Valtra rozwija swoją fabrykę
Fińska fabryka Valtry mocno się rozwija. W ostatnim czasie powstała nowa lakiernia. Jest to imponujący obiekt, który znajduje się bezpośrednio przy głównej linii montażowej. Inwestycja pozwoliła zastąpić starąlakiernię wybudowaną w 1969 rokiu i mieściła się w głównej hali montażowej. Chociaż technologia malowania rozwijała się przez lata, istniejąca lakiernia nie była wystarczająco duża, aby pomieścić najnowsze ciągniki Valtra o dużej mocy – serie Q i S. Przeniesienie lakierni zwolniło miejsce na linii montażowej i umożliwiło przyspieszenie tempa produkcji. Warunki pracy w zakładzie montażowym również uległy znacznej poprawie, ponieważ wyeliminowano uciążliwy hałas, ciepło i wilgoć pochodzące ze starej lakierni.
Valtra rozbudowuje i modernizuje również fabrykę przekładni w Suolahti, w której produkowane są obecnie przekładnie stosowane w ciągnikach serii N i T. Ponadto przekładnie Powershift produkowane w Suolahti dostarczane są na rynek Ameryki Południowej, a komponenty przekładni wysyłane są również do innych zakładów AGCO. W przyszłości przekładnie AGCO CVT stosowane w seriach Q i S będą również produkowane w Finlandii.
Zautomatyzowana produkcja
Do pozostałych, niedawnych inwestycji należy między innymi nowy zautomatyzowany system produkcyjny FMS 5 (Flexible Manufacturing System), który jest połączony z magazynem materiałów i dwoma stanowiskami do obróbki skrawaniem. System ten zapewnia stałą jakość i jednocześnie pozwala na zwiększenie wydajności. Trzy dodatkowe centra obróbcze zakończą tworzenie FMS na początku 2024 r.
Tiina Herlevi, dyrektor ds. produkcji Valtra EME, podkreśla znaczenie bezpiecznej, zrównoważonej i wysokiej jakości produkcji w Suolahti: Inwestujemy w technologię, która nie tylko poprawia jakość i wydajność naszej produkcji, ale także poprawia bezpieczeństwo i warunki pracy naszych pracowników. Dzięki zwiększonej automatyzacji i precyzyjnej obróbce nasi operatorzy mogą pracować w czystszym i cichszym środowisku.
Inwestowanie w możliwości badawczo-rozwojowe
W drugiej połowie 2024 r. dzięki uruchomieniu zupełnie nowego centrum walidacji zespoły inżynieryjne będą mogły korzystać z przyspieszonych wyników testów. Budynek o powierzchni 850 m2 z pełną klimatyzacją ma umożliwić testowanie całych ciągników lub poszczególnych modułów w ekstremalnie wysokich lub niskich temperaturach oraz przy różnym poziomie wilgotności powietrza - niezależnie od pogody na zewnątrz.
- Nowe centrum walidacji usprawni procesy inżynieryjne i badawcze, co jest korzystne zarówno dla naszych klientów, jak i pracowników. Wkrótce będziemy mogli dokładnie testować moduły ciągnika pod obciążeniem i w ekstremalnych temperaturach przez cały rok tutaj, w Suolahti. Ta zmiana przyspieszy rozwój i testowanie na przykład przyszłych źródeł energii i technologii w ekstremalnych temperaturach lub technologii zarządzania temperaturą w kabinie - wyjaśnia dyrektor ds. inżynierii Valtry, Henry Palonen.
Można odwiedzać fabrykę Valtry
Valtra organizuje wyjazdy do fabryki i wizyty dla specjalnych grup. Podczas wizyt klienci mogą na własne oczy zobaczyć wiele z ostatnich inwestycji, a także niedawno odnowione centrum dla zwiedzających i sklep znajdujący się w budynku Atrium. Goście mogą również odwiedzić odnowione Valtra Unlimited Studio, znajdujące się obok specjalnej linii kolejowej, którą ciągniki opuszczają fabrykę, oraz centrum AGCO Reman, które dostarcza regenerowane silniki, przekładnie i części klientom Valtra.