Złota seria 5R [ZDJĘCIA]
Za generowanie mocy odpowiada wysokosprawny silnik John Deere PWX o pojemności skokowej 4,5 litra, który jest zgodny z normami Stage IIIB/IT4. To, co szczególnie istotne, to fakt, iż te czterocylindrowe silniki, przy których nie znajdziemy zbiornika AdBlue, dysponują dodatkową mocą o wartości 10 KM, którą generuje system zarządzania mocą podczas transportu (TPM). W codziennej pracy hodowców szczególnie ważna może okazać się jedna z trzech przekładni. Command8 o układzie przełożeń 32/16 z ośmioma biegami przełączanymi pod obciążeniem i trybem ECO, który umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 40 km/h, przy prędkości roboczej silnika wynoszącej zaledwie 1750 obr/min. Wszystkie przekładnie posiadają w pełni automatyczne sprzęgło, mechanizm indywidualnego uruchamiania biegów, układ indywidualnego ustawiania prędkości i elektryczną blokadę hamulca postojowego. Natomiast przekładnia Command8 klasy Premium o układzie biegów przód-tył 32/16 posiada też standardowo funkcję automatycznej zmiany biegów. Jest ona również dostępna opcjonalnie w przekładni CommandQuad o układzie biegów przód-tył 16/16.
Otwarty układ hydrauliczny, wyposażony w standardową pompę o wydajności 96 l/min, jest również dostępny w wersji z pompą o wydajności 117 l/min, oferującą kompensację ciśnienia i natężenia przepływu (PFC). W celu zwiększenia komfortu pracy operatora, zwłaszcza w trudnym terenie, nowe ciągniki serii 5R John Deere wyposażono w zawieszenie przedniej osi o niezależnych ramionach i bezstopniowy układ regulacji w zakresie +/- 45 mm, który w razie potrzeby umożliwia całkowite wyłączenie ww. systemu. Ponadto nowy ładowacz czołowy 543R jest montowany na ciągniku automatycznie za pomocą systemu „click & go” oraz przez zatrzaskowy mechanizm do mocowania narzędzi. Inne jego atuty to udźwig większy o 10 proc., większa siła odrywania i większy kąt odchylenia. Ładowacze 543R i 603R można wyposażać w zależności od wykonywanych zadań w różne mechanizmy poziomowania i układy sterowania.