Jaki ciągnik do dużego gospodarstwa?
Flagowe ciągniki 6R - John Deere
Dwa, nowe sześciocylindrowe modele ciągników o najwyższym poziomie mocy 230 i 250 KM, skonstruowane zostały z myślą o potrzebach usługodawców i właścicieli wielkopowierzchniowych upraw.
Obie maszyny wyposażone są w silnik PowerTech PSS o pojemności 6,8 litrów, z dwoma turbosprężarkami oraz zaawansowanymi technologiami filtra cząstek stałych (DPF) i selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który sprawnie reaguje na zmiany obciążenia, zużywając mniej paliwa i spełniając przy tym normy emisji spalin Stage IV. Przekładnia AutoPower, przekazująca maksimum mocy mechanicznej w wielu zakresach prędkości jezdnej. Po osiągnięciu maksymalnej prędkości jazdy (40km/h) obroty automatycznie spadają do 1300 obr./min, pozwala to zmniejszyć zużycie paliwa. Maszyny te wyposażone są również w nowy joystick CommandPRO zapewniający wysoki poziom ergonomii i wszechstronności w ciągnikach John Deere. Prędkość maksymalną można osiągnąć za jednym przesunięciem joysticka, a do sterowania podnośnikiem, WOM, zaworami SCV, AutoTrac i innymi funkcjami służy 11 programowalnych przycisków. Funkcja trybu pełzającego pozwala na poruszanie się z prędkością od 0 do 2 km/h.
Okres wymiany filtra oleju silnikowego, filtra paliwa i oleju silnikowego w obu modelach wynosi 750 godzin, co przyczynia się do ograniczenia kosztów części i serwisu.
Ciągniki 6230R i 6250R zapewniają również wysoki poziom komfortu pracy operatora. Inteligentny układ hydropneumatycznego zawieszenia kabiny (HSC Plus) zapewnia większą płynność jazdy oraz izolację akustyczną i tłumienie drgań. Lepsza przyczepność i aż o 10 procent wyższe przenoszenie mocy na podłoże to efekt zastosowania nowego samopoziomującego układu zawieszenia osi przedniej TLS Plus. Automatycznie reguluje on czułość i szybkość reakcji, zapewniając synchronizację z układem wykrywania obciążenia podnośnika. Dzięki temu kompensuje efekt skoku mocy w warunkach wymagających dużego uciągu. Dzięki zmiennemu przełożeniu układu kierowniczego (VRS) kręcenie kierownicą wymaga mniej ruchu ramion i znacznie niższego wysiłku.
Dzięki układowi hydraulicznemu z kompensacją ciśnienia i przepływu, ciągniki serii 6R zapewniają przepływ maksymalny na poziomie 160 l/min przy 1500 obr./min. Pozwala to oszczędzać paliwo nawet w najcięższych warunkach pracy układu hydraulicznego. Sześć par zaworów SCV z indywidualnymi dźwigniami w ciągniku rolniczym zostało umieszczonych w jednym miejscu dla zapewnienia łatwego dostępu. Tylny podnośnik posiada udźwig 10,4 tony, a przedni 5 ton.
Z pozostałych opcji wymienić można nowy pakiet łączności obejmujący aplikacje MyJobsConnect i MyJobsManager, które pozwalają przesyłać zadania w czasie rzeczywistym do urządzeń przenośnych operatorów, którzy wykonują je na bieżąco. John Deere jest też pierwszym producentem maszyn rolniczych oferującym system nawigacji.