eWniosek. Jak to będzie działać?
Od tego roku wnioski o dopłaty muszą być składane elektronicznie. W celu ułatwienia rolnikom dostępu do sieci, w każdym biurze powiatowym ARiMR rolnicy uzyskają pomoc.
Jak eWniosek będzie funkcjonował tłumaczy Wielkopolska Izba Rolnicza.
Aby złożyć wniosek, konieczne będzie zalogowanie się do systemu. Rolnicy, którzy posiadają login i kod dostępu do aplikacji eWniosek (aplikacja działająca w latach 2015-2017) będą mogli zalogować się do aplikacji eWniosek Plus. Rolnicy nie posiadający loginu i kodu dostępu przy pierwszym logowaniu do aplikacji eWniosek Plus, muszą podać trzy dane weryfikacyjne tj.:
-numer identyfikacyjny,
-kwotę ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR, zrealizowanego w roku 2017 (w przypadku braku płatności w roku 2017 należy wprowadzić wartość 0),
-8 ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego (numer rachunku bankowego zgodny z numerem w ewidencji producentów).
Wskazane jest także podanie adresu e-mail, na który będą przekazywane powiadomienia. ARiMR zaleca utworzenie konta zarówno dla rolnika, jak i doradcy przed rozpoczęciem naboru wniosków w roku 2018.
Rolnicy, którzy złożyli wnioski w 2017 roku będą mieli ułatwione zadanie - na podstawie zeszłorocznych danych zostaną przygotowane dane na rok 2018.
Działki referencyjne generowane będą na podstawie działek referencyjnych z kampanii 2017 roku. Na podstawie wyrysowanych przez rolnika w kampanii 2017 geometrii działek rolnych w eWniosku Plus zostaną utworzone geometrie upraw, które dodatkowo będą ograniczone automatycznie do granic maksymalnego kwalifikowanego obszaru – MKO.
W aplikacji eWniosek Plus dostępne będą dwa tryby wypełniania wniosku: tryb uproszczony oraz tryb pełny.
ZOBACZ TAKŻE: Wsparcie dla producentów w związku z embargiem rosyjskim