COVID-19, susza, grad, przymrozki - Masz przez to kłopoty finansowe?
Producenci rolni, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym przez epidemię COVID-19, mogą jeszcze złożyć wniosek i uzyskać pomoc.
Producenci rolni, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym w związku z epidemią COVID - 19 i którzy w dalszym ciągu odczuwają skutki finansowe zeszłorocznej suszy, huraganu, gradu, ulewy, wiosennych przymrozków i powodzi, a ich wnioski o pomoc złożone w 2019 r. nie zostały rozpatrzone, mogą składać wnioski o udzielenie pomocy - do 30 listopada. Dotychczas końcowy termin naboru nie był ustalony. Nabór tego rodzaju wniosków o pomoc trwa od 13 sierpnia 2020 r.
ZOBACZ RÓWNIEŻ - WYSOKIE DOPŁATY DLA MAŁYCH I ŚREDNICH GOSPODARSTW
O pomoc mogą ubiegać się producenci rolni, których gospodarstwo jest zagrożone utratą płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym w związku z epidemią COVID–19 oraz którym nie została przyznana pomoc wskazana w § 13v ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, po zrzeczeniu się przez nich prawa do pomocy, o której mowa w ww. § 13v ust. 1 rozporządzenia. Oznacza to konieczność wycofania wniosku oczekującego na rozpatrzenie. Oświadczenie o wycofaniu wniosku złożonego w 2019 r., jest zawarte w treści aktualnie składanego wniosku.
Wysokość pomocy ustalana jest zgodnie z przepisami § 13v ww. rozporządzenia.
Wnioski należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego, na formularzu określonym przez Prezesa ARiMR:
Wzór wniosku w formacie PDF - otwórz
Wzór wniosku w formacie Excel - otwórz
Instrukcja wypełniania wniosku: - otwórz
Wnioski można przekazywać za pośrednictwem platformy ePUAP lub wysłać za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska) przesyłką rejestrowaną. Dokumenty można także dostarczyć do specjalnych wrzutni, które ustawione są w placówkach terenowych Agencji lub złożyć osobiście, o ile w danej jednostce istnieje taka możliwość.
Za datę złożenia wniosku będzie uważana data nadania, w przypadku platformy ePUAP i rejestrowanej przesyłki pocztowej, a w przypadku umieszczenia wniosku we wrzutni lub złożenia na kancelarii Biura Powiatowego, data umieszczenia we wrzutni lub odpowiednio złożenia w kancelarii.
W przypadku skorzystania z wrzutni, jeżeli wnioskodawca chce otrzymać potwierdzenie złożenia, do wniosku należy dołączyć dane kontaktowe (adres e-mail, bądź nr telefonu komórkowego) ze wskazaniem, że za pośrednictwem tego adresu e-mail lub numeru telefonu, Agencja ma poinformować o przyjęciu wniosku poprzez wrzutnie.
ZOBACZ TEŻ - MASZ ŚWINIE LUB DRÓB? MOŻESZ DOSTAĆ 100 tys. zł