Szanowna Internautko, Internauto

 POW_logo


Na naszych stronach używamy technologii takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Podmioty trzecie na mocy odrębnych porozumień mogą używać mechanizmu cookie na stronach portali Południowej Oficyny Wydawniczej oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą serwować reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu.

Klikając przycisk „Akceptuję” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.


RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych, takich jak między innymi usługi portali jarocinska.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl, rawicz24.pl, zpleszewa.pl, zwielkopolski24.pl, wiescirolnicze.pl. W tej informacji przedstawiamy skrót najważniejszych zagadnień dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych, jakie może mieć miejsce po 25 maja 2018 r. w związku z korzystaniem z naszych usług. Prosimy Cię o jej przeczytanie, nie zajmie to więcej niż kilka minut.


Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszych serwisów takimi danymi są np. adres e-mail, nazwa/nick, adres IP, imię i nazwisko, numer konta w naszym sklepie internetowym lub w innej usłudze oferowanej przez POW. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.


Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:


1) Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi dodania ogłoszenia w oparciu o treść regulaminu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.


2) Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w ramach portali POW.


3) Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie (czyli Zaufani Partnerzy, o których mowa poniżej) oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować), reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.


Administratorzy

Administratorem Twoich danych osobowych jest Południowa Oficyna Wydawnicza Sp. z o.o., ul. Kasprzaka 1a, 63-200 Jarocin, logo podmiotu, na którego stronę wszedłeś możesz zobaczyć na planszy zawierającej niniejszą informację, a także nasi Zaufani Partnerzy, czyli firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy głównie w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności.


Przekazywanie danych

Twoje dane będzie przetwarzać POW i Zaufani Partnerzy, jeśli wyrazisz na to zgodę, ale mogą być one również powierzone do przetwarzania innym podmiotom. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie wskazanych przez POW lub Zaufanego Partnera. Przekazywanie danych ma miejsce na ogół w przypadku współpracy z podwykonawcą (np. agencją marketingową) lub usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych). Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.


Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. W ten sposób technologię tę wykorzystują również nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą serwować reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Znajdziesz tam także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, by ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.


Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.


Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.


Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez POW i Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie ze stron i aplikacji internetowych dostarczanych przez POW w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez POW i Zaufanych Partnerów możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Akceptuję” lub zamykając to okno.

Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody prosimy o opuszczenie strony. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania w celach marketingowych innych niż własne cele POW.

Informujemy jednocześnie, iż POW w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzać będą Twoje dane we własnych celach marketingowych opisanych szczegółowo powyżej w oparciu o ich prawnie uzasadniony interes, jako administratora.


Pokaż listę Zaufanych Partnerów
  • Zaloguj się/Zarejestruj się
Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
    • Ceny żywca wieprzowego
    • Ceny żywca wołowego
    • Ceny zbóż
    • Ceny pasz
    • Ceny owoców
    • Ceny warzyw
    • Ceny mleka i przetworów
    • Ceny drobiu i jaj
    • Analizy rynkowe
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      W lutym kolejne obniżki cen mleka
      "Powinny ruszyć dopłaty do świń ras: pbz i wbp" [VIDEO]
      Jak zmniejszyć koszty w chlewni?
      Osiem tuczników rocznie na własne potrzeby - od marca?
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Kiedy przycinać drzewa owocowe?
      Cukrownia podsumowuje kampanię. Jaki plon buraka? Jaka polaryzacja?
      Bobik - Listy Odmian Zalecanych 2023
      Rzepak ozimy 2023 - jakie nowości odmianowe w KR?
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      300 ha, hodowla drobiu i dwie "sprytne" ładowarki [VIDEO]
      Kiedy opłaca się zainwestować w nową maszynę?
      Maszyny rolnicze. LEMKEN przejął firmę Equalizer
      Polagra Premiery. Czym zaskoczył John Deere? Kogo zabrakło na wystawie?
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Na inwestycje dla rolników z Unii byłoby więcej, ale Polska zadecydowała inaczej
      Wsparcie do produkcji prosiąt. Nabór wniosków wydłużony
      Rolnik na ryczałcie kontra rolnik jako czynny podatnik VAT
      Płatności ONW w 2023 r.
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Rękodzieło artystyczne od kilku lat przeżywa swój renesans
      Biznes na wsi również dla kobiet gospodarnych
      Domowy chlebek - wypróbuj ten świetny przepis!
      Domowe sposoby na kurację mlekiem. To naprawdę działa!
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Serowarnia w Wańczykówce [przeczytaj i obejrzyj FILM]
      Opalanie słomą zamiast węglem. Rolnik nie żałuje decyzji [VIDEO]
      Za co płaci eko-konsument?
      Ekologia z perspektywy dziecka. Trzeba jeść zdrowe kanapki
  • Wieści Rolnicze
  • Uprawy
  • Inne uprawy
  • Burak cukrowy - jakie zyski z jego sprzedaży?

Burak cukrowy - jakie zyski z jego sprzedaży?

Inne uprawy 6 Apr 2011, 13:29 Dorota Jańczak Aktualizacja: 12 Oct 2015, 10:59
Uprawa buruaka cukrowego
Źródło: Fotolia.com
Szybkim krokiem zbliża się czas, kiedy trzeba wysiać buraki na kolejną kampanię 2011/2012. Rolnicy muszą wyruszać na pola, choć do końca nie wiedzą, jakie zyski będą mieć ze sprzedaży plonów. Tą niepewność potęguje postawa ministra rolnictwa, który dopiero w ubiegłym miesiącu wydał nowe rozporządzenie określające stosunki między plantatorami buraka i producentami cukru.
Spis treści:

    Szybkim krokiem zbliża się czas, kiedy trzeba wysiać buraki na kolejną kampanię 2011/2012. Rolnicy muszą wyruszać na pola, choć do końca nie wiedzą, jakie zyski będą mieć ze sprzedaży plonów. Tą niepewność potęguje postawa ministra rolnictwa, który dopiero w ubiegłym miesiącu wydał nowe rozporządzenie określające stosunki między plantatorami buraka i producentami cukru.

    Nowa regulacja prawna zaczęła obowiązywać dopiero 30 marca. Trochę późno zważywszy na fakt, iż umowa kontraktacyjna została skonstruowana przez firmę Pfeifer&Langen już kilka tygodni wcześniej. To spowodowało, że do wielu rolników zdążyła dotrzeć umowa na starych zasadach. A nowe warunki wydają się być o wiele korzystniejsze dla plantatorów buraka. Czy przy współpracy z rolnikiem, który podpisał umowę przed 30 marca, uwzględniane będą nowe ministerialne przepisy? Najprawdopodobniej tak. Choć istnieje wiele niejasności. - Sposób realizacji tego rozporządzenia nie został jeszcze dookreślony - twierdzi Antoni Grzebisz z gostyńskiego oddziału Związku Plantatorów Buraka Cukrowego. Jeszcze więcej wątpliwości było przed wejściem w życie rozporządzenia.

     

    Przedstawiciele Związku Buraka Cukrowego wielokrotnie spotykali się z gostyńską cukrownią w sprawie wypracowania wspólnego stanowiska dotyczącego umowy kontraktacyjnej na kampanię buraczaną 2011/2012. Niestety, do porozumienia nie doszło, a firma Pfeifer & Langen wyruszyła do plantatorów buraka z umowami, które nie uwzględniają propozycji związku.

    Innym problemem, który pojawił się w ostatnim czasie, jest wydane 10 marca przez ministra rolnictwa rozporządzenie w sprawie warunków zakupu i dostawy buraków cukrowych. Plantatorzy buraka oczekiwali na nowe regulacje prawne w tej materii już od dłuższego czasu. Są zbulwersowali opieszałością ze strony ministra rolnictwa. Ich zdaniem mógł wydać takie rozporządzenie już wiosną 2010 roku. Gdyby doszło do tego choćby kilka miesięcy temu, byliby spokojniejsi co do warunków umowy na obecną kampanię. Dlaczego tak bardzo im zależało na tym, aby to rozporządzenie jak najwcześniej zaczęło obowiązywać? Odpowiedź jest prosta. Przepisy w nim zawarte w większym stopniu niż poprzednie, uwzględniają korzyści dla rolnika. - Dzięki rozporządzeniu powinno dojść do większej równowagi, jeśli chodzi o rozkład interesów plantatorów i producentów cukru - wyjaśnia Antoni Grzebisz.

    Przede wszystkim rozporządzenie w inny sposób określa, kto ma zapłacić na transport i załadunek buraka cukrowego. Do tej pory koszy te ponosił plantator. Od przyszłego roku gospodarczego wydatki z tym związane spadają na cukrownie. Jednak i tu pojawia się dla rolników pewna wątpliwość. W rozporządzeniu jest co prawda wyraźnie napisane, że koszty transportu i załadunku buraków do miejsca ich przerobu ponosi producent cukru. Ale nic nie ma na temat doczyszczania surowca. Być może mogłoby to zostać pominięte, gdyby nie fakt, że załadunek z pryzmy odbywa się równocześnie z doczyszczaniem. Rolnik musi więc ponieść część kosztów na rzecz firm transportujących buraki. Ile? Kwestia okazuje się być sporna. Przez obydwie strony ma zostać omówiona w najbliższych miesiącach.

     

    Poza tym w rozporządzeniu jest mowa na temat premii dla rolników, których buraki są odstawiane wcześnie (przed 1października) i późno (po 30 listopada). Dodatkowe środki z tytułu późnych i wczesnych dostaw funkcjonowały już wcześniej. I za dużo w tej kwestii się nie zmieniło, mimo że Związek Plantatorów Buraka Cukrowego występował o zwiększenie tych płatności. - Wnioskując o to, Związek opierał się na danych Instytutu Biotechnologii, który w roku 2009 przeprowadził badania odnośnie strat dotyczących polaryzacji i wielkości plonów przy odstawie we wrześniu, a strat przechowalniczych w grudniu czy styczniu. Te badania były przeprowadzone bez warunków zimowych. W warunkach zimowych straty się jeszcze bardziej pogłębiają. Niestety, wnioski związku plantatorów nie zostały wzięte pod uwagę - tłumaczy Antoni Grzebisz.

    Inny zapis, który zapewne nie cieszy cukrowni, wprowadza podział części zysków ze sprzedanego cukru (między cukrownią a rolnikami). Ale tylko wtedy, gdy jego cena jest wyższa co najmniej o 40 euro za tonę od ceny referencyjnej (obecnie wynosi ona 400 euro). - W takim przypadku nadwyżka będzie rozdzielana pół na pół, dla plantatorów i producentów cukru - zaznacza Andrzej Kubiak, związkowiec z Zalesia (powiat gostyński). Jest to istotny zapis dla rolników. Tym bardziej, że od kilku tygodni cena cukru zastraszająco wzrosła. Związkowcy przewidują, że ta tendencja, w mniejszym bądź większym stopniu, zapewne utrzyma się. Rolnicy w końcu będą mogli zarobić na wyższych cenach cukru w sprzedaży.

    W tym roku na kampanię 2011/2012 firma Pfeifer & Langen, która posiada cukrownie w Gostyniu, Środzie Wielkopolskiej i Miejskiej Górce zaproponowała stawkę podstawową 26,29 euro za tonę (przy zawartości 16% cukru). Jest to cena minimalna, do której doliczana jest premia 3 euro/tonę (związana z wyższą ceną cukru o co najmniej 40 euro od ceny referencyjnej). Jest szansa na to, że ta dodatkowa kwota będzie wyższa. - Jeżeli z podziału wyniknie, że rolnikom należy się kwota wyższa niż 3 euro to uzupełnienie nastąpi do 15 listopada 2012 roku. Rozliczenie następuje 45 dni po zakończeniu roku gospodarczego. Stanowisko Związku było takie, żeby ta zaliczka była wyższa, by już na starcie cena była atrakcyjniejsza, a produkcja buraków bardziej opłacalna - mówi Antoni Grzebisz. Dodatkowo istnieje wyższa płatność za niską zawartość azotu (do 1,9 euro/tonę) i za wysoką wydajność cukru (do 1,9 euro/tonę).

     

    Ile rolnik faktycznie zarobi na tonie buraków? Tego jeszcze nikt tak naprawdę nie wie. Można jedynie spekulować. Przy przeliczaniu euro na złotówki brana będzie pod uwagę średnia kursu euro z września tego roku. Kolejny raz nie udało się Związkowi przekonać firmę Pfeifer&Langen, by od początku wyraziła stawki zapłaty dla rolników w złotówkach. - Obawiamy się umacniania złotówki z uwagi na problemy budżetowe. Według prognozy finansowej BGŻ we wrześniu kurs euro ma wynieść 3,85 zł. Umacnianie się złotówki to niższa cena buraków, jeśli będzie ona wyrażona tylko w euro, a przecież koszty uprawy ponosimy w złotówkach - wyjaśnia Antoni Grzebisz. Związek proponował, aby cena za tonę buraków przy 16% polaryzacji wynosiła 120 zł, a więc o prawie 10 zł więcej niż w roku poprzednim. - Uważamy, że w obecnej sytuacji, jaka panuje na rynku cukru, nasze oczekiwania cenowe nie były wygórowane - dodaje Andrzej Kubiak. Tym bardziej, że jest to kwota zaproponowana przez Krajową Spółkę Cukrową. - Według niej istnieją dwa warianty ceny. Jest wyrażona w euro, ale jednocześnie nie może być niższa niż 120 zł. Stąd zaczerpnęliśmy nasz postulat - objaśnia Antoni Grzebisz.

     

    • Tagi:
    • plantatorzy burka
    • producenci cukru
    • burak cukrowy
    • zyski
    test Testowicz
    Zobacz wszystkie wpisy autora
    Wieści Rolnicze
    komentarze
    Zaloguj się aby móc komentować
    Podobne artykuły
    Inne

    Krajowy Rejestr bogatszy o nowe odmiany buraka cukrowego

    Jan. 26, 2023
    Inne uprawy

    COBORU: Burak cukrowy - ocena sezonu wegetacyjnego 2022

    Dec. 29, 2022
    Inne

    Ucierpią średnie gospodarstwa

    Nov. 30, 2022
    Inne

    Przędziorek chmielowiec atakuje buraki cukrowe

    Aug. 4, 2022
    Inne uprawy

    Südzucker. Jest już lista odmian buraków cukrowych na sezon 2022

    Sept. 10, 2021
    Choroby i szkodniki

    Burak cukrowy. Chwościk daje o sobie znać!

    July 1, 2021
    Inne uprawy

    Nasiona buraka cukrowego - rolnicy kupują je chętnie on-line

    May 17, 2021
    Inne uprawy

    Burak cukrowy - czy warto stosować adiuwanty?

    May 6, 2021
    Warto wiedzieć
    Inne
    Restrukturyzacja gospodarstw rolnych - omawiamy, wyjaśniamy
    Feb. 2, 2023
    Pomoc unijna
    Na inwestycje dla rolników z Unii byłoby więcej, ale Polska zadecydowała inaczej
    Feb. 1, 2023
    Inne
    Kiedy przycinać drzewa owocowe?
    Feb. 1, 2023
    Najnowsze
    Inne
    Kiedy przycinać drzewa owocowe?
    Feb. 1, 2023
    Inne uprawy
    Cukrownia podsumowuje kampanię. Jaki plon buraka? Jaka polaryzacja?
    Feb. 1, 2023
    Inne uprawy
    Bobik - Listy Odmian Zalecanych 2023
    Jan. 31, 2023
    Inne uprawy
    Rzepak ozimy 2023 - jakie nowości odmianowe w KR?
    Jan. 30, 2023
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    Południowa Oficyna Wydawnicza Sp. z o. o.
    NIP 6171979904
    REGON 251010225
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Kasprzaka 1A
    63-200 Jarocin
    [email protected]
    Numer dyżurny - 797 330 280
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2023 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Prenumerata
    • Konkursy