eWniosek. Jak to będzie działać?

Od tego roku wnioski o dopłaty muszą być składane elektronicznie. W celu ułatwienia rolnikom dostępu do sieci, w każdym biurze powiatowym ARiMR rolnicy uzyskają pomoc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak eWniosek będzie funkcjonował tłumaczy Wielkopolska Izba Rolnicza.
Aby złożyć wniosek, konieczne będzie zalogowanie się do systemu. Rolnicy, którzy posiadają login i kod dostępu do aplikacji eWniosek (aplikacja działająca w latach 2015-2017) będą mogli zalogować się do aplikacji eWniosek Plus. Rolnicy nie posiadający loginu i kodu dostępu przy pierwszym logowaniu do aplikacji eWniosek Plus, muszą podać trzy dane weryfikacyjne tj.:
-numer identyfikacyjny,
-kwotę ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR, zrealizowanego w roku 2017 (w przypadku braku płatności w roku 2017 należy wprowadzić wartość 0),
-8 ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego (numer rachunku bankowego zgodny z numerem w ewidencji producentów).
Wskazane jest także podanie adresu e-mail, na który będą przekazywane powiadomienia. ARiMR zaleca utworzenie konta zarówno dla rolnika, jak i doradcy przed rozpoczęciem naboru wniosków w roku 2018.
Rolnicy, którzy złożyli wnioski w 2017 roku będą mieli ułatwione zadanie - na podstawie zeszłorocznych danych zostaną przygotowane dane na rok 2018.
Działki referencyjne generowane będą na podstawie działek referencyjnych z kampanii 2017 roku. Na podstawie wyrysowanych przez rolnika w kampanii 2017 geometrii działek rolnych w eWniosku Plus zostaną utworzone geometrie upraw, które dodatkowo będą ograniczone automatycznie do granic maksymalnego kwalifikowanego obszaru – MKO.
W aplikacji eWniosek Plus dostępne będą dwa tryby wypełniania wniosku: tryb uproszczony oraz tryb pełny.
ZOBACZ TAKŻE: Wsparcie dla producentów w związku z embargiem rosyjskim