IV Forum Sektora Wołowiny - o zakazie uboju rytualnego
Powstanie rezolucja w sprawie zmian, jakie posłowie planują w Ustawie o obronie zwierząt w kontekście uboju rytualnego w Polsce?
Hodowcy bydła i producenci wołowiny, przedstawiciele ubojni, administracji, nauki, handlu i doradztwa rolniczego oraz zakładów rozbioru, a także dostawcy produktów oraz usług dla przemysłu mięsnego spotkają się 30 listopada i 1 grudnia br. w Nadarzynie na czwartej edycji Forum Sektora Wołowiny podczas Centralnych Targów Rolniczych.
Tematem przewodnim tegorocznego spotkania będzie strategia sektora wołowiny, pod nazwą „Polska Wołowina 2022".
Podczas dwudniowego spotkania zostaną omówione tematy dotyczące strategii sektora wołowiny, poprawy konkurencyjności polskich producentów żywca wołowego, poprawy konkurencyjności polskiej wołowiny, jakości mięsa wołowego, transferu wiedzy oraz innowacyjności w procesie produkcji, handlu, logistyki, marketingu w tym współpracy w ramach łańcucha dostaw.
Z uwagi na sygnały, jakie w ciągu ostatnich dni dotarły do producentów bydła mięsnego w sprawie wprowadzenia w Polsce zakazu uboju rytualnego, na IV Forum Sektora Wołowiny szykuje się gorąca dyskusja!
- Naszą intencją będzie stworzenie rezolucji, w której sprzeciwiamy się wprowadzaniu uboju rytualnego. Zgodnie z naszymi szacunkami przyczyniłoby się to do spadku cen za żywiec wołowy o około 1,50 zł/kg WBC. Nie możemy na to pozwolić - tłumaczy Monika Przeworska, starszy specjalista ds. Rozwoju Systemów Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.
Wstęp na konferencję jest bezpłatny,konieczna jest jednak wcześniejsza rejestracja na stronie: http://www.beefforum.pl
PROGRAM IV Forum Sektora Wołowiny
Myślą przewodnią IV Forum będzie prezentacja i dyskusja na temat strategii sektora wołowiny pod nazwą „Polska Wołowina 2022”, nad którą sygnatariusze porozumienia „Polska Wołowina 2022” aktualnie pracują, a zgodnie z wolą Pana Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, konsultują kolejne fazy prac z udziałem przedstawicieli resortu rolnictwa.
I dzień FORUM
09:00 |
- |
10:00 |
Rejestracja gości. |
10:00 |
- |
10:10 |
Otwarcie Forum. |
10:10 |
- |
10:30 |
Wystąpienie honorowych gości. |
10:30 |
- |
10:50 |
Trendy na rynku mięsa - wykład wprowadzający. |
10:50 |
- |
11:20 |
Dyskusja - Jaka jest przyszłość sektora wołowiny na globalnym rynku? |
|
|
|
° Światowy rynek wołowiny |
|
|
|
° Czego potrzebują producenci w UE, aby być konkurencyjni na globalnym rynku? |
|
|
|
° Jak dostosować się do zmian preferencji konsumentów? |
|
|
|
° Czy wystarczą strategie zakładów i indywidualnych rolników, czy też skuteczne są strategie dla krajów? |
|
|
|
° Jakie strategie realizują inni? |
|
|
|
° Jak skutecznie konkurować z tanimi producentami wołowiny w UE i w krajach trzecich? |
|
|
|
° Jaką strategie przybąć wobec trendów wegetariańskich, ochrona planety wobec zmian klimatycznych, |
11:20 |
- |
11:50 |
Przerwa kawowa. |
11:50 |
- |
12:10 |
Prezentacja - Wyzwania dla polskich producentów żywca wołowego i wołowiny. |
12:10 |
- |
12:50 |
Dyskusja - Które wyzwania są kluczowe dla polskiego sektora wołowiny? |
|
|
|
° PERCEPCJA- Dyskusyjny wizerunek polskiej wołowiny |
|
|
|
° INTEGRACJA- Niska powtarzalność produkcji |
|
|
|
° SATYSFAKCJA- Nieefektywne narządzia przekładające preferencje konsumentów na proces produkcji |
|
|
|
° KOOPERACJA- Niewystarczająca współpraca w łańcuchu wartości |
|
|
|
° KOMPETENCJE- Mozno zróżnicowany poziom kompetencji producentów |
|
|
|
° OPTYMALIZACJA- Nieefektywne wykorzystanie zasobów |
12:50 |
- |
14:20 |
Obiad. |
14:20 |
- |
14:40 |
Prezentacja - Dźwignie wzrostu |
14:40 |
- |
15:10 |
Dyskusja - Czy dźwignie wzrostu w strategii "Polska Wołowina 2022" są dobrze dobrane? |
|
|
|
° Podniesienie ceny poprzez certyfikat dobrostanu |
|
|
|
° Podniesienie ceny poprzez system zapewnienia jakości kulinarnej |
|
|
|
° Podniesienie ceny i obniżka kosztów poprzez poprawę mixugenetyki |
|
|
|
° Obniżenie kosztów w wyniku poprawy kompetencji producentów i przetwórców |
15:10 |
- |
15:30 |
Prezentacja - Inicjatywy strategiczne w stratgii "Polska Wołowina 2022" - cz. I |
15:30 |
- |
16:00 |
Dyskusja - Które inicjatywy strategiczne efektywnie wpłyną na poprawę konkurencyjności polskiej wołowiny? |
|
|
|
° Opracowanie kompleksowego zbioru wiedzy nt. żywienia bydła w warunkach polskich, ekonomiki chowu, cen transakcyjnych bydła i kalkulatorów |
|
|
|
° Szkolenia, zachęty finansowe i akcje promocyjne dla producentów w celu zachęcenia do korzystania ze zrewitalizowanego systemu doradztwa techniczno-ekonomicznego |
|
|
|
° Zwiększenie przejrzystości rynku cieląt i żywca w tym zwiększenie zaufania producentów do klasyfikacji EUROP |
|
|
|
° Zachęty finansowe do inwestycji, szkolenia i akcje promocyjne dla producentów w celu zachęcenia do specjalizacji w etapach chowu |
|
|
|
° Zacieśnienie współpracy w łańcuchu wartości |
|
|
|
° System zapłaty w łańcuchu dostaw oparty na wartości |
16:00 |
- |
16:30 |
Przerwa kawowa. |
16:30 |
- |
16:50 |
Wykład- Inicjatywy strategiczne w strategii "Polska Wołowina 2022"- cz. II |
16:50 |
- |
17:20 |
Dyskusja- Czy budować markę Polska Wołowina? |
|
|
|
° Jak powinna być zdefiniowana marki Polska Wołowina ? |
|
|
|
° Jakie powinniśmy przyjąć założenia dla opracowania strategii komunikacji marki Polska Wołowina |
|
|
|
° Czy opracowanie założeń systemu zapewniania jakości kulinarnej całej wołowiny produkowanej w Polsce i jego implementacja jest istotne dla promocji polskiej wołowiny? |
|
|
|
° Czy standardy dobrostanu zwierząt powinny być elementem definicji marki polska wołowina? |
|
|
|
° Czy strategia promocji polskiej żywności zapewni wsparcie dla promocji polskiej wołowiny? |
|
|
|
° Promocja polskiej wołowiny - większe inwestycje na promocję w kraju czy promocję eksportu? |
17:20 |
- |
17:30 |
Podsumowanie IV Forum Sektora Wołowiny. |
II dzień FORUM
9:00 - 12: 00 Warsztaty branżowe dot. Strategii "Polska Wołowina 2022"
- Wyzwania, dźwignie wzrostu.
- Inicjatywy strategiczne.