Danish Crown wchodzi na afrykański rynek, ale sprzedaje oddział w Chinach
Duńska firma poszukuje nowych rynków zbytu wieprzowiny w Afryce, jednocześnie firma zamyka oddział w Chinach ze względu na spadający import . Grupa odczuwa również rosnącą presje konkurencji na rynkach europejskich.
Sprzedaż oddziału w Chinach
Jak podały ScanAsia i Foodorg, firma Danish Crown ogłosiła sprzedaż zakładu w Pinghu w Chinach . Decyzja została podjęta z uwagi na spadek popytu na importowaną wieprzowinę w Chinach. Ponadto tendencja przechodzenia na produkty wieprzowe z lokalnej produkcji osłabiła rentowność zakładu. To zamknięcie jest także skutkiem trendów zmian na rynku w Azji. Środki ze sprzedaży chińskiego oddziału mogłoby pomóc duńskiej firmie uwolnić kapitał i przeznaczyć go na inwestycje w Afryce. Oczekuje się, że sprzedaż zakładu w Pinghu przyczyni się do restrukturyzacji międzynarodowej działalności grupy.
Afryka to rozwijający się rynek
Afryka jest uważana przez Danish Crown za rynek o dużym potencjale wzrostu, co potwierdzać ma rosnący popyt na niedrogie źródła białka we wschodzących gospodarkach afrykańskich. Według analityków, Danish Crown kieruje swoją ofertę szczególnie do krajów, gdzie obserwuje się wzrost populacji miejskich oraz rozwój klasy średniej.
Jednym z powodów koncentracji na Afryce jest także rosnąca konkurencja na rynkach europejskich. Firma Danish Crown chce częściowo zrekompensować taką sytuację rynkową poprzez dywersyfikację na rynki poza Europą. Zdaniem firmy, sukces w Afryce będzie zależał od możliwości oferowania produktów w przystępnej cenie oraz sprawnej logistyce. Rozważa się nawiązanie współpracy z lokalnymi partnerami. Choć rynek afrykański oferuje znaczne możliwości wzrostu, wiąże się też z nim ryzyko. Potencjalne trudności to zmienne warunki gospodarcze i logistyczne.