Produkują rocznie 100 tys. ciągników, 25 tys. kombajnów i 10 tys. sieczkarni
Technika - Ciągniki
Aktualizacja:

Źródło:
Weichai Lovol Intelligent Agricultural Technology - czyli potężni chiński koncern zajmujący się produkcją maszyn rolniczych, ma ambitne plany co do Europy. W Polsce wspomniany gigant kojarzył się do tej pory przede wszystkim z markami Lovol i Arbos. Wraz z początkiem 2025 roku do gry wchodzi jednak Aupax, który docelowo zastąpi markę Arbos.
Spis treści:
Przypomnijmy: o dużych ambicjach koncernu Weichai Lovol - chińskiego giganta na rynku ciągników rolniczych, pisaliśmy niedawno szerzej, przy okazji konferencji pod nazwą Weichai Lovol Global Partners Conference 2025, która odbyła się na przełomie listopada i grudnia w chińskim mieście Weifang w prowincji Szantung.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dziś wspomniany gigant kojarzony jest z trzema markami: Lovol, Arbos i Aupax. Ta trzecia docelowo jednak zastąpi wkrótce tę drugą.
Weichai Lovol. Historia
Lovol na polskim rynku
Arbos zostanie zastąpiony doeclowo przez Aupax
- W modelach P4000 i P5000 zastosowano mocniejsze silniki.
- Model P4000 otrzymał większą kabinę.
- Model P5000 wyposażono w większy rozstaw kół.
- Linia AUPAX docelowo zastąpi markę Arbos. Dzięki mocnej pozycji i dobrej sprzedaży na polskim rynku firma Korbanek, jako jedna z pierwszych na świecie, otrzymała dwa egzemplarze ciągników AUPAX o mocach 100 i 130 KM. Wyposażono je w nowe silniki Weichai o pojemności 4,6 l (wcześniej stosowano silniki Doosan 3,4 l) - informują dziś przedstawiciele Weichai.
Arbos i Aupax - dwie marki do wyboru
- Wkrótce marka Aupax zadebiutuje również na innych rynkach europejskich. Warto jednak pamiętać, że strategia sprzedaży i rozwój sieci będą różnić się w zależności od regionu. To, co sprawdza się w Polsce lub Serbii, niekoniecznie znajdzie zastosowanie we Francji czy Hiszpanii - informują przedstawiciele chińskiego giganta.
- Jeśli spojrzymy na pełną ofertę ciągników Grupy Weichai Lovol, zauważymy, że gama modeli jest bardzo szeroka. Na niektórych rynkach można spotkać ciągniki przypominające dawny wygląd Arbosa, lecz z oznaczeniem Lovol, co nie powinno nikogo dziwić – komentuje Albert Ciszek z Lovol.
- W Australii można znaleźć modele pod marką Alfa, co wynika z regionalnych założeń rozwoju - komentuje Albert Ciszek.
Więcej modeli chińskich ciągników trafi na polski rynek
- Być może dlatego na pierwszy rzut oka oferta może wydawać się zbyt różnorodna, ale jest to ściśle powiązane z różnymi strategami dla poszczególnych regionów. Dla przykładu, ciągniki sprzedawane na rynki pozaeuropejskie, które spełniają niższe normy emisji spalin (np. poniżej Stage V), mają również odmienny design i parametry. Obecnie wiele z tych modeli jest niedostępnych w Polsce, jednak w niedalekiej przyszłości planujemy to zmienić i znacząco rozszerzyć ofertę maszyn o dużych mocach i nowoczesnym wyglądzie – wyjaśnia Albert Ciszek.
Trzy nowe modele Grupy Weichai Lovol
- Serie P1000, P2000 oraz F4000, mimo że są już znane na innych rynkach, oficjalnie zadebiutują w Europie w 2025 roku. Te serie to nowoczesne maszyny wyposażone w wysokiej jakości komponenty, które z pewnością przypadną do gustu każdemu użytkownikowi. Wokół nich będziemy rozwijać kolejne modele, w tym maszyny użytkowe oraz dedykowane dla sadownictwa – dodaje Albert Ciszek.
- Warto pamiętać, że w porównaniu z innymi globalnymi producentami, firma Weichai Lovol jest wciąż na etapie dynamicznego rozwoju sieci sprzedaży w Europie. Proces ten przebiega bardzo szybko i może być postrzegany jako wyjątkowo intensywny. To szybkie tempo jest naturalnym efektem ambitnych działań i długoterminowych planów firmy, która chce zostać jednym z głównych graczy na świecie – opisuje Ciszek.
- Nasza strategia dotycząca marek Lovol i Aupax jest klarowna – zamierzamy niezależnie rozwijać obie linie produktowe. W niektórych obszarach będą się one wzajemnie uzupełniały, ale nie we wszystkich. W Polsce współpracujemy z dwoma silnymi i doświadczonymi importerami, którzy wspólnie z nami chcą wprowadzać na rynek nowe produkty, konkurencyjne cenowo wobec innych znanych marek – podsumowuje Albert Ciszek, odpowiedzialny za rozwój sieci dealerów i sprzedaży w Polsce.
CZYTAJ TAKŻE: Plany firmy z Chin i nowe modele ciągników o mocach od 100 km w górę
Źródło:
Lovol