Ilu mechaników ma w Polsce John Deere?
- Każda maszyna, bez względu na to, jak doskonała by była, wymaga wsparcia. Przychodzi bowiem czas na przegląd, zaopatrzenie maszyny w filtry, oleje, części zamienne. Wsparcie działa również wtedy, gdy ulega ona awarii. Aftermarket John Deere jest jednym z trzech filarów strategii firmy na najbliższe lata - nazywamy to rozwiązaniem w cyklu życia maszyny. Dla każdej potrzeby, w każdym wieku maszyny, mamy rozwiązania aftermarketowe dla klienta - są to m.in. przeglądy przed żniwami (tzw. Expert Check), dostępność do części, rosnąca liczba mechaników, która reaguje, gdy pojawia się awaria - podkreśla Stanisław Wolski, dyrektor serwisu John Deere.
Pomoc można uzyskać w ciągu godziny
Według danych, pomimo dużej reorganizacji sieci dealerskiej John Derre w ostatnich latach, zwiększono obsadę serwisową: w roku 2022 w początkowej fazie reorganizacji dealerzy John Deere zatrudnili 170 mechaników, a w pierwszym półroczu 2023 r. już 90 mechaników. Obecnie John Deere ma 500 mechaników na terenie całej Polski. Pomimo zmniejszenia liczby dealerów najbliższy serwisant ma dotrzeć do klienta w godzinę.
- Kluczowym aspektem jest także wsparcie zdalne, ponieważ większość maszyn jest wyposażona w rozwiązania telematyczne, co ułatwia monitorowanie stanu technicznego maszyny. Na podstawie przepływu danych dealer jest w stanie zareagować zanim wystąpi rzeczywista usterka, ma także informacje o zbliżającym się przeglądzie - dodaje Stanisław Wolski.
Po doświadczeniach czasu covidu z zerwanymi łańcuchami dostaw, John Deere zdecydował się na rozwój Europejskiego Centrum Dystrybucji Części w Bruchsal o 30% powierzchni składowania. Dzięki temu centrum dystrybucyjne jest w stanie dostarczyć niezbędne części w dobę od złożenia zamówienia. Blisko 98% części zamawianych przez dealera dociera w ciągu 24 godzin. Dostawy w sezonie żniwnym odbywają się przez 7 dni w tygodniu.
Mechanicy są trenowani
John Deere wprowadził u swoich dealerów stanowisko wewnętrznego trenera technicznego, który przygotowuje i szkoli nowo przyjętych do pracy mechaników. Znacząco przyspiesza to proces, którego efektem jest gotowość do pracy sztabu ludzi mogących udzielać klientom wsparcia. Trzeba też pamiętać, że aftermarket to nie tylko pracownicy serwisu naprawiający awarie, ale również doradcy klienta - 150 osób zatrudnionych w działach części, z czego 22 to doradcy terenowi.
Obietnica żniwna
Wprowadzona po raz pierwszy w 2016 r. „obietnica żniwna” dotyczy rolników, którzy zdecydowali się na kupno nowej maszyny lub posiadają używaną. Mogą oni liczyć na kompleksowe wsparcie od dealerów John Deere.
- Warunkiem skorzystania z „obietnicy żniwnej” jest wykonanie przeglądu przedsezonowego. Coraz więcej rolników rozumie powagę sytuacji i planuje przeglądy ze sporym wyprzedzeniem. John Deere wprowadził usługę Expert Check, dzięki której właściciele maszyn mogą zwiększyć czas sprawności operacyjnej swojej maszyny, przywrócić jej maksymalną wydajność i obniżyć koszty. Usługa przeglądu przedsezonowego to idealne rozwiązanie - mówi Marcin Kozłowski, specjalista ds. wsparcia maszyn sezonowych John Deere, który przygotowuje dealerów przed rozpoczęciem sezonu żniwnego przez szkolenia operatorów i szkolenia optymalizacyjne kombajnów.
ZOBACZ TAKŻE: Zmiana w zarządzie firmy CLAAS
- Tagi:
- żniwa
- technika
- John Deere