18-litrowy silnik i 913 KM. To najmocniejszy ciągnik w historii John Deere
W Teksasie w USA trwają jedne z największych targów dla rolników - Commodity Classic. Wszystko rozpoczęło się wczoraj (28 lutego) i potrwa przez kolejne kilka dni.
Nowy 9RX. Najmocniejszy w historii ciągnik John Deere
Podczas inauguracji tego dużego wydarzenia - nie zabrakło oczywiście także wielkiej premiery. I to dosłownie.
Firma John Deere zaprezentowała nową linię czterogąsienicowych ciągników na rok 2025. Chodzi o trzy wersje modeli 9RX - 710, 770 i 830.
fot. John Deere
Zgodnie z informacjami, najnowsza odsłona - z nowym silnikiem i opcjami hydraulicznymi, nowymi pakietami technologii, aktualizacjami kabin itd. - to najmocniejszy ciągnik w historii John Deere.
- To nie są tylko stopniowe ulepszenia. To przeprojektowanie od podstaw. Mamy trzy nowe modele i szereg nowych funkcji, wszystkie zaprojektowane na nowo, aby zapewnić rzeczywiste korzyści w zakresie prędkości roboczych, wydajności na polu i zabezpieczenia gospodarstwa na przyszłość - komentował Michael Porter, menedżer ds. wejścia na rynek linii ciągników John Deere.
Potężne osiągi najnowszego i najmocniejszego ciągnika John Deere 9RX
Jak informuje producent, nowe modele 9RX mają 18-litrowy silnik JD18X.
Standardowo oferuje trzy różne poziomy mocy - 710 KM, 770 KM i 830 KM.
Zgodnie z zapowiedziami maksymalna moc może sięgnąć jednak nawet 913 KM - przy niskim zużyciu paliwa i do 4234 Nm momentu obrotowego w najwyższym modelu.
Rzeczą, która wyróżnia wspomniany nowy model, jest fakt, osiąga on pełną zgodność z normą Stage V bez konieczności stosowania płynu DEF/AdBlue.
- Opcjonalna potrójna pompa hydrauliczna o maksymalnym natężeniu przepływu do 636 l/min oraz hydrauliczny system inteligentnego zarządzania mocą (IPM), który w razie potrzeby zapewnia dodatkowe 40 KM, dostarczają wystarczającą moc nawet dla największych narzędzi hydraulicznych - wylicza John Deere.
Mechaniczna przekładnia nowego modelu ciągnika John Deere
Zgodnie z zapewnieniami, nowa, w pełni mechaniczna przekładnia e21™ PowerShiftTM z funkcją Efficiency Manager bez trudu wykorzystuje wysokie osiągi silnika i moment obrotowy modelu 9RX, a automatyka znana z przekładni e23TM zapewnia wyjątkowy komfort jazdy.
Przekładnia - zgodnie z zapewnieniami - jest bardzo wytrzymała umożliwiając wydajne przeniesienie napędu.
21 biegów i dłuższe gąsienice w najmocniejszym ciągniku John Deere
Ciągnik posiada 21 biegów, rozmieszczonych w niewielkich odstępach, dzięki czemu operatorzy mogą łatwo ustawić odpowiednią prędkość do różnych zadań.
Nowe wózki gąsienicowe z kołami napędowymi o większej średnicy 1200 mm charakteryzują się kątem opasania 110°, co umożliwia zazębienie się z 7,5 klockami pasa jednocześnie.
W opcji z wąskim rozstawem kół, wynoszącym 224 cm, szerokość nadal nie przekracza trzech metrów. Modele są zgodne z normami drogowymi Unii Europejskiej.
Maksymalna masa po dociążeniu wynosi 38 100 kg, co zapewnia efektywne przenoszenie mocy i momentu obrotowego na podłoże.
- Zwiększona moc nowego 9RX wymaga nieco większej konstrukcji pojazdu, ale minimalny poziom nacisku na podłoże pozostaje na poziomie 0,58 kg/cm², który jest porównywalny z obecnymi mniejszymi modelami 9RX - informuje John Deere.
Kabina w nowym ciągniku John Deere 9RX
Ciągnik posiada nową kabinę CommandViewTM 4 Plus co zwiększa komfort i widoczność, a także znacznie większą powierzchnią podłogi kabiny.
fot. John Deere
Hałas i wibracje są zmniejszane przez nowe zawieszenie kabiny o trzech stopniach swobody w połączeniu z izolowaną ramą pomocniczą.
Układ kierowniczy ActiveCommand Steering (ACSTM) dostosowuje siłę kierowania w zależności od prędkości jazdy, zapewniając łatwe i precyzyjne prowadzenie.
fot. John Deere
- Zaledwie 3,5 obrotu kierownicy od blokady do blokady podczas jazdy w polu i 5 obrotów na drodze umożliwia operatorowi ciągnika 9RX osiągnięcie wyższej produktywności i komfortu oraz daje lepszą kontrolę. System szybkiego tankowania umożliwia napełnienie zbiornika oleju napędowego o pojemności 1952 litrów* w czasie krótszym niż 4 minuty, co dodatkowo zwiększa wydajność operacyjną i skraca do minimum codzienne bezproduktywne momenty - wylicza John Deere.
Ponadto punkty codziennej konserwacji są łatwo dostępne z ziemi lub przez nowy pomost serwisowy wokół kabiny. Nisko położony jest także wlew paliwa.
Dodatkowo do wydłużenia czasu sprawności operacyjnej przyczyniają się większe odstępy między wymianami oleju hydraulicznego wynoszące 4000 godzin i opcjonalny wentylator o zmiennym kierunku przepływu.
Najnowsze możliwości w zakresie rolnictwa precyzyjnego w ciągnikach 9RX John Deere
Ciągnik 9RX zapewnia zaawansowane funkcje inteligentnego rolnictwa, w tym wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 12,8 cala G5Plus CommandCenter™ oraz pełną integrację rozwiązań John Deere Precision Ag Technology - np. zmienne dawkowanie, 1-Click-Go-AutoSetup, sterowanie sekcjami i pełna kompatybilność AEF ISOBUS.
Ogólną wydajność zwiększają także standardowe funkcje, takie jak łączność JDLink™, dokumentacja i DataSync.
Z kolei bezpłatna aplikacja John Deere Operations Center™ służy jako centralna platforma łącząca maszyny, operatorów i pola, ułatwiając import danych i współpracę ze stronami trzecimi.
CZYTAJ TAKŻE: Chcą rozwijać technologie przyszłości. John Deere współpracuje ze startupami
CZYTAJ TAKŻE: John Deere będzie partnerem firmy SpaceX należącej do Elona Muska