Dlaczego New Holland jest "królem polowania"?
Marka New Holland jest w Polsce liderem rynku już od 13 lat. Jaki udział w tej klasyfikacji ma sprawna obsługa serwisowa? Ciągnik jest tak dobry jak jego serwis? To kluczowy element sprzedaży?
W 2021 roku w Polsce zarejestrowano ponad 2,5 tys. nowych ciągników marki New Holland. To wynik, który pozostawił daleko w tyle całą konkurencję. Podobnie sytuacja wygląda w tym roku.
- Nie zdradzimy recepty na tak powtarzalną sprzedaż, bo chcemy być nadal numerem 1 - mówił z uśmiechem na twarzy Leszek Żuchowski specjalista ds. produktu w firmie New Holland Polska podczas targów w Kielcach. - Niewątpliwie jednak wpływ na nasze wyniki mają: bogata i szeroka oferta ciągników, która może zaspokoić wszelkie potrzeby każdego rolnika i przede wszystkim mocna, stała sieć dealerska oraz bardzo dobra obsługa serwisowa - dodawał.
Dlaczego New Holland jest "królem polowania". Jak prezentują się liczby?
Każdy dealer posiada własny serwis. W sumie, według danych przekazywanych przez przedstawicieli marki, na terenie naszego kraju znajdują się 42 punkty serwisowe i 3 punkty subdealerów. Obowiązkiem dealera jest utrzymanie i przeszkolenie kadry serwisowej z obsługi maszyn jakie zostały przez dany punkt sprzedane, a więc przez praktycznie cały asortyment marki, ponieważ obecne umowy dealerskie pozwalają na sprzedaż każdego rodzaju maszyn z gamy produktów New Holland.
Wszystkie punkty serwisowe posiadają własną kadrę mechaników. Wymagana przez markę liczba serwisantów zależy od ilości maszyn sprzedanych w danym regionie. - Zazwyczaj jest ich więcej niż wymagamy - podkreśla przedstawiciel lidera polskiego rynku.
Dodatkowe dyżury serwisanci pełnią w okresach nagromadzenia prac, kiedy naturalna jest też większa ilość awarii. Najgorętszym okresem w roku są w tym przypadku przede wszystkim żniwa. W ich trakcie dealerzy pełnią dyżury poza standardowymi godzinami pracy. Dodatkowo kombajny oraz inne maszyny objęte są programem Uptime Support, który pozwala na możliwie najszybszą (również w nocy i dni wolne od pracy) dostawę części, w celu przyśpieszenia naprawy.
Dlaczego New Holland jest "królem polowania". Ile trwa gwarancja? Co trzeba wiedzieć o przeglądach?
Podstawowa gwarancja ciągnika marki New Holland trwa rok, jednak klient za dodatkową opłatą może ją przedłużyć nawet do 5 lat. Kombajny flagowe oraz seria CH są objęte programem 3-letniej gwarancji w standardzie. Jednym z warunków utrzymania gwarancji jest wykonywanie przeglądów serwisowych zgodnie z harmonogramem. Odpowiedzialny jest za to klient, a sam koszt przeglądu to indywidualna sprawa każdego dealera.
Przeglądy są wykonywane zarówno na maszynach objętych gwarancją jak i na pogwarancyjnych, a jak informują przedstawiciele marki, dealerzy często oferują akcje promocyjne. Kontaktują się wtedy z właścicielem maszyny oferując usługę na lepszych warunkach. A co jeśli dojdzie już do awarii? Usterki objęte gwarancją są opisane w warunkach gwarancji dołączonych do każdej maszyny. W pilnych przypadkach, w zależności od dealera, możliwe jest wtedy na czas naprawy udostępnienie maszyny zastępczej.
ZOBACZ TAKŻE: 250 ha, usługi rolnicze i sprzedaż nawozów [VIDEO]
- Tagi:
- New Holland
- technika