Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
    • Ceny żywca wieprzowego
    • Ceny żywca wołowego
    • Ceny zbóż
    • Ceny pasz
    • Ceny owoców
    • Ceny warzyw
    • Ceny mleka i przetworów
    • Ceny drobiu i jaj
    • Analizy rynkowe
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Będą kolejne wyroki za smród chlewni czy obory? Rodzinne gospodarstwa zagrożone
      ARIMR: są dodatkowe pieniądze dla hodowców. Warto rozważyć złożenie wniosku
      Od dziś w tym kraju zakaz importu dla wołowiny i wieprzowiny z Polski
      Nowe rynki dla polskiej wołowiny? Chodzi o największy kraj muzułmański [VIDEO]
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Jak kukurydza reaguje na przymrozki?
      Kwieciak jabłkowiec atakuje jabłonie. Po czym rozpoznać obecność tego szkodnika?
      Czym i jak odchwaszczać kukurydzę? Ekspert radzi
      Może zniszczyć uprawy truskawek i malin. Ma zaledwie kilka milimetrów
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Każdy ciągnik sprowadzony do Polski z tych krajów będzie musiał mieć ten dokument
      Zaczynał od Fortschritta z DDR. Dziś dwa nowoczesne kombajny koszą kilka tys. ha
      Pokażą prawdziwe perełki! Wielkimi krokami zbliża się V Zlot Starych Ciągników
      Tysiąc nowych ciągników. To jedna z najlepszych sprzedaży na przestrzeni lat
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      " Pół miliarda euro tylko w ramach jednego programu rozwoju obszarów wiejskich"
      Dopłaty bezpośrednie dla rolników. Dosadne słowa unijnego komisarza w Polsce
      Gryn: Akcesji Ukrainy do UE nie zablokujemy. Rolnicy mogą jednak coś zrobić
      Ponad 80 mln zł do rozdysponowania. Nabór tylko do 13 maja - przypomina ARiMR
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Kiedy wypada „zimna Zośka”? To termin kluczowy dla ogrodników. Co oznacza?
      Piękniejsza od pelargonii? Mało znana roślina ozdobi każdy balkon i ogród
      Wiadomo, kiedy nadejdzie oczekiwany przewrót w pogodzie. Zrobi się cieplej
      Idealne dla początkujących ogrodników. Będą zdobić ogród przez cały rok
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Czołowi eksperci i liderzy branży agro na jednym wydarzeniu. Chodzi m.in. o ekologiczne uprawy
      Produkować i zużywać prąd z nieswojej instalacji
      Materiał promocyjny Agrofotowoltaika jako szansa na zwiększanie samowystarczalności producentów rolnych
      Rolnicy szczerze o panelach fotowoltaicznych bez dotacji. Czy się opłaciło?
  • Wieści Rolnicze
  • Koronawirus. Co z obsługą serwisową maszyn? Rolnicy mogą czuć się bezpiecznie?

Koronawirus. Co z obsługą serwisową maszyn? Rolnicy mogą czuć się bezpiecznie?

Technika - Ciągniki 14 kwietnia 2020 11:23 ŁT Aktualizacja: 14 kwietnia 2020 11:27
Koronawirus. Co z obsługą serwisową maszyn? Rolnicy mogą czuć się bezpiecznie?
Źródło: Claas Polska
Rolnicy w czasach pandemii koronawirusa pełnią niezwykle istotną rolę producentów żywności. Dlatego ważne jest, aby prace polowe, które wykonują, przebiegały bez zakłóceń. Szereg rozwiązań mających zapewnić wsparcie, ciągłość pracy i jej bezpieczeństwo wprowadzają dealerzy i producenci maszyn rolniczych.
Spis treści:

    Rolnicy w czasach pandemii koronawirusa pełnią niezwykle istotną rolę producentów żywności. Dlatego ważne jest, aby prace polowe, które wykonują, przebiegały bez zakłóceń. Szereg rozwiązań mających zapewnić wsparcie, ciągłość pracy i jej bezpieczeństwo wprowadzają dealerzy i producenci maszyn rolniczych.

    Pandemia koronawirusa to niezwykle trudny czas dla gospodarki. Są jednak sektory, które muszą wykonywać swoją pracę - jest ona niezbędna z punktu widzenia całego społeczeństwa. Jednym z takich sektorów jest rolnictwo, w którym praca określona jest ścisłymi terminami i nie może zostać przełożona na późniejszy termin. To również bardzo istotny czas dla dealerów maszyn rolniczych, którzy muszą pozostać w gotowości i zadbać, aby maszyny w gospodarstwach były w pełni sprawne.

    - Aby chronić naszych klientów i pracowników dealerów, wdrożyliśmy wiele środków przeciwdziałających rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Obecnie wszystkie serwisy dealerskie cały czas działają, niektóre w ograniczonym zakresie godzinowym. Dealerzy udostępniają możliwość wideorozmowy i prezentacji części naprawy na żywo, wykorzystując popularne aplikacje w smartfonach. Praca prowadzona jest w zespołach, aby w przypadku infekcji kwarantanną nie została objęta cała kadra serwisu. Niezakłócona jest dostępność materiałów eksploatacyjnych oraz części, jeżeli nastąpi awaria maszyny – mówi Krzysztof Burdziuk z CLAAS Polska.

    Ciągłość dostaw części zapewniona

    Magazyn części zamiennych CLAAS Polska w Niepruszewie zwiększył obecnie stany magazynowe, przygotowując się do sezonu. Dealerzy również nieprzerwanie uzupełniają swoje zapasy części.

    - Kilka tygodni temu w naszych magazynach wprowadzono pierwsze środki ostrożności, aby zminimalizować ryzyko zakłóceń dostaw części. Dokładamy wszelkich starań, aby logistyka dostaw do punktów dealerskich w całym kraju funkcjonowała optymalnie, mimo że sporadycznie występują opóźnienia. Wynikają one z problemów z przejazdami samochodów dostawczych z powodu kontroli medycznej na granicy polsko-niemieckiej - mówi Henryk Zawadzki z CLAAS Polska. – Istotne jest jednak, że zarówno CLAAS Polska, jak i dealerzy posiadają własne magazyny części, które są zabezpieczeniem przed zakłóceniami w ciągu logistycznym - dodaje.

    Również pracownicy we wszystkich magazynach dokładają starań, aby zachować wysoki stopień zabezpieczeń przed ryzykiem infekcji. Na przykład załoga działu części zdalnie wspiera dealerów w doradztwie technicznym. Klienci mogą skorzystać z elektronicznego katalogu części, który dostępny jest na stronie internetowej producenta. Dostawa zamówionych elementów jest zapewniana przez przesyłkę kurierską. Paczki przygotowywane są przez pracowników wyposażonych w środki ochrony osobistej (rękawiczki oraz maseczki) w celu ograniczenia do minimum ryzyka infekcji odbiorcy przesyłki.

    Zespoły serwisowe ograniczają do minimum ryzyko infekcji rolników i pracowników

    W momencie gdy maszyna będzie musiała trafić do warsztatu, zachowane zostaną dodatkowe środki bezpieczeństwa chroniące pracowników serwisu oraz klienta. Na jeden dzień maszyna zostanie poddana kwarantannie. Po jej zakończeniu zalecana jest dezynfekcja takich elementów, jak: klamki drzwi, kierownica, klamki okien, dźwignie i przyciski sterujące, monitor dotykowy oraz inne uchwyty. Podobna procedura jest stosowana przez wielu dealerów w przygotowaniu maszyny do odbioru z serwisu przez klienta.

    W przypadku konieczności korzystania z narzędzi lub urządzeń warsztatowych używanych przez innych pracowników, są one wcześniej dezynfekowane. Wizyty klientów i osób trzecich w warsztacie są niedozwolone. W warsztatach wielu dealerów na drzwiach i bramach wejściowych zostały zamieszczone informacje odnośnie do używania odzieży roboczej i rękawiczek jednorazowych oraz ograniczonego wstępu osób trzecich.

    Jeżeli konieczny jest kontakt bezpośredni z technikiem serwisowym w gospodarstwie klienta, to zachowywana jest odległość minimum 2 m pomiędzy osobami. Zanim jednak do takiej wizyty dojdzie, w celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa przeprowadzany jest wywiad telefoniczny. Ma on na celu sprawdzenie, czy przedstawiciel gospodarstwa ani przedstawiciel serwisu dealera nie mieli kontaktu z osobami zarażonymi COVID-19 oraz czy żaden z nich nie ma objawów wzbudzających niepokój. Podczas rozmowy klient proszony jest również o przygotowanie maszyny do naprawy: oczyszczenie kabiny z rzeczy osobistych operatora oraz zaparkowanie maszyny w dogodnym do pracy miejscu zapewniającym strefę szerokości minimum 2 m wokół maszyny. Zabezpiecza to zarówno klienta, jak i technika serwisowego przed zakażeniem przez osobę, która jest nosicielem wirusa, ale nie ma objawów.

    - Pracownik serwisu może również poprosić o podanie kodów usterek lub skorzystać z inteligentnego połączenia Remote Service w celu zweryfikowania konieczności wyjazdu i sposobu przeprowadzenia naprawy. Dzięki temu partner handlowy i serwisowy ma bezpośredni dostęp do maszyny rolnika i określonych danych, co umożliwia szybsze reagowanie w razie konieczności przeprowadzenia konserwacji lub serwisowania bez potrzeby osobistego przyjazdu do gospodarstwa - wyjaśnia przedstawiciel CLAAS.

    Podczas wizyty u klienta technik serwisowy zobowiązany jest mieć przy sobie środki ochrony osobistej (m.in.: okulary ochronne, maskę zakrywającą usta oraz nos, rękawiczki jednorazowe). Podczas diagnozy oraz naprawy w pobliżu pracownika serwisu nie powinna się znajdować żadna osoba, a kontakt z klientem powinien być ograniczony do niezbędnego minimum.

    Zakup maszyny i #bezpiecznerelacje

    Dotychczas handel maszynami rolniczymi opierał się na bezpośrednich spotkaniach handlowca z klientem. Panująca epidemia z oczywistych względów ograniczyła ilość spotkań rolników z handlowcami dealerów. Dlatego przygotowany został szereg narzędzi, które mają za zadanie umożliwić proces sprzedaży przy ograniczonym kontakcie klienta i handlowca. W tym celu stworzona została specjalna platforma #bezpiecznerelacje, na której znajduje się internetowy salon sprzedaży FIRST CLAAS DEALS. Dodatkowo klient zainteresowany zakupem maszyny ma możliwość przejrzenia zamieszczonych specjalnie w tym celu filmowych prezentacji interesujących go maszyn. Handlowcy korzystają z komunikatorów internetowych w celu skontaktowania się z klientami, przygotowania dla nich konfiguracji maszyn i przedstawienia dodatkowych animacji oraz innych materiałów. W najbliższych tygodniach zostaną dodane kolejne narzędzia w celu ułatwienia klientom i handlowcom przeprowadzenia procesu sprzedaży bez kontaktu osobistego.

    Wprowadzenie powyższych zasad oraz wyposażenie pracowników dealerów w specjalne środki ma jeden cel: bezpieczeństwo ograniczające ryzyko infekcji rolnika do minimum. Rolnik musi być maksymalnie zabezpieczony przed zachorowaniem, aby bez przeszkód wykonywać swoją pracę, która jest kluczowa dla właściwego funkcjonowania gospodarki.

    ZOBACZ TAKŻE: Fabryka JCB pomaga w produkcji respiratorów

    • Tagi:
    • koronawirus
    • Claas Polska
    • serwis
    • obsługa serwisowa
    ŁT
    Podobne artykuły
    Technika

    Czy warto oszczędzać na olejach?

    10 lutego 2023
    Newsy

    Pojechał ciągnikiem na pole i złamał kwarantannę. Ma... 5 lat

    27 stycznia 2022
    Newsy

    Na targi tylko zaszczepieni lub - po teście

    19 listopada 2021
    Konkursy

    Koła Gospodyń Wiejskich nagrodzone

    27 października 2021
    Prawo i finanse

    Zasiłek opiekuńczy - wyznaczono nowy termin

    26 kwietnia 2021
    Newsy

    Coraz więcej zakażeń w całej Polsce - nowe restrykcje!

    19 marca 2021
    Ciągniki

    Rozszerzona gwarancja potwierdza jakość maszyn i zwiększa ich wartość

    24 lutego 2021
    Analizy rynkowe

    Na rynku brakuje jaj. Ich ceny w górę

    22 lutego 2021
    Warto wiedzieć
    Trzoda chlewna
    Ten rolnik ma świnie na wybiegu - w sadzie
    11 maja 2025
    Newsy
    Handel z Ukrainą - powrót do regulacji sprzed wybuchu wojny? [VIDEO]
    11 maja 2025
    Pomoc unijna
    Więcej czasu na złożenie wniosku o dopłaty. Minister potwierdza
    11 maja 2025
    Najnowsze
    Ciągniki
    Każdy ciągnik sprowadzony do Polski z tych krajów będzie musiał mieć ten dokument
    8 maja 2025
    Technika
    Zaczynał od Fortschritta z DDR. Dziś dwa nowoczesne kombajny koszą kilka tys. ha
    7 maja 2025
    Ciągniki
    Pokażą prawdziwe perełki! Wielkimi krokami zbliża się V Zlot Starych Ciągników
    27 kwietnia 2025
    Ciągniki
    Tysiąc nowych ciągników. To jedna z najlepszych sprzedaży na przestrzeni lat
    21 kwietnia 2025
    Ciągniki
    Podszywają się pod znane firmy rolnicze. Służby ostrzegają
    21 kwietnia 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy