Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Żywiec wieprzowy
      • Żywiec wołowy
      • Zboża
      • Pasze
      • Owoce
      • Warzywa
      • Mleko i przetwory
      • Drób i jaja
      • Analizy rynkowe
      Co się dzieje? Niepokojąca sytuacja na rynku jałówek
      „Oni wykończą tego rolnika. Dno na rynku trzody chlewnej”
      Na rynku w Broniszach wiele się dzieje
      Producentów mleka czeka trudny czas. Nie dla wszystkich będzie miejsce na rynku?
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Czasu coraz mniej. Wsparcie dla hodowców bydła. Jak je otrzymać?
      Nie będzie już roślinnych kiełbasek i wegańskich szynek. Co powinna zawierać definicja "mięso"?
      Jak przygotować dobry TMR? W ten sposób wpłyniesz na zdrowotność i wydajność krów
      Ich plan to zagłada produkcji zwierzęcej w Polsce. Otrzymują milionowe darowizny
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Rzepak “pokasowany”. Co zagraża plonom?
      RAGT przejmuje część działalności nasiennej Syngenty
      To zboże żółknie w oczach. Co jest grane na polach?
      To nowy trend w rolnictwie. Niemieccy rolnicy jednak narzekają
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      ARiMR sfinansuje zakup nowego kombajnu. Oto, co musisz zrobić, by poprawnie złożyć wniosek
      Artykuł sponsorowany Uniwersalny partner w sadzie, ogrodzie i na polu
      Wkrótce rusza ważny nabór. Będą pieniądze na maszyny. Ale czy również na ciągnik?
      Czeka nas mocne otwarcie sezonu 2026 w branży rolnej. O co chodzi?
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Co nas czeka po wejściu w życie umowy UE-Mercosur? Trwa ważna debata
      Setki hektarów po dużej spółce do wydzierżawienia. KOWR ogłosił przetarg
      Zarzecki: Przestańmy się oszukiwać, że powstrzymamy Mercosur
      Łatwiejsze wywłaszczenia i odszkodowania. Nowe przepisy weszły w życie
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Palniki gazowe będą lśnić jak nowe. Wystarczą dwa bazowe składniki
      Cena drewna opałowego zaskoczyła. Tyle zapłacisz w nadleśnictwach
      Zimowy sen anturium to mit? Pamiętaj o tym na przełomie listopada i grudnia
      Raz na dwa tygodnie pamiętaj o "czarnej wodzie" dla grudnika. Zachwyci na święta
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Artykuł sponsorowany Fotowoltaika dla rolnika. Jak skorzystać z pomocy ekspertów PGE?
      Trzy duże nabory ARiMR jeszcze w tym roku. Wsparcie od 200 tys. do 1,5 mln zł
      Od tego zależy, ile można zarobić na biogazowni rolniczej
      Czy agrowoltaika może zagwarantować plony i przychody rolnika?
  • Wieści Rolnicze
  • Deutz-Fahr zmodernizował modele serii 4E o rewers elektrohydrauliczny

Deutz-Fahr zmodernizował modele serii 4E o rewers elektrohydrauliczny

Technika - Ciągniki 1 sierpnia 2024 07:00 Aktualizacja: 1 sierpnia 2024 07:51
Deutz-Fahr zmodernizował modele serii 4E o rewers elektrohydrauliczny
Źródło: Deutz-Fahr
Ciągniki Deutz-Fahr z serii 4E - z myślą o mniejszych gospodarstwach - zyskały elektrohydrauliczny rewers Powershuttle. Pozwala on na szybką zmianę kierunku jazdy - za pomocą samej dźwigni przy kierownicy.
Spis treści:

    Budżetowy ciągnik od Deutz-Fahr - z myślą o mniejszych gospodarstwach czy sadach - zyskał właśnie nową funkcjonalność.

    Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

    Ciągniki Deutz-Fahr z serii 4E z rewersem elektrohydraulicznym

    Seria 4E od teraz oferuje w swoim wyposażeniu rewers elektrohydrauliczny Powershuttle. W praktyce pozwala to na szybką zmianę kierunku jazdy.

    fot. Deutz-Fahr

    - Dzięki temu, modele serii 4E są jeszcze bardziej uniwersalne w pracach polowych i zapewniają jeszcze większą wygodę podczas przejazdów po drogach. Razem z rewersem, ciągnik oferuje sprzęgło SenseClutch (regulacja rewersu), przycisk sprzęgła ComfortClutch, funkcję Stop&Go, a także elektroniczne sterowanie wałkiem WOM. Cztery modele, oferujące moc od 66KM/48,9kW do 102KM/75kW, wyposażono w szereg rozwiązań technologicznych, które zapewniają wysoką wydajność i komfort  w budżetowym ciągniku - wyliczają przedstawiciele marki Deutz-Fahr.

    Seria oferuje 4 modele z silnikami o mocy od 66 KM do 102 KM, spełniające wymogi normy emisji spalin Stage V (dwa mniejsze bez konieczności stosowania płynu AdBlue).

    Silniki to FARMotion 35 z turbosprężarką i Intercoolerem, układem wtryskowym CommonRail o ciśnieniu do 2000 bar, recyrkulacją spalin, katalizatorem DOC, kompaktowym układem chłodzenia, wentylatorem wiskotycznym i filtrem powietrza PowerCore.

    fot. Deutz-Fahr

    Ciągniki Deutz-Fahr. Cztery modele z serii 4E

    Modele: 4070E i 4080E nie wymagają stosowania płynu Ad-Blue, natomiast dwa mocniejsze modele 4090E i 4100E – posiadają układ oczyszczania spalin z filtrem DPF i katalizatorem SCR.

    Silnik FARMotion można zasilać paliwami alternatywnymi, posiada oficjalny certyfikat w zakresie stosowania paliw HVO (hydrorafinowany olej roślinny).

    Nowe modele 4E z rewersem Powershuttle dostępne są z dwiema wersjami skrzyni biegów: 15+15 lub 30+30 przełożeń z 2 półbiegami Powershift. 

    Obie wersje skrzyni umożliwiają jazdę z maksymalną prędkością 40 km/h, osiąganą przy ekonomicznej prędkości obrotowej silnika.

    - W przypadku założenia największych możliwych opon, ciągniki mogą jechać 40 km/h przy obrotach silnika na poziomie zaledwie 1800 obr./min, co nie tylko zmniejsza zużycie paliwa, ale także znacznie ogranicza emitowany hałas. Zastosowanie rewersu Powershuttle sprawia, że nowa seria 4E oferuje dodatkowe funkcje, które dotychczas nie były dostępne w tej klasie maszyn. Sprzęgło SenseClutch pozwala regulować płynność zmiany kierunku jazdy w 5 stopniach – od płynnej zmiany do gwałtownej i szybkiej. Przycisk sprzęgła ComfortClutch na dźwigni zmiany biegów, pozwala zmieniać biegi główne bez wciskania pedału sprzęgła. Dzięki funkcji Stop&Go możliwe jest zatrzymywanie i ruszanie z miejsca wyłącznie za pomocą pedału hamulca - wyliczają przedstawiciele marki Deutz-Fahr.

    Dzięki wysokiej konfigurowalności seria 4E oferuje doskonałe rozwiązania dla każdego rodzaju zastosowań Pompa hydrauliczna o wydajności 56 l/min dostarcza olej do trzech obwodów dwustronnego działania z tyłu ciągnika. Podnośnik oferuje udźwig 3.500 kg. Podnośnik ze sterowaniem EasyLift posiada przycisk do obsługi ruchu ramion góra/dół.

    Dostępne są trzy wersje WOM: ciągnik oferuje dwie prędkości wałka: 540/540E. Opcjonalnie dostępna jest też trzecia prędkość  1000 oraz WOM synchro. Aby zapewnić maksymalny komfort, sprzęgło WOM jest uruchamiane elektrohydraulicznie za pomocą przycisku.

    - Elementy sterujące zostały uporządkowane w sposób logiczny w zależności od częstotliwości ich używania. Dzięki zastosowaniu schematu kolorystycznego, ich obsługa jest prosta i wygodna. Analogowo-cyfrowa deska rozdzielcza dostarcza operatorowi informacje na temat parametrów i funkcji ciągnika. Zastosowane materiały wygłuszające jeszcze bardziej podnoszą komfort operatora poprzez obniżenie poziomu hałasu, wibracji i temperatury z komory silnika. W celu ułatwienia pracy w warunkach słabego oświetlenia, wszystkie modele można wyposażyć w maksymalnie 5 opcjonalnych świateł roboczych. By jeszcze bardziej zwiększyć wszechstronność Serii 4E, marka DEUTZ-FAHR oferuje wybór dwóch fabrycznie montowanych, doskonale dopasowanych zestawów do ładowacza czołowego (LightKit i Ready Kit), umożliwiających szybkie i proste przyłączenie wysięgnika ładowacza czołowego - wyliczają przedstawiciele Deutz-Fahr.

    CZYTAJ TAKŻE: Seria 5 Keyline. Czym charakteryzują się ciągniki kompaktowe od Deutz-Fahr?

    CZYTAJ TAKŻE: Nowy gracz na rynku! Deutz-Fahr prezentuje ciągnik z serii 5D Model Year 2024

    Źródło: Deutz-Fahr
    • Tagi:
    • Deutz-Fahr
    • Deutz-Fahr 4E
    Podobne artykuły
    Ciągniki

    Kolejna "gruba" premiera na Agritechnice. Deutz-Fahr pokazał nowe modele ciągników serii 8

    10 listopada 2025
    Ciągniki

    Asystent skrzyżowań, radar 3D. Ten ciągnik widzi więcej niż Ty. Właśnie zdobył za to nagrodę

    18 października 2025
    Ciągniki

    Kluczowa inwestycja przy wielkiej fabryce ciągników Deutz-Fahr

    21 maja 2025
    Ciągniki

    Ciągnik w wersji Lamborghini. Oto nowa wersja "wojownika" od Deutz-Fahr [VIDEO]

    2 kwietnia 2025
    Ciągniki

    Zmiany w oryginalnym wyposażeniu ciągników serii 6 Deutz-Fahr

    22 lutego 2025
    Ciągniki

    Dealerzy maszyn rolniczych ocenili: z tą marką współpracuje się najlepiej

    5 lutego 2025
    Ciągniki

    Kompaktowy ciągnik Deutz-Fahr. Jak wygląda najmniejszy model 5 Keyline? [VIDEO]

    9 stycznia 2025
    Ciągniki

    Tak wygląda największy ciągnik Deutz-Fahr [VIDEO]

    18 grudnia 2024
    Warto wiedzieć
    Przepisy
    Będą zmiany w dopłatach do paliwa dla rolników? Resort analizuje „nowoczesny i szczelny” system
    22 listopada 2025
    Technika
    ARiMR sfinansuje zakup nowego kombajnu. Oto, co musisz zrobić, by poprawnie złożyć wniosek
    22 listopada 2025
    Bydło i mleko
    Zwierzęta nie mają objawów, ale wynik testu jest dodatni. Mapa zakażeń tą chorobą rozszerza się
    22 listopada 2025
    Najnowsze
    Technika
    ARiMR sfinansuje zakup nowego kombajnu. Oto, co musisz zrobić, by poprawnie złożyć wniosek
    22 listopada 2025
    Ciągniki
    Ten niepozorny ciągnik z Indii robił furorę na Agritechnice 2025. Co potrafi nowy Solis?
    22 listopada 2025
    Artykuł sponsorowany
    Ciągniki
    Uniwersalny partner w sadzie, ogrodzie i na polu
    20 listopada 2025
    Ciągniki
    Nie tylko zachodni giganci. Te ciągniki z dalekich krajów też trafią wkrótce do Polski [VIDEO]
    20 listopada 2025
    Ciągniki
    5 dużych premier ciągników z Turcji na targach. Wśród nich 165-konny potwór. Namiesza na rynku?
    18 listopada 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy
    • Deklaracja dostępności