Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Żywiec wieprzowy
      • Żywiec wołowy
      • Zboża
      • Pasze
      • Owoce
      • Warzywa
      • Mleko i przetwory
      • Drób i jaja
      • Analizy rynkowe
      Ceny produktów rolnych. Podrożały żyto i pszenżyto
      Szok, co się dzieje na rynku trzody chlewnej
      Rynek bydła mięsnego i wołowiny rośnie w siłę. Przebijamy ceny w Europie
      Co się dzieje? Niepokojąca sytuacja na rynku jałówek
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Niepokojące zjawisko na rynku jaj. Co dalej z branżą?
      Rynek bydła mięsnego i wołowiny rośnie w siłę. Przebijamy ceny w Europie
      Czym podgarniać TMR? Oto rozwiązania najczęściej stosowane w oborach
      Czasu coraz mniej. Wsparcie dla hodowców bydła. Jak je otrzymać?
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Te odmiany kukurydzy w tym roku zrobiły robotę. Ci, którzy na nie postawili, wygrali
      Podwoił plon i zyski na słabych glebach dzięki tej nietypowej uprawie! [VIDEO]
      Rzepak “pokasowany”. Co zagraża plonom?
      RAGT przejmuje część działalności nasiennej Syngenty
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Materiał Promocyjny Kubota L2 w gospodarstwach rolnych, sadownictwie, ogrodnictwie i agroturystyce
      ARiMR sfinansuje zakup nowego kombajnu. Oto, co musisz zrobić, by poprawnie złożyć wniosek
      Artykuł sponsorowany Uniwersalny partner w sadzie, ogrodzie i na polu
      Wkrótce rusza ważny nabór. Będą pieniądze na maszyny. Ale czy również na ciągnik?
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Można stracić prawo do emerytury. Rolnicy muszą o tym bezwzględnie pamiętać
      Renta z KRUS w całości to wyzwanie. W tych sytuacjach rolnik dostanie mniej
      Cała prawda o umowie z Mercosur. Analiza, która zaskoczyła wiele osób
      Rolnik rzucił wyzwanie ogromnej korporacji. To pierwsza taka sprawa w sądzie
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      To już naprawdę ostatni dzwonek. Posadź dziś, a może zdąży zakwitnąć na święta
      Lista błędów przy storczyku jest długa. To dlatego nie kwitnie
      Pokrywają pień jak kożuch i dławią drzewo. Najlepszy moment na ich usunięcie
      Koniec listopada to ostatni dzwonek. Inaczej iglaki wpadną w zimową pułapkę
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Artykuł sponsorowany Fotowoltaika dla rolnika. Jak skorzystać z pomocy ekspertów PGE?
      Trzy duże nabory ARiMR jeszcze w tym roku. Wsparcie od 200 tys. do 1,5 mln zł
      Od tego zależy, ile można zarobić na biogazowni rolniczej
      Czy agrowoltaika może zagwarantować plony i przychody rolnika?
  • Wieści Rolnicze
  • Grupa Azoty. Ponad 33 mln euro dofinansowania z UE dla Portu Morskiego Police

Grupa Azoty. Ponad 33 mln euro dofinansowania z UE dla Portu Morskiego Police

Newsy 9 października 2024 11:29 Redakcja Aktualizacja: 9 października 2024 11:32
Grupa Azoty. Ponad 33 mln euro dofinansowania z UE dla Portu Morskiego Police
Źródło: Grupa Azoty - mat. prasowy
Ponad 33 mln euro dofinansowanie, które otrzymała Grupa Azoty z Unii Europejskiej, zostanie przeznaczone na budowę węzła kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police. Całkowita wartość inwestycji realizowanej to ponad 48,3 mln euro. Jej celem jest zwiększenie dostępności portu zarówno od strony lądowej, jak i morskiej, a także zwiększenie wydajności przeładunkowej.
Spis treści:

    Policki projekt został wybrany w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w perspektywie - finansowej 2021-2027.

    Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

    - Dostrzegamy ogromny potencjał infrastruktury portowej zarówno dla Grupy Azoty, ale też dla całej branży chemicznej i potencjalnych partnerów biznesowych z innych branż. Chcemy również być częścią projektów budowy farm wiatrowych w Europie jako zaplecze logistyczne. Konsekwentnie więc realizujemy projekty, które zwiększają atrakcyjność Portu w Policach - zaznacza Andrzej Dawidowski, wiceprezes Zarządu Grupy Azoty S.A., prezes Zarządu Grupy Azoty Police. 

    - Przede wszystkim posiada on bardzo atrakcyjne położenie, ma możliwość obsługi statków o zanurzeniu 11 m. Jego globalne znaczenie wzrośnie po wybudowaniu bocznicy kolejowej oraz przeprowadzeniu szeregu trwających już inwestycji. Ich celem jest zwiększenie możliwości przeładunkowych materiałów masowych i produktów ciekłych. Jesteśmy na finalnym etapie rozmów z dużymi podmiotami chcącymi zainwestować w nasze tereny, aby wybudować swoje bazy przeładunkowe. Położenie portu i wybudowanie kolei na jego terenie pozwoli znacząco wpłynąć na koszty transportu surowców dla inwestorów nie tylko z Polski – podkreśla szef “Polic”. 

    Inwestycja w Port Morski Police - na czym polega

    Inwestycja w polickim porcie realizowana jest wspólnie z PKP Polskie Linie Kolejowe SA., przy czym każda ze stron odpowiada za finansowanie swojej części projektu. W przypadku ZMPP – środki na inwestycję pochodzić będą z funduszy unijnych oraz wkładu własnego. Część inwestycji, leżąca po stronie PKP PLK, sfinansowana zostanie ze środków budżetu państwa. Wspólnie ogłoszony już został przetarg na wykonanie robót budowlanych.

    Do I kwartału 2028 roku Zarząd Morskiego Portu Police jest zobowiązany do realizacji projektu budowy węzła kolejowego i infrastruktury technicznej, obejmującego m.in. budowę około 6 km torów i 2,82 km dróg wewnętrznych, wraz z budynkiem nastawni oraz systemem sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja przewiduje wykonanie grup torów odjazdowych, przyjazdowo-odjazdowych, ładunkowych, częściowo zelektryfikowanych, oraz dróg równoległych do torów. W ramach projektu realizowane będą także prace nad modernizacją przepompowni wód deszczowych i sieci przeciwpożarowej dla zabezpieczenia torów przed zalaniem i ochrony przeciwpożarowej.

    - Podpisanie umowy grantowej to niezwykle ważny moment w historii polickiego Portu. Doprowadzenie infrastruktury kolejowej istotnie zwiększy znaczenie i możliwości Portu, a mając na uwadze planowaną budowę Zachodniej Obwodnicy Szczecina – staniemy się mini hubem logistycznym, integrującym w Policach różne rodzaje transportu. Decyzja Komisji Europejskiej o przyznaniu wsparcia - najpierw na zaprojektowanie, a obecnie na realizację inwestycji – jest dla nas potwierdzeniem słuszności i ważności projektu nie tylko z perspektywy Grupy Azoty, ale także polskiej gospodarki – podkreśla Dariusz Budzik, prezes Zarządu Morskiego Portu Police. 

    Inwestycja w Port Morski Police - co dzięki niej się zyska

    Aktualnie kolejowe przewozy towarowe odbywają się wyłącznie do stacji Police Chemia, obsługującej Grupę Azoty Police. Dzięki planowanej rozbudowie infrastruktury, po raz pierwszy możliwy będzie bezpośredni kolejowy transport towarów do portu. Nowa inwestycja stworzy warunki do sprawniejszego przewozu surowców i ładunków, co znacząco wzmocni konkurencyjność portu oraz przyczyni się do rozwoju ekologicznego transportu kolejowego.

    Czytaj także:

    Grupa Azoty kluczowym importerem azotu do UE?

    Źródło: Grupa Azoty - informacja prasowa
    • Tagi:
    • Grupa Azoty
    • Port Morski Police
    • Zakład Police
    Redakcja
    Podobne artykuły
    Newsy

    Zmiany w zarządzie Grupy Azoty S.A. Kto zastąpi Adama Leszkiewicza?

    15 maja 2025
    Newsy

    Adam Leszkiewicz nie jest już prezesem Grupy Azoty S.A.

    9 maja 2025
    Newsy

    Podpisano porozumienie w sprawie rozwoju obszaru Portu Morskiego Grupy Azoty

    4 lutego 2025
    Ekonomika

    Komisarz Wojciechowski: za cła na rosyjskie nawozy zapłacą polscy rolnicy

    31 stycznia 2025
    Newsy

    Grupa Azoty z nowym kontrahentem. Sprzedaż nawozów do Ukrainy będzie zwiększona

    18 stycznia 2025
    Newsy

    Ponad 20 tys. ton soli potasowej przypłynęło do nas z Kanady

    17 stycznia 2025
    Newsy

    Grupa Azoty z rządową pomocą. Chodzi o kilkadziesiąt milionów zł

    31 grudnia 2024
    Newsy

    Wielka inwestycja Grupy Azoty. Chodzi o 300 mln zł

    15 grudnia 2024
    Warto wiedzieć
    Pomoc unijna
    Niebawem kolejny nabór w ARiMR. Kto może dostać 2.400 zł dopłaty do hektara?
    25 listopada 2025
    Drób
    Zła informacja dla hodowców. Polski drób został zablokowany
    25 listopada 2025
    Ceny rolnicze
    Szok, co się dzieje na rynku trzody chlewnej
    25 listopada 2025
    Najnowsze
    Newsy
    Zimowa sesja Gdańskiej Giełdy Zboża w Krynicy-Zdroju
    25 listopada 2025
    Newsy
    Rozjuszony byk zaatakował rolnika. Mężczyzna nie żyje
    25 listopada 2025
    Newsy
    Zima nie odpuści, w tych regionach będzie najgorzej. IMGW ostrzega
    25 listopada 2025
    Newsy
    Rolnicy zagrożeni przez politykę supermarketów? Badanie nie zostawia wątpliwości
    25 listopada 2025
    Newsy
    Żniwa w śniegu. Czy uda się zebrać plony?
    21 listopada 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy
    • Deklaracja dostępności