Pierwszy na świecie w pełni elektryczny ciągnik Monarch MK-V zawita do Europy
Amerykańska firma Monarch Tractor, producent MK-V - pierwszego na świecie w pełni elektrycznego, ale także autonomicznego ciągnika - zapowiedziała rozpoczęcie pełnej ekspansji na rynek europejski.
Ciągnik Monarch MK-V
Przypomnijmy: ciągnik MK-V na co dzień dostępny jest w Stanach Zjednoczonych, choć europejscy rolnicy mieli okazję zobaczyć go po raz pierwszy w minionym roku - zaprezentowno go na targach Agritechnica w Niemczech i SITEVI we Francji.
Teraz jednak - jak zapowiada Monarch Tractor - rozpocznie się realna ekspansja ich ciągników elektrycznych na europejski rynek.
Monarch Tractor rozpoczyna europejską trasę demonstracyjną
Trasa demonstracyjna w Europie ma rozpocząć się od Francji.
- W zeszłym roku firma spotkała się z niezwykle pozytywnym przyjęciem, kiedy po raz pierwszy zaprezentowała MK-V europejskim rolnikom na międzynarodowych wystawach, takich jak Agritechnica w Niemczech i SITEVI we Francji. Wraz ze wzrostem rezerwacji klientów w Europie i rozpoczynaniem przez dealerów zapisywania się do europejskiej sieci dealerów Monarch, Monarch ogłosił rozpoczęcie ogólnoeuropejskiej trasy demonstracyjnej. Celem tej trasy jest zaprezentowanie serii demonstracji produktów wykorzystujących zrównoważone i inteligentne technologie MK-V w licznych gospodarstwach, począwszy od Francji, a następnie w coraz większej liczbie dodatkowych miejsc docelowych - opisują przedstawiciele Monarch Tractor.
Jak dodają przedstawiciele Monarch, cały czas rozwijane są inteligentne technologie w pojeździe.
- Klienci Monarch Tractor mogą wykorzystać prawdziwą moc MK-V dzięki zautomatyzowanemu planowaniu operacji WingspanAI, zdalnemu zarządzaniu flotą, raportom wydajności ciągnika, diagnostyce konserwacji i nie tylko - zapowiadają.
Ile kosztuje elektryczny ciągnik Monarch MK-V?
Obecnie cena ciągnika MK-V od Monarch rozpoczyna się od ok. 75 tys. dolarów (koszty te nie obejmują jednak podatku, tytułu, dostawy i subskrypcji cyfrowej).
Szczytowa moc silnika wynosi 70 KM.
CZYTAJ TAKŻE: Sprzedaż nowych ciągników w Polsce. Luty 2024 był najgorszy od wielu lat