Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Żywiec wieprzowy
      • Żywiec wołowy
      • Zboża
      • Pasze
      • Owoce
      • Warzywa
      • Mleko i przetwory
      • Drób i jaja
      • Analizy rynkowe
      Katastrofa na rynku bydła
      Ziaja: „Ssanie na polską wołowinę jest ogromne”
      Rynek zbóż: wytwórnie nie robią zapasów. Czy jest szansa na podwyżki?
      Kukurydza znika z pól, a wilgotność nie znika z ziaren
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Marazm na rynku trzody chlewnej. Ekspert widzi tylko dwa rozwiązania
      Polska gęś ceniona za granicą. Jest szansa, że wkrótce jej prestiż jeszcze bardziej wzrośnie
      Kultowa farma na sprzedaż. 700 tys. ha za rekordową kwotę
      Przez tę chorobę upadło tysiące polskich gospodarstw. Zatrważające dane o ASF
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Rolnictwo wpływa na mentalność studentów? Zaskakujące wyniki badań
      Co działa, a z czym lepiej dać sobie spokój? Praktyczne wskazówki dla uprawiających buraki
      Koniec worków bliski. Co dalej z tradycyjną sprzedażą ziemniaka? [KOMENTARZ]
      Zasiewy po 15 listopada? Tak, ale tu i tymi odmianami
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Wkrótce rusza ważny nabór. Będą pieniądze na maszyny. Ale czy również na ciągnik?
      Czeka nas mocne otwarcie sezonu 2026 w branży rolnej. O co chodzi?
      Nowa firma podbija polski rynek maszyn rolniczych. Startują z ładowarkami [VIDEO]
      AGROTECH w Kielcach 2026. Rezerwujcie terminy! [VIDEO]
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      O to wsparcie w ARiMR można się starać jedynie do 19 listopada
      Już jutro kończy się ważny nabór. ARiMR uczula
      Te środki trzeba wydać najpóźniej w grudniu - przypomina ARiMR
      Oto klucz do wyższej emerytury z KRUS. Wiele osób o tym nie wie
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Kwitnie zimą i wygląda jak konfetti. Musisz mieć ten krzew w swoim ogrodzie
      Zielona plaga na podjeździe? Polej tym mech na kostce, a problem zniknie
      Zasada pięciu metrów w ogrodzie. Ogrodnicy radzą: Uważaj na te połączenia
      Połowa listopada to idealny termin. Zrób to, inaczej hortensja nie zakwitnie
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Artykuł sponsorowany Fotowoltaika dla rolnika. Jak skorzystać z pomocy ekspertów PGE?
      Trzy duże nabory ARiMR jeszcze w tym roku. Wsparcie od 200 tys. do 1,5 mln zł
      Od tego zależy, ile można zarobić na biogazowni rolniczej
      Czy agrowoltaika może zagwarantować plony i przychody rolnika?
  • Wieści Rolnicze
  • Grupa Azoty. Ponad 33 mln euro dofinansowania z UE dla Portu Morskiego Police

Grupa Azoty. Ponad 33 mln euro dofinansowania z UE dla Portu Morskiego Police

Newsy 9 października 2024 11:29 Redakcja Aktualizacja: 9 października 2024 11:32
Grupa Azoty. Ponad 33 mln euro dofinansowania z UE dla Portu Morskiego Police
Źródło: Grupa Azoty - mat. prasowy
Ponad 33 mln euro dofinansowanie, które otrzymała Grupa Azoty z Unii Europejskiej, zostanie przeznaczone na budowę węzła kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police. Całkowita wartość inwestycji realizowanej to ponad 48,3 mln euro. Jej celem jest zwiększenie dostępności portu zarówno od strony lądowej, jak i morskiej, a także zwiększenie wydajności przeładunkowej.
Spis treści:

    Policki projekt został wybrany w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w perspektywie - finansowej 2021-2027.

    Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

    - Dostrzegamy ogromny potencjał infrastruktury portowej zarówno dla Grupy Azoty, ale też dla całej branży chemicznej i potencjalnych partnerów biznesowych z innych branż. Chcemy również być częścią projektów budowy farm wiatrowych w Europie jako zaplecze logistyczne. Konsekwentnie więc realizujemy projekty, które zwiększają atrakcyjność Portu w Policach - zaznacza Andrzej Dawidowski, wiceprezes Zarządu Grupy Azoty S.A., prezes Zarządu Grupy Azoty Police. 

    - Przede wszystkim posiada on bardzo atrakcyjne położenie, ma możliwość obsługi statków o zanurzeniu 11 m. Jego globalne znaczenie wzrośnie po wybudowaniu bocznicy kolejowej oraz przeprowadzeniu szeregu trwających już inwestycji. Ich celem jest zwiększenie możliwości przeładunkowych materiałów masowych i produktów ciekłych. Jesteśmy na finalnym etapie rozmów z dużymi podmiotami chcącymi zainwestować w nasze tereny, aby wybudować swoje bazy przeładunkowe. Położenie portu i wybudowanie kolei na jego terenie pozwoli znacząco wpłynąć na koszty transportu surowców dla inwestorów nie tylko z Polski – podkreśla szef “Polic”. 

    Inwestycja w Port Morski Police - na czym polega

    Inwestycja w polickim porcie realizowana jest wspólnie z PKP Polskie Linie Kolejowe SA., przy czym każda ze stron odpowiada za finansowanie swojej części projektu. W przypadku ZMPP – środki na inwestycję pochodzić będą z funduszy unijnych oraz wkładu własnego. Część inwestycji, leżąca po stronie PKP PLK, sfinansowana zostanie ze środków budżetu państwa. Wspólnie ogłoszony już został przetarg na wykonanie robót budowlanych.

    Do I kwartału 2028 roku Zarząd Morskiego Portu Police jest zobowiązany do realizacji projektu budowy węzła kolejowego i infrastruktury technicznej, obejmującego m.in. budowę około 6 km torów i 2,82 km dróg wewnętrznych, wraz z budynkiem nastawni oraz systemem sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja przewiduje wykonanie grup torów odjazdowych, przyjazdowo-odjazdowych, ładunkowych, częściowo zelektryfikowanych, oraz dróg równoległych do torów. W ramach projektu realizowane będą także prace nad modernizacją przepompowni wód deszczowych i sieci przeciwpożarowej dla zabezpieczenia torów przed zalaniem i ochrony przeciwpożarowej.

    - Podpisanie umowy grantowej to niezwykle ważny moment w historii polickiego Portu. Doprowadzenie infrastruktury kolejowej istotnie zwiększy znaczenie i możliwości Portu, a mając na uwadze planowaną budowę Zachodniej Obwodnicy Szczecina – staniemy się mini hubem logistycznym, integrującym w Policach różne rodzaje transportu. Decyzja Komisji Europejskiej o przyznaniu wsparcia - najpierw na zaprojektowanie, a obecnie na realizację inwestycji – jest dla nas potwierdzeniem słuszności i ważności projektu nie tylko z perspektywy Grupy Azoty, ale także polskiej gospodarki – podkreśla Dariusz Budzik, prezes Zarządu Morskiego Portu Police. 

    Inwestycja w Port Morski Police - co dzięki niej się zyska

    Aktualnie kolejowe przewozy towarowe odbywają się wyłącznie do stacji Police Chemia, obsługującej Grupę Azoty Police. Dzięki planowanej rozbudowie infrastruktury, po raz pierwszy możliwy będzie bezpośredni kolejowy transport towarów do portu. Nowa inwestycja stworzy warunki do sprawniejszego przewozu surowców i ładunków, co znacząco wzmocni konkurencyjność portu oraz przyczyni się do rozwoju ekologicznego transportu kolejowego.

    Czytaj także:

    Grupa Azoty kluczowym importerem azotu do UE?

    Źródło: Grupa Azoty - informacja prasowa
    • Tagi:
    • Grupa Azoty
    • Port Morski Police
    • Zakład Police
    Redakcja
    Podobne artykuły
    Newsy

    Zmiany w zarządzie Grupy Azoty S.A. Kto zastąpi Adama Leszkiewicza?

    15 maja 2025
    Newsy

    Adam Leszkiewicz nie jest już prezesem Grupy Azoty S.A.

    9 maja 2025
    Newsy

    Podpisano porozumienie w sprawie rozwoju obszaru Portu Morskiego Grupy Azoty

    4 lutego 2025
    Ekonomika

    Komisarz Wojciechowski: za cła na rosyjskie nawozy zapłacą polscy rolnicy

    31 stycznia 2025
    Newsy

    Grupa Azoty z nowym kontrahentem. Sprzedaż nawozów do Ukrainy będzie zwiększona

    18 stycznia 2025
    Newsy

    Ponad 20 tys. ton soli potasowej przypłynęło do nas z Kanady

    17 stycznia 2025
    Newsy

    Grupa Azoty z rządową pomocą. Chodzi o kilkadziesiąt milionów zł

    31 grudnia 2024
    Newsy

    Wielka inwestycja Grupy Azoty. Chodzi o 300 mln zł

    15 grudnia 2024
    Warto wiedzieć
    Przepisy
    Pojawiła się szansa na zablokowanie umowy z Mercosur. To będzie punkt zwrotny?
    15 listopada 2025
    Przepisy
    Rolnicy zarabiają 5 tys. zł na ha. Absurd? Jest szansa na zmiany w obliczeniach
    15 listopada 2025
    Newsy
    Minister rolnictwa mówi, że dba o swój "interes" i pyta: "a ty masz jaja, żeby się zbadać?"
    15 listopada 2025
    Najnowsze
    Pomoc unijna
    BGK informuje: są kolejne pieniądze na tanie kredyty dla rolników
    15 listopada 2025
    Newsy
    Minister rolnictwa mówi, że dba o swój "interes" i pyta: "a ty masz jaja, żeby się zbadać?"
    15 listopada 2025
    Newsy
    Aktywiści zagrażają gospodarstwom? Związek radzi rolnikom, jak się przygotować
    15 listopada 2025
    Przepisy
    Pojawiła się szansa na zablokowanie umowy z Mercosur. To będzie punkt zwrotny?
    15 listopada 2025
    Newsy
    Dyrektor kupił od rolników tanio, sprzedał za miliony. Kolejna afera z gruntami i KOWR
    14 listopada 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy
    • Deklaracja dostępności