Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Żywiec wieprzowy
      • Żywiec wołowy
      • Zboża
      • Pasze
      • Owoce
      • Warzywa
      • Mleko i przetwory
      • Drób i jaja
      • Analizy rynkowe
      Na rynku w Broniszach wiele się dzieje
      Producentów mleka czeka trudny czas. Nie dla wszystkich będzie miejsce na rynku?
      Ceny nawozów. Kup już teraz, bo zapowiadają się solidne podwyżki?
      Korekty w cenach kukurydzy. Czy udało się w tym roku na niej zarobić ?
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Ceny świń w połowie listopada. Dlaczego spadają skoro w Niemczech jest bez zmian?
      Hodowcy i przetwórcy boją się kar. "Polska nie jest na to przygotowana"
      Zwierzęta tych rolników ginęły, a oni zostawali z niczym. Po 6 latach walki jest przełom
      Marazm na rynku trzody chlewnej. Ekspert widzi tylko dwa rozwiązania
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Żeby nie skończyło się jak przedostatnio. Nie odkładaj tego absolutnie na później
      Potężna katastrofa na rynku ziemniaka. Co naprawdę do niej doprowadziło?
      Rolnictwo wpływa na mentalność studentów? Zaskakujące wyniki badań
      Co działa, a z czym lepiej dać sobie spokój? Praktyczne wskazówki dla uprawiających buraki
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Wkrótce rusza ważny nabór. Będą pieniądze na maszyny. Ale czy również na ciągnik?
      Czeka nas mocne otwarcie sezonu 2026 w branży rolnej. O co chodzi?
      Nowa firma podbija polski rynek maszyn rolniczych. Startują z ładowarkami [VIDEO]
      AGROTECH w Kielcach 2026. Rezerwujcie terminy! [VIDEO]
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Łatwiejsze wywłaszczenia i odszkodowania. Nowe przepisy weszły w życie
      Dom jak lodówka? Po zmianie przepisów budynki dostaną etykiety od A+ do G
      Przeciętna emerytura rolnicza to połowa świadczenia w ZUS. W KRUS szykuje się reforma
      Nowy „aktywny rolnik” coraz bliżej. Co z małymi gospodarstwami od 2026 roku?
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Hit na zimę. Ta roślina przetrwa nawet największe mrozy
      Posadzisz raz i zapomnisz. Regeneruje się błyskawicznie
      Idealny na żywopłot. Nie traci liści i zmienia kolor. To hit ogrodników
      Połowa listopada to ostatni dzwonek. Posadź teraz, zakwitnie w Boże Narodzenie
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Artykuł sponsorowany Fotowoltaika dla rolnika. Jak skorzystać z pomocy ekspertów PGE?
      Trzy duże nabory ARiMR jeszcze w tym roku. Wsparcie od 200 tys. do 1,5 mln zł
      Od tego zależy, ile można zarobić na biogazowni rolniczej
      Czy agrowoltaika może zagwarantować plony i przychody rolnika?
  • Wieści Rolnicze
  • Grupa Azoty. Ponad 33 mln euro dofinansowania z UE dla Portu Morskiego Police

Grupa Azoty. Ponad 33 mln euro dofinansowania z UE dla Portu Morskiego Police

Newsy 9 października 2024 11:29 Redakcja Aktualizacja: 9 października 2024 11:32
Grupa Azoty. Ponad 33 mln euro dofinansowania z UE dla Portu Morskiego Police
Źródło: Grupa Azoty - mat. prasowy
Ponad 33 mln euro dofinansowanie, które otrzymała Grupa Azoty z Unii Europejskiej, zostanie przeznaczone na budowę węzła kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police. Całkowita wartość inwestycji realizowanej to ponad 48,3 mln euro. Jej celem jest zwiększenie dostępności portu zarówno od strony lądowej, jak i morskiej, a także zwiększenie wydajności przeładunkowej.
Spis treści:

    Policki projekt został wybrany w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w perspektywie - finansowej 2021-2027.

    Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

    - Dostrzegamy ogromny potencjał infrastruktury portowej zarówno dla Grupy Azoty, ale też dla całej branży chemicznej i potencjalnych partnerów biznesowych z innych branż. Chcemy również być częścią projektów budowy farm wiatrowych w Europie jako zaplecze logistyczne. Konsekwentnie więc realizujemy projekty, które zwiększają atrakcyjność Portu w Policach - zaznacza Andrzej Dawidowski, wiceprezes Zarządu Grupy Azoty S.A., prezes Zarządu Grupy Azoty Police. 

    - Przede wszystkim posiada on bardzo atrakcyjne położenie, ma możliwość obsługi statków o zanurzeniu 11 m. Jego globalne znaczenie wzrośnie po wybudowaniu bocznicy kolejowej oraz przeprowadzeniu szeregu trwających już inwestycji. Ich celem jest zwiększenie możliwości przeładunkowych materiałów masowych i produktów ciekłych. Jesteśmy na finalnym etapie rozmów z dużymi podmiotami chcącymi zainwestować w nasze tereny, aby wybudować swoje bazy przeładunkowe. Położenie portu i wybudowanie kolei na jego terenie pozwoli znacząco wpłynąć na koszty transportu surowców dla inwestorów nie tylko z Polski – podkreśla szef “Polic”. 

    Inwestycja w Port Morski Police - na czym polega

    Inwestycja w polickim porcie realizowana jest wspólnie z PKP Polskie Linie Kolejowe SA., przy czym każda ze stron odpowiada za finansowanie swojej części projektu. W przypadku ZMPP – środki na inwestycję pochodzić będą z funduszy unijnych oraz wkładu własnego. Część inwestycji, leżąca po stronie PKP PLK, sfinansowana zostanie ze środków budżetu państwa. Wspólnie ogłoszony już został przetarg na wykonanie robót budowlanych.

    Do I kwartału 2028 roku Zarząd Morskiego Portu Police jest zobowiązany do realizacji projektu budowy węzła kolejowego i infrastruktury technicznej, obejmującego m.in. budowę około 6 km torów i 2,82 km dróg wewnętrznych, wraz z budynkiem nastawni oraz systemem sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja przewiduje wykonanie grup torów odjazdowych, przyjazdowo-odjazdowych, ładunkowych, częściowo zelektryfikowanych, oraz dróg równoległych do torów. W ramach projektu realizowane będą także prace nad modernizacją przepompowni wód deszczowych i sieci przeciwpożarowej dla zabezpieczenia torów przed zalaniem i ochrony przeciwpożarowej.

    - Podpisanie umowy grantowej to niezwykle ważny moment w historii polickiego Portu. Doprowadzenie infrastruktury kolejowej istotnie zwiększy znaczenie i możliwości Portu, a mając na uwadze planowaną budowę Zachodniej Obwodnicy Szczecina – staniemy się mini hubem logistycznym, integrującym w Policach różne rodzaje transportu. Decyzja Komisji Europejskiej o przyznaniu wsparcia - najpierw na zaprojektowanie, a obecnie na realizację inwestycji – jest dla nas potwierdzeniem słuszności i ważności projektu nie tylko z perspektywy Grupy Azoty, ale także polskiej gospodarki – podkreśla Dariusz Budzik, prezes Zarządu Morskiego Portu Police. 

    Inwestycja w Port Morski Police - co dzięki niej się zyska

    Aktualnie kolejowe przewozy towarowe odbywają się wyłącznie do stacji Police Chemia, obsługującej Grupę Azoty Police. Dzięki planowanej rozbudowie infrastruktury, po raz pierwszy możliwy będzie bezpośredni kolejowy transport towarów do portu. Nowa inwestycja stworzy warunki do sprawniejszego przewozu surowców i ładunków, co znacząco wzmocni konkurencyjność portu oraz przyczyni się do rozwoju ekologicznego transportu kolejowego.

    Czytaj także:

    Grupa Azoty kluczowym importerem azotu do UE?

    Źródło: Grupa Azoty - informacja prasowa
    • Tagi:
    • Grupa Azoty
    • Port Morski Police
    • Zakład Police
    Redakcja
    Podobne artykuły
    Newsy

    Zmiany w zarządzie Grupy Azoty S.A. Kto zastąpi Adama Leszkiewicza?

    15 maja 2025
    Newsy

    Adam Leszkiewicz nie jest już prezesem Grupy Azoty S.A.

    9 maja 2025
    Newsy

    Podpisano porozumienie w sprawie rozwoju obszaru Portu Morskiego Grupy Azoty

    4 lutego 2025
    Ekonomika

    Komisarz Wojciechowski: za cła na rosyjskie nawozy zapłacą polscy rolnicy

    31 stycznia 2025
    Newsy

    Grupa Azoty z nowym kontrahentem. Sprzedaż nawozów do Ukrainy będzie zwiększona

    18 stycznia 2025
    Newsy

    Ponad 20 tys. ton soli potasowej przypłynęło do nas z Kanady

    17 stycznia 2025
    Newsy

    Grupa Azoty z rządową pomocą. Chodzi o kilkadziesiąt milionów zł

    31 grudnia 2024
    Newsy

    Wielka inwestycja Grupy Azoty. Chodzi o 300 mln zł

    15 grudnia 2024
    Warto wiedzieć
    Bydło i mleko
    Brakuje cieląt, a ich ceny szokują
    18 listopada 2025
    Pomoc unijna
    Sprawdź swoje konto. ARiMR wysłała rolnikom kolejną pulę pieniędzy
    18 listopada 2025
    Pomoc unijna
    To ostatnia szansa w tym roku, by zdobyć pieniądze na maszyny. Ten nabór rusza w tym tygodniu
    18 listopada 2025
    Najnowsze
    Newsy
    Mała sensacja w Żorach. Rolnicy zauważyli gatunek krytycznie zagrożony
    18 listopada 2025
    Newsy
    Szokujące dane o rosyjskich nawozach. Zdumiewający udział Polski
    18 listopada 2025
    Newsy
    Załamanie pogody w Polsce. Śnieg i mróz dadzą o sobie znać. Nowa prognoza
    17 listopada 2025
    Newsy
    Spełniasz kryterium wieku? Prawie 350 zł dostaniesz z KRUS bez wniosku
    17 listopada 2025
    Newsy
    Nie tylko ceny. Oto prawdziwe powody strajku rolników!
    17 listopada 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy
    • Deklaracja dostępności