Są duże zmiany na rynku ciągników. Takiej sprzedaży jeszcze niedawno nikt się nie spodziewał
Rynek maszyn rolniczych w Polsce to organizm żywy. Choć - jeśli porównamy sytuacje rok do roku - cały czas mamy wzrosty, to ostatnie miesiące wyraźnie pokazują na "ochłodzenie nastrojów" rolników. A to przekłada się na sprzedażową krzywą spadkową - miesiąc do miesiąca.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sprzedaż nowych ciągników w Polsce. Listopad 2025
Listopad 2025 roku dobitnie pokazał wyhamowanie sprzedaży nowych traktorów, co widać po danych, zaprezentowanych właśnie przez PIGMiUR.
W minionym miesiącu zarejestrowano "zaledwie" 639 nowych ciągników rolniczych. Gorzej było tylko w styczniu tego roku, jest to ponadto wynik poniżej średniej z ostatnich 12 miesięcy (która wynosi 876 sztuk). Mało tego - to także spadek o 15,81 proc. w porównaniu do listopada ubiegłego roku.
Jak to wygląda, jeśli chodzi o poszczególne marki? Tutaj są zaskoczenia.
W listopadzie 2025 na najwyższym stopniu podium stanął New Holland z wynikiem 84 zarejestrowanych sztuk. Mimo że marka ta zanotowała wynik o 35 sztuk słabszy niż miesiąc wcześniej, wystarczyło to do zajęcia pierwszego miejsca.
Tuż za nią uplasował się Deutz-Fahr (77 sztuk) oraz Kubota (62 sztuki).
Na czwartym miejscu znalazły się w listopadzie dwie marki: Case oraz John Deere (sprzedali po 44 sztuki).
Przy tym ostatnim producencie warto się na chwilę zatrzymać, ponieważ John Deere, który był niekwestionowanym królem października, tym razem zanotował bardzo duże sprzedażowe tąpnięcie. W listopadzie "jelonków" zarejestrowano w Polsce o 121 sztuk mniej - względem października.
Sprzedaż nowych ciągników od stycznia do listopada 2025
Patrząc na rynek w szerszej perspektywie, rok 2025 jest - mimo wszystko - dla branży bardzo udany.
W okresie od stycznia do listopada zarejestrowano łącznie 10.512 nowych ciągników. To wynik imponujący, zwłaszcza gdy zestawimy go z analogicznym okresem roku 2024, kiedy to na pola wyjechały 8.723 nowe maszyny.
Mówimy tu o solidnym, ponad 20-procentowym wzroście rok do roku.
Najpopularniejsze modele ciągników w listopadzie
W bieżącym okresie raportowym (listopad 2025) liderami były następujące modele traktorów:
- New Holland T5.90S - bezapelacyjny lider miesiąca z wynikiem 28 sztuk
- Solis 26 9+9 4WD - 13 sztuk
- Deutz-Fahr 5095 oraz 5080 DS Ecoline - po 10 sztuk (ex aequo).
W zestawieniu widać wyraźną dominację ciągników o średniej mocy oraz kompaktowych maszyn pomocniczych, co odzwierciedla strukturę potrzeb polskich gospodarstw w okresie jesiennym.
Jakie marki ciągników mają najlepszą sprzedaż od początku 2025 roku?
W ujęciu ogólnym (od początku roku do końca listopada), hierarchia na rynku jest już mocno ugruntowana.
Walka o tytuł marki roku rozstrzyga się cały czas między dwoma gigantami, choć lider wydaje się, jak na razie, niezagrożony.
New Holland sprzedał do tej pory aż 1.430 sztuk swoich traktorów. Marka ta dominuje szczególnie w segmentach mocy 51-100 KM.
John Deere ma do dziś sprzedaż na poziomie 1.204 sztuk. Mimo słabszego listopada, marka ta trzyma mocną drugą pozycję, dominując absolutnie w segmencie ciężkim (powyżej 141 KM), gdzie co trzeci ciągnik to John Deere.
Kubota ma 942 sprzedane sztuki od początku roku. Japoński producent jest niekwestionowanym królem w segmencie małych mocy (30-50 KM).
Tuż za podium są Deutz-Fahr (847 sztuk) oraz Case IH (681 sztuk).
Sprzedaż nowych ciągników w Polsce. Kto zyskał, kto stracił?
Po raz kolejny trzeba ponadto przypomnieć, że rok 2025 to rok spektakularnych wzrostów niektórych marek, które agresywnie zdobywają rynek. Głównie chodzi o "azjatyckie tygrysy", o czym zresztą już wcześniej pisaliśmy kilkukrotnie.
Największym wygranym do tej pory jest marka Kioti (wzrost rejestracji aż o 271,9 proc. rok do roku - z 57 do 212 sztuk).
Ponadto ogromny wzrost sprzedaży notuje Lovol: chińska marka rośnie w siłę notując skok o 120,7 proc.
Na podium jest też LS - kolejny azjatycki gracz z niemal podwojoną sprzedażą rok do roku (+95,9 proc.).
Warto jednak dodać, że ogólny lider rankingu, New Holland, też nie spoczywa na laurach - marka odnotowała solidny wzrost o blisko 57 proc. (rok do roku).





























