Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Ceny żywca wieprzowego
      • Ceny żywca wołowego
      • Ceny zbóż
      • Ceny pasz
      • Ceny owoców
      • Ceny warzyw
      • Ceny mleka i przetworów
      • Ceny drobiu i jaj
      • Analizy rynkowe
      Analiza rynku świń w lipcu. Na horyzoncie podwyżki cen. "Ruszy krajowy handel"
      Żniwa 2025. Jakie będą ceny rzepaku?
      Ta kwota ma wpływ na stawki dzierżaw ziemi. Ile wynosi cena skupu pszenicy?
      Ceny jęczmienia 2025. Ile płacą skupy?
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Ta choroba zbiera śmiertelne żniwo. Wykryto ją w kolejnym gospodarstwie
      Jeszcze możesz złożyć wniosek o to wsparcie. Nabór potrwa tylko do niedzieli
      Służby nagrywają wizyty kontrolne na fermach. Rolnicy: czujemy się jak przestępcy
      Ogniska i strefy ASF w 2025 roku. Co trzeba, a czego nie wolno robić w strefach?
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Zbiory pszenicy 2025 na Ukrainie – trudny start i niepewna jakość
      Zaryzykowali i w tym roku wygrali. Mają w gospodarstwie aż 3 samoloty [VIDEO]
      Nowy obowiązek dla ponad miliona rolników. Jest nowa data dla małych gospodarstw
      Sypkie nawozy wapniowe są lepsze dla roślin - tak czy nie?
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      To będzie nowy, budżetowy kombajn dla polskich rolników? Przyjechał prosto z Chin
      Te maszyny przypominają rolnikom, jak było kiedyś na wsi. Pot, łzy i orka[VIDEO]
      15 nowych ciągników i 10 kombajnów do 2027 roku. Rolniczy gigant ogłosił plany
      Ta przyczepa skorupowa załaduje 16 ton. Sprzedaje się częściej niż burtowa [VIDEO]
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Żniwa 2025. Jakie ceny słomy w balotach?
      Ile wyniosą odprawy dla byłych ministrów? Rządowe dymisje i koszty
      Rekordowe zainteresowanie rządowymi dotacjami. Można dłużej składać wnioski
      Polska i Turcja zacieśniają współpracę w rolnictwie – podpisano umowę
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Nie chcesz się za bardzo męczyć w ogrodzie? Ta roślina będzie idealna
      Posadź to zamiast bukszpanu. Ćma przestanie być problemem
      Jak uratować trawnik po ulewach? Ten jeden składnik poprawi jego wygląd
      Przypomina bratki. Jednak kwitnie znacznie dłużej i dobrze radzi sobie w cieniu
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Od tego zależy, ile można zarobić na biogazowni rolniczej
      Czy agrowoltaika może zagwarantować plony i przychody rolnika?
      Duże zmiany dla właścicieli fotowoltaiki. Będzie bez koncesji i bez pozwolenia?
      To innowacyjne rozwiązanie chroni uprawy polowe przed nawałnicami i upałami
  • Wieści Rolnicze
  • Koronawirus. Co z obsługą serwisową maszyn? Rolnicy mogą czuć się bezpiecznie?

Koronawirus. Co z obsługą serwisową maszyn? Rolnicy mogą czuć się bezpiecznie?

Technika - Ciągniki 14 kwietnia 2020 11:23 ŁT Aktualizacja: 14 kwietnia 2020 11:27
Koronawirus. Co z obsługą serwisową maszyn? Rolnicy mogą czuć się bezpiecznie?
Źródło: Claas Polska
Rolnicy w czasach pandemii koronawirusa pełnią niezwykle istotną rolę producentów żywności. Dlatego ważne jest, aby prace polowe, które wykonują, przebiegały bez zakłóceń. Szereg rozwiązań mających zapewnić wsparcie, ciągłość pracy i jej bezpieczeństwo wprowadzają dealerzy i producenci maszyn rolniczych.
Spis treści:

    Rolnicy w czasach pandemii koronawirusa pełnią niezwykle istotną rolę producentów żywności. Dlatego ważne jest, aby prace polowe, które wykonują, przebiegały bez zakłóceń. Szereg rozwiązań mających zapewnić wsparcie, ciągłość pracy i jej bezpieczeństwo wprowadzają dealerzy i producenci maszyn rolniczych.

    Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

    Pandemia koronawirusa to niezwykle trudny czas dla gospodarki. Są jednak sektory, które muszą wykonywać swoją pracę - jest ona niezbędna z punktu widzenia całego społeczeństwa. Jednym z takich sektorów jest rolnictwo, w którym praca określona jest ścisłymi terminami i nie może zostać przełożona na późniejszy termin. To również bardzo istotny czas dla dealerów maszyn rolniczych, którzy muszą pozostać w gotowości i zadbać, aby maszyny w gospodarstwach były w pełni sprawne.

    - Aby chronić naszych klientów i pracowników dealerów, wdrożyliśmy wiele środków przeciwdziałających rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Obecnie wszystkie serwisy dealerskie cały czas działają, niektóre w ograniczonym zakresie godzinowym. Dealerzy udostępniają możliwość wideorozmowy i prezentacji części naprawy na żywo, wykorzystując popularne aplikacje w smartfonach. Praca prowadzona jest w zespołach, aby w przypadku infekcji kwarantanną nie została objęta cała kadra serwisu. Niezakłócona jest dostępność materiałów eksploatacyjnych oraz części, jeżeli nastąpi awaria maszyny – mówi Krzysztof Burdziuk z CLAAS Polska.

    Ciągłość dostaw części zapewniona

    Magazyn części zamiennych CLAAS Polska w Niepruszewie zwiększył obecnie stany magazynowe, przygotowując się do sezonu. Dealerzy również nieprzerwanie uzupełniają swoje zapasy części.

    - Kilka tygodni temu w naszych magazynach wprowadzono pierwsze środki ostrożności, aby zminimalizować ryzyko zakłóceń dostaw części. Dokładamy wszelkich starań, aby logistyka dostaw do punktów dealerskich w całym kraju funkcjonowała optymalnie, mimo że sporadycznie występują opóźnienia. Wynikają one z problemów z przejazdami samochodów dostawczych z powodu kontroli medycznej na granicy polsko-niemieckiej - mówi Henryk Zawadzki z CLAAS Polska. – Istotne jest jednak, że zarówno CLAAS Polska, jak i dealerzy posiadają własne magazyny części, które są zabezpieczeniem przed zakłóceniami w ciągu logistycznym - dodaje.

    Również pracownicy we wszystkich magazynach dokładają starań, aby zachować wysoki stopień zabezpieczeń przed ryzykiem infekcji. Na przykład załoga działu części zdalnie wspiera dealerów w doradztwie technicznym. Klienci mogą skorzystać z elektronicznego katalogu części, który dostępny jest na stronie internetowej producenta. Dostawa zamówionych elementów jest zapewniana przez przesyłkę kurierską. Paczki przygotowywane są przez pracowników wyposażonych w środki ochrony osobistej (rękawiczki oraz maseczki) w celu ograniczenia do minimum ryzyka infekcji odbiorcy przesyłki.

    Zespoły serwisowe ograniczają do minimum ryzyko infekcji rolników i pracowników

    W momencie gdy maszyna będzie musiała trafić do warsztatu, zachowane zostaną dodatkowe środki bezpieczeństwa chroniące pracowników serwisu oraz klienta. Na jeden dzień maszyna zostanie poddana kwarantannie. Po jej zakończeniu zalecana jest dezynfekcja takich elementów, jak: klamki drzwi, kierownica, klamki okien, dźwignie i przyciski sterujące, monitor dotykowy oraz inne uchwyty. Podobna procedura jest stosowana przez wielu dealerów w przygotowaniu maszyny do odbioru z serwisu przez klienta.

    W przypadku konieczności korzystania z narzędzi lub urządzeń warsztatowych używanych przez innych pracowników, są one wcześniej dezynfekowane. Wizyty klientów i osób trzecich w warsztacie są niedozwolone. W warsztatach wielu dealerów na drzwiach i bramach wejściowych zostały zamieszczone informacje odnośnie do używania odzieży roboczej i rękawiczek jednorazowych oraz ograniczonego wstępu osób trzecich.

    Jeżeli konieczny jest kontakt bezpośredni z technikiem serwisowym w gospodarstwie klienta, to zachowywana jest odległość minimum 2 m pomiędzy osobami. Zanim jednak do takiej wizyty dojdzie, w celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa przeprowadzany jest wywiad telefoniczny. Ma on na celu sprawdzenie, czy przedstawiciel gospodarstwa ani przedstawiciel serwisu dealera nie mieli kontaktu z osobami zarażonymi COVID-19 oraz czy żaden z nich nie ma objawów wzbudzających niepokój. Podczas rozmowy klient proszony jest również o przygotowanie maszyny do naprawy: oczyszczenie kabiny z rzeczy osobistych operatora oraz zaparkowanie maszyny w dogodnym do pracy miejscu zapewniającym strefę szerokości minimum 2 m wokół maszyny. Zabezpiecza to zarówno klienta, jak i technika serwisowego przed zakażeniem przez osobę, która jest nosicielem wirusa, ale nie ma objawów.

    - Pracownik serwisu może również poprosić o podanie kodów usterek lub skorzystać z inteligentnego połączenia Remote Service w celu zweryfikowania konieczności wyjazdu i sposobu przeprowadzenia naprawy. Dzięki temu partner handlowy i serwisowy ma bezpośredni dostęp do maszyny rolnika i określonych danych, co umożliwia szybsze reagowanie w razie konieczności przeprowadzenia konserwacji lub serwisowania bez potrzeby osobistego przyjazdu do gospodarstwa - wyjaśnia przedstawiciel CLAAS.

    Podczas wizyty u klienta technik serwisowy zobowiązany jest mieć przy sobie środki ochrony osobistej (m.in.: okulary ochronne, maskę zakrywającą usta oraz nos, rękawiczki jednorazowe). Podczas diagnozy oraz naprawy w pobliżu pracownika serwisu nie powinna się znajdować żadna osoba, a kontakt z klientem powinien być ograniczony do niezbędnego minimum.

    Zakup maszyny i #bezpiecznerelacje

    Dotychczas handel maszynami rolniczymi opierał się na bezpośrednich spotkaniach handlowca z klientem. Panująca epidemia z oczywistych względów ograniczyła ilość spotkań rolników z handlowcami dealerów. Dlatego przygotowany został szereg narzędzi, które mają za zadanie umożliwić proces sprzedaży przy ograniczonym kontakcie klienta i handlowca. W tym celu stworzona została specjalna platforma #bezpiecznerelacje, na której znajduje się internetowy salon sprzedaży FIRST CLAAS DEALS. Dodatkowo klient zainteresowany zakupem maszyny ma możliwość przejrzenia zamieszczonych specjalnie w tym celu filmowych prezentacji interesujących go maszyn. Handlowcy korzystają z komunikatorów internetowych w celu skontaktowania się z klientami, przygotowania dla nich konfiguracji maszyn i przedstawienia dodatkowych animacji oraz innych materiałów. W najbliższych tygodniach zostaną dodane kolejne narzędzia w celu ułatwienia klientom i handlowcom przeprowadzenia procesu sprzedaży bez kontaktu osobistego.

    Wprowadzenie powyższych zasad oraz wyposażenie pracowników dealerów w specjalne środki ma jeden cel: bezpieczeństwo ograniczające ryzyko infekcji rolnika do minimum. Rolnik musi być maksymalnie zabezpieczony przed zachorowaniem, aby bez przeszkód wykonywać swoją pracę, która jest kluczowa dla właściwego funkcjonowania gospodarki.

    ZOBACZ TAKŻE: Fabryka JCB pomaga w produkcji respiratorów

    • Tagi:
    • koronawirus
    • Claas Polska
    • serwis
    • obsługa serwisowa
    ŁT
    Podobne artykuły
    Technika

    Czy warto oszczędzać na olejach?

    10 lutego 2023
    Materiał Promocyjny Inne

    Citi Handlowy: Karta kredytowa z nagrodą do 1200 zł. Oferta ważna do 04.08.2025

    10 lipca 2025
    Newsy

    Na targi tylko zaszczepieni lub - po teście

    19 listopada 2021
    Konkursy

    Koła Gospodyń Wiejskich nagrodzone

    27 października 2021
    Prawo i finanse

    Zasiłek opiekuńczy - wyznaczono nowy termin

    26 kwietnia 2021
    Newsy

    Coraz więcej zakażeń w całej Polsce - nowe restrykcje!

    19 marca 2021
    Ciągniki

    Rozszerzona gwarancja potwierdza jakość maszyn i zwiększa ich wartość

    24 lutego 2021
    Analizy rynkowe

    Na rynku brakuje jaj. Ich ceny w górę

    22 lutego 2021
    Warto wiedzieć
    Newsy
    Co o nowym ministrze rolnictwa myślą rolnicy? Krajewski zabiera się do pracy
    25 lipca 2025
    Przepisy
    Bez tego certyfikatu ARiMR może odmówić dopłat. Jest nowa data! Zmiany od 2025?
    25 lipca 2025
    Pomoc unijna
    Nie zgadzasz się z decyzją ARiMR? Możesz się odwołać. Oni to zrobili i wygrali
    25 lipca 2025
    Najnowsze
    Ciągniki
    Ten nowy ciągnik zadebiutuje już niebawem. Centrum sprzedaży blisko Polski?
    21 lipca 2025
    Technika
    To będzie nowy, budżetowy kombajn dla polskich rolników? Przyjechał prosto z Chin
    19 lipca 2025
    Maszyny
    Ta maszyna wyprodukuje do 60 bel o dużej gęstości w godzinę. To nowość na rynku
    18 lipca 2025
    Maszyny
    Uprawi, nawiezie i zasieje w jednym przejeździe. Ten agregat ma cztery zbiorniki
    17 lipca 2025
    Ciągniki
    Te maszyny przypominają rolnikom, jak było kiedyś na wsi. Pot, łzy i orka[VIDEO]
    16 lipca 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy
    • Deklaracja dostępności