Deutz-Fahr zaprezentował ciągnik z czterema skrętnymi kołami
Według producenta, nowe ciągniki wyposażone zostały w „przełomowy technologicznie” układ sterowania, który oferuje niezrównane możliwości w zakresie łatwości manewrowania, komfortu oraz bezpieczeństwa.
Różne tryby jazdy
Nowy układ kierowania pozwala operatorowi na wybór odpowiedniego do warunków i wykonywanej pracy trybu kierowania. Dostępne są:
- tryb „proporcjonalny": tylne koła ciągnika obracane
są proporcjonalnie do ruchu kół przednich ale w przeciwnym do nich kierunku, w tym trybie znacznie redukowany jest promień zawracania (26% w porównaniu do ciągnika z przednimi kołami kierowanymi), - tryb „proporcjonalny, opóźniony": tylne koła ciągnika obracane są proporcjonalnie do ruchu kół przednich ale w przeciwnym do nich kierunku, jednak ich obrót następuje dopiero po pewnym czasie
(z opóźnieniem), w tym trybie maszyna ciągniona przez traktor wyjeżdża z rzędu roślin i jadąc kopiuje ślady kół traktora, - tryb „manualny": operator za pomocą pokrętła na desce rozdzielczej może manualnie sterować tylnymi kołami ciągnika. Dzięki temu jadąc w poprzek zbocza możliwa jest manualna kompensacja znoszenia tyłu traktora w trakcie jazdy,
- tryb "krab": koła tylnej osi obracają się w tym samym kierunku co koła osi przedniej, dzięki czemu możliwa jest poprzeczna korekta pozycji ciągnika bez potrzeby wykonywania dodatkowych manewrów
czy zmian kierunku jazdy.
Silnik, przekładnia, amortyzacja
Modele ciągników specjalistycznych Deutz-Fahr serii 5DF TTV z układem kierowania 4 kołami napędzają silniki FARMotion 35 oraz FARMotion 45. Jednostki napędowe generują w tych modelach moc maksymalną do 126KM z OverBoost. Dzięki zwiększonemu momentowi maksymalnemu i optymalnemu przebiegowi krzywych momentu i mocy, producent chwali się zredukowanym zużycie paliwa. Ciągniki wyposażone są w bezstopniowy układ napędowy TTV. Bezpieczny postój gwarantuje hydrauliczny hamulec postojowy HPB. Podobnie jak w pozostałych traktorach specjalistycznych marki Deutz-Fahr, oś przednia modeli 5DF TTV z układem kierowania czterema kołami posiada 100% blokadę mechanizmów różnicowych oraz prawdziwy układ hamowania czterema kołami. Dla zwiększenia komfortu prowadzenia, ciągnik może być wyposażony w układ wielowahaczowej, niezależnej amortyzacji kół przedniej osi.
Kluczowe cechy nowej serii
- układ kierowniczy na cztery koła z możliwością redukcji promienia zawracania o dodatkowe 26%,
- modele z silnikami 3-cylindrowymi (zakres mocy: 90-100KM) oraz 4-cylindrowymi (zakres mocy: 95-126KM),
- bezstopniowy układ napędowy (zakres prędkości: 20 m/h do 40 km/h przy ekonomicznych obrotach silnika),
- wielowahaczowy układ amortyzacji przedniej osi,
- układ hydrauliczny z pompą 115 l Load-Sensing oraz maksymalnie 21 wyjściami hydraulicznymi,
- przestronna 4-słupkowa kabina z płaską podłogą, systemem filtracji kategorii 4 oraz ergonomicznym podłokietnikiem,
- pełna integracja z systemami rolnictwa precyzyjnego
- edycja specjalna wyposażenia WARRIOR
ZOBACZ TAKŻE: Boberowie prowadzą gospodarstwo już od 100 lat [VIDEO]
- Tagi:
- Deutz-Fahr
- technika