworzywa. Pojawiają się także m.in. gięte szyby, nagrzewnice oraz wiele innych elementów wyposażenia - przyznaje ekspertka.

    Więcej o tym, co znajduje się w podstawowym i dodatkowym wyposażeniu opowiada Adam Szyszka z firmy Szyszka Agro-Perfekt, która również specjalizuje się w sprzedaży tego typu urządzeń.

    - Każda kabina, bez względu czy chodzi o markę Ursus czy też MTZ w standardzie posiada lampy pozycyjne z kierunkowskazami, halogeny, wycieraczkę elektryczną, tapicerkę na błotnikach i podsufitce, stopnie do wejścia oraz zestaw montażowy. Wyprowadzone są także wszystkie kable, uchylny jest dach, a tylna szyba otwierana jest na siłownikach - informuje ekspert.

    Dodatkowo firma ta oferuje osłony silnika - maski, nagrzewnice, szyberdach, półkę na radio, miejsce na głośniki, przednie halogeny wmontowane w dach, boczne szyby uchylane, lampę błyskową oraz przednie błotniki. Na zamówienie możliwa jest także zmiana koloru, a całość może być cynkowana ogniowo.

    - Tego typu zamówienia nie są jednak zbyt częste, ponieważ wiąże się to już z większym wydatkiem – przyznaje Adam Szyszka.

    Jak podaje Agnieszka Zygner w firmie Naglak w przypadku kabin nowszej generacji możliwe jest jeszcze montowanie siłowników gazowych w drzwiach i tylnej szybie, elektrycznej wycieraczki przedniej i tylnej weaz ze spryskiwaczem, gniazda USB czy też uchylnych szyb przednich. Ponadto jako opcje dodatkowe montowane są: klimatyzacja, skrętne przednie błotniki, oświetlenie ledowe oraz izolacja akustyczna.

    - Izolacja obniża zdecydowanie poziom hałasu w kabinie operatora, dzięki czemu uzykuje się większy komfort pracy- dodaje Agnieszka Zygner. 

    Wszystkie kabiny zanim zostaną dopuszczone do sprzedaży, przechodzą obowiązkowe testy wytrzymałościowe i muszą posiadać odpowiednie parametry, które mają zagwarantować operatorowi większy poziom bezpieczeństwa, zwłaszcza w przypadku wypadku.

    - Wszystkie kabiny, które wprowadzamy na rynek, są poddawane badaniom wg kodu OECD. Każdy produkt musi posiadać badania ROPS (Roll Over Protective Structures) tzn. konstrukcja musi chronić operatora w przypadku przewrócenia się maszyny oraz FOPS (Falling Object Protective Structures)  - kabina musi chronić kierującego w przypadku elementów spadających z góry. To badanie jest wymagane przede wszystkim przy ciągnikach, które współpracują z ładowaczem czołowym

    - tłumaczy ekspertka z firmy Naglak, która dodaje, że jej firma bezpośrednio nie produkuje wszystkich części składowych kabiny, ale znaczną część po prostu montuje. Kupowane są m.in. szyby, klamki, nagrzewnice czy też zawiasy do szyb. W własnym zakresie wytwarzane są natomiast wszystkie elementy z metalu i dachy oraz błotniki z tworzywa sztucznego, niektóre uszczelki oraz tapicerka. 

    Jeśli chodzi o przeciętną cenę kabiny do ciągników starszej generacji kształtuje się ona na poziomie około 5 tysięcy złotych.

    - Z dodatkowymi elementami może ona wzrosnąć mniej więcej do około 8 tysięcy. Kabina wyposażona jest jednak w takich wypadkach w wiele udogodnień i gwarantuje jeszcze większy komfort

    - mówi  Adam Szyszka, którego firma niektóre kabiny rozprowadza przez dealerów, a większość sprzedaje za wschodnią granicę.

    - Rocznie sprzedajemy około tysiąca sztuk – przyznaje Szyszka.

    Większą wydajnością i sprzedażą może pochwalić się firma Naglak, która w 2018 roku sprzedała około 2200 nowych kabin.

    - Około 65% z nich trafiło na rynek polski, a reszta zagranicę. Jest to zmiana w stosunku do lat poprzednich, kiedy w sprzedaży brylowały obce rynki

    – przyznaje Agnieszka Zygner, która informuje, że składając zamówienie na kabinę, rolnik bądź firma musi czekać na wykonanie zamówienia od 2 do nawet 12 tygodni.

    - Termin uzależniony jest od tego, jakie zapotrzebowanie występuje w danym czasie i jak skomplikowane są to kabiny. Najdłużej czeka się za prototypami. Wykonujemy także zamówienia niestandardowe, jednak w takim przypadku są to dla nas nowe wyzwania, czasami skomplikowane. Na pewno jednak poradzimy sobie z większością zleceń - kończy ekspertka.

    ZOBACZ TAKŻE: Zakup używanego ciągnika - na co uważać?

    • Tagi:
    • wyposażenie
    • Szyszka
    • ciągniki nowe
    • Naglak
    • kabiny
    • ciągniki używane
    Łukasz Tyrakowski
    Podobne artykuły
    Ciągniki

    TOP 10 marek ciągników używanych 2022 roku [GALERIA] 

    17 grudnia 2022
    Ciągniki

    Trwa ożywienie na rynku ciągników używanych

    19 czerwca 2021
    Ciągniki

    Trwa szał na ciągniki używane. Prawie 40% większa sprzedaż

    10 maja 2021
    Ciągniki

    "Stare" ciągniki nadal w modzie. Rolnicy wybierają je najchętniej

    11 kwietnia 2021
    Ciągniki

    Mniejsza sprzedaż ciągników używanych

    24 marca 2021
    Ciągniki

    Ciągniki używane bardzo popularne wśród polskich rolników

    19 marca 2021
    Ciągniki

    Czy możliwe jest utrzymanie wartości ciągnika mimo upływu lat?

    19 lutego 2021
    Ciągniki

    Ile używanych ciągników zarejestrowano w styczniu?

    12 lutego 2021
    Warto wiedzieć
    Pomoc unijna
    2 tys. zł za hektar i 200 tys. na rozwój? Wielkie zmiany dla małych gospodarstw
    15 maja 2025
    Analizy rynkowe
    Żniwa 2025. Jakie będą ceny zbóż?
    14 maja 2025
    Prawo i finanse
    Termin składania wniosków o dopłaty 2025 wydłużony. O ile?
    14 maja 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy