Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Żywiec wieprzowy
      • Żywiec wołowy
      • Zboża
      • Pasze
      • Owoce
      • Warzywa
      • Mleko i przetwory
      • Drób i jaja
      • Analizy rynkowe
      Ceny warzyw w Broniszach lecą na łeb na szyję. Kiedy wzrosną?
      W skupach brakuje miejsca. Tylko dzięki temu rolnik będzie mógł sprzedać zboże
      Niewiarygodne ceny żywca wołowego. Co dzieje się na rynku?
      Rynek mleka. Specjalista o szansach i zagrożeniach. Jakie są prognozy?
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Znów wykryto ognisko groźnej choroby
      Pierwszy Kongres Produkcji Świń - Żnin 2025
      Za kilka dni złóż wniosek. Możesz dostać zwrot aż 70% kosztów
      5 tys. zł do jednego zwierzęcia. ARiMR zachęca do składania wniosków
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Prosty krok, a ma znaczący wpływ na plon pszenicy. Już czas, żeby go wykonać
      Co zasiać w tym roku? Wyniki niezależnych badań wskazują wyraźnie
      Zebrali ponad 6 ton rzepaku z hektara. Jak tego dokonali?
      Mają 1300 ha. Rzepak sieją na 400 ha. Nie obyło się bez przygód w tym roku
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Artykuł promocyjny Kubota M7004 z systemem TIM: Nowa era automatyzacji w rolnictwie
      Materiał partnera Czy słońce zasili gospodarstwa rolne? Finansowa analiza agroPV w rolnictwie
      Ten rolnik ma jeden z największych kombajnów w Polsce. Skosił 10 ha w godzinę
      Kiedy można używać drona do oprysków? Co mówią przepisy?
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Rolnicy zyskają więcej czasu na wyjście z tarapatów finansowych?
      Polska szuka chętnych do zablokowania umowy Mercosur. Z kim rozmawia?
      Egzekucja ciągnika rolniczego, gdy dłużnikiem jest jeden ze współwłaścicieli
      Prezydent zawetował nowelizację ustawy o środkach ochrony roślin
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Masz azalie w ogrodzie? Nigdy nie zapominaj o tej jednej rzeczy jesienią
      Podlewaj tym pomidory, a będą słodsze. Tak naturalnie poprawisz ich smak
      Zdobiła domy naszych babć i mam. Dzisiaj przeżywa drugą młodość
      Fioletowe kulki do "wiejskich ogrodów". W Polsce był uprawiany już w XVI wieku
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Artykuł sponsorowany Fotowoltaika dla rolnika. Jak skorzystać z pomocy ekspertów PGE?
      Trzy duże nabory ARiMR jeszcze w tym roku. Wsparcie od 200 tys. do 1,5 mln zł
      Od tego zależy, ile można zarobić na biogazowni rolniczej
      Czy agrowoltaika może zagwarantować plony i przychody rolnika?
  • Wieści Rolnicze
  • Testujemy auta dla rolników

Testujemy auta dla rolników

Technika - Maszyny 10 września 2016 07:00 Hubert Mościpan Aktualizacja: 10 września 2016 08:28
Testujemy auta dla rolników
Źródło: Testowana wersja SR5, 2,4 D-4D (150KM), 6 A/T (4x4) diesel
Ostatnie metry asfaltu. Dalej jest już tylko bezdroże. Gliniana, polno-leśna ścieżka. Włączam napęd 4x4. Wciskam gaz. Auto pokazuje swoją prawdziwą naturę. Nie jest już wielkim, wygodnym wozidłem. Staje się potężną maszyną, bez trudu pokonującą każdą nierówność na drodze.
Spis treści:

    Ostatnie metry asfaltu. Dalej jest już tylko bezdroże. Gliniana, polno-leśna ścieżka. Włączam napęd 4x4. Wciskam gaz. Auto pokazuje swoją prawdziwą naturę. Nie jest już wielkim, wygodnym wozidłem. Staje się potężną maszyną, bez trudu pokonującą każdą nierówność na drodze.

    Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

    Pierwsze wrażenie – jest masywny. Potężny. 181 cm „wzrostu”, ponad 5,3 metra długości, 2,1 tony wagi i wielkie 18-calowe koła. Przód został zmieniony. Jest drapieżniejszy, emanuje siłą. Przypomina stylistyką mniejsze modele – z górnym grillem płynnie przechodzącym w przednie światła. Z tyłu przeprojektowano lampy. Do tego ulepszona, wzmocniona konstrukcja, która w opinii producenta ma wytrzymać jeszcze więcej. Pod maską mamy 2,4-litrowy dieslowski silnik o mocy 150KM.

    Wewnątrz widzimy znakomicie wypełnioną przestrzeń. Pod tym względem zmieniło się najwięcej. Nie mamy już wrażenia, że podróżujemy autem typowo roboczym. Miękkie materiały, design ten sam, co we flagowych modelach osobowych. Czujemy się jak w corolli czy nawet avensisie. Z tą różnicą, że siedzimy kilkadziesiąt centymetrów wyżej.

    Próby terenowe nie robią na nim żadnego wrażenia. Testowaliśmy hiluxa na dziurawych polnych dróżkach, nierównych leśnych ścieżkach i typowo piaszczystych odcinkach off-roadowych, które po deszczu przeradzały się w gliniasto-błotne przestrzenie. Na pokrętle z prawej strony kierownicy wystarczyło jedynie włączyć napęd 4x4 i po prostu cieszyć się jazdą. Do wyboru był również klasyczny napęd na tył oraz 4x4 z blokadą tylnego dyferencjału. Nie ma mowy o zakopaniu się, wymięknięciu w połowie podjazdu, czy braku mocy pod nogą. Gdy jest szczególnie stromo, czy to w górę, czy w dół, mamy do dyspozycji funkcję ułatwiającą pokonanie stoku. Kąt natarcia wynosi 30o, zejścia – 20o, a głębokość brodzenia – 70 cm. Do tego większy prześwit i skok amortyzatorów. Bezdroża nie robią na nim żadnego wrażenia.

    Pozycja za kierownicą, jak na tego typu wóz, jest wyjątkowo stabilna i wygodna. Mamy znakomitą widoczność, a nasze plecy cieszą się z komfortowych siedzisk, niczym nie ustępujących tym w rodzinnych modelach marki. Do tego bardzo wygodne zagłówki, szczególnie potrzebne na wybojach, gdy twarde zawieszenie nieco huśta nami do przodu i tyłu.

    Wszelkie potrzebne informacje są wyświetlane na 4,2-calowym wyświetlaczu usytuowanym pomiędzy zegarami, włącznie z kompasem, wskaźnikiem ekojazdy oraz asystentem kierowcy, który informuje, kiedy warto zrobić sobie przerwę. W centralnym punkcie deski rozdzielczej mamy ponadto 7-calowy dotykowy wyświetlacz z pełnym pakietem multimediów, znany już m.in. z corolli. Do tego system Toyota Safety Sense, zawierający cztery układy: ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, wykrywania zmęczenia kierowcy oraz wczesnego reagowania w przypadku ryzyka zderzenia. Ten ostatni jest najbardziej przydatny – w chwili, gdy poprzedzający samochód gwałtownie hamuje, zostajemy ostrzeżeni sygnałem dźwiękowym i wyraźnym czerwonym napisem „hamuj!” na wyświetlaczu. Jeśli nie zareagujemy odpowiedni wcześnie, samochód sam zacznie wytracać prędkość. Warto też pochwalić opcję ostrzegania o zmianie pasa ruchu – kiedy jesteśmy zmęczeni lub nie mamy pełnej widoczności, np. gdy oślepia nas słońce, samochód zareaguje, kiedy najedziemy na linię czy to z lewej, czy z prawej strony. Wszystkie te funkcje są oparte o pracę kamery i laserowego czujnika, zamontowanych u góry przedniej szyby.

    Na plus bardzo dobrze pracująca automatyczna skrzynia biegów, która w terenie gwarantowała, że nie spalimy sprzęgła, a w trasie nie pozwalała silnikowi wejść powyżej 2,5 tysiąca obrotów i zakłócać rozmów w kabinie.

    Ponadto dostępne są dwa tryby - eco oraz power - ich przełączniki znajdują się pod ręką, tuż obok skrzyni biegów. Każdy z nich to inne oblicze hiluxa. Eco obniża moc i dynamikę, silnik pracuje ciszej, niż w wersji bez żadnego trybu, skrzynia zmienia biegi niżej, a spalanie spada nawet w granice 8,5 litra. Z kolei power wyciska z auta co najlepsze. W trasie wykorzystywałem go głównie do wyprzedzania i w sytuacjach, gdy „eco” determinował zbyt leniwą jazdę. Z kolei na piaszczystej nawierzchni, „power” w połączeniu z napędem na cztery koła budził prawdziwą terenową bestię. Wskaźnik chwilowego spalania wariował, ale poczucie pełnego zaufania do samochodu na najtrudniejszych odcinkach jest tego warte. A skoro o paliwie mowa – dysponując pełnym, 80-litrowym zbiornikiem, i jadąc w trybie „eco”, zasięg hiluxa może wynosić nawet ponad 800 km.

    Podczas jazdy miejskiej odczuwalna jest twardość zawieszenia, które reaguje na każdej studzience czy progu zwalniającym. Największy problem, z jakim zmagamy się w ruchu miejskim widać jednak od razu – wymiary. Hilux nie jest autem na podziemne parkingi, ciasne uliczki, czy wciskanie się między dwa auta w strefie parkowania. Nie lubi ograniczeń przestrzennych. Ale o tym nie ma co pisać. Kupując takiego olbrzyma doskonale zdajemy sobie sprawę, do jakich celów będzie służył.

    Ładowność auta określona jest na 1.110 kg. Bez trudu przewieziemy nim quada, kartony płytek, palety czy narzędzia rolnicze. Auto wydaje się być najlepiej przystosowane właśnie do potrzeb rolników. Paka naszego modelu była najmniejsza, ze względu na podwójną, pięcioosobową kabinę. Maksymalnie może to być nawet 235x157 cm.

    Do wyboru mamy trzy typy nadwozia: z pojedynczą kabiną, podwójną, a także z półtorej kabiny, oraz cztery wersje: DL, DLX, SR i SR5. Najtańsza wersja – pojedyncza kabina DL kosztuje 109.000 zł

    Nowy hilux to dominator w swojej klasie. Nie tylko dzięki mocy i właściwościom jezdnym, ale także designowi. W środku pod żadnym względem nie przypomina swoich wcześniejszych wersji, jak również modeli konkurencji. Łączy wytrzymałość i estetykę. Jest jednocześnie samochodem rodzinnym na wyjazd wakacyjny, jak i kolosem zdolnym przejechać Dakar.

    Jest to doskonała propozycja dla tych, którzy często jeżdżą po nieutwardzonym terenie, jak pole czy las: rolników, budowlańców, myśliwych, czy po prostu tych, którzy lubią docisnąć gaz i zjechać z nudnego asfaltu na pełne adrenaliny bezdroża.

    Za udostępnienie samochodu dziękujemy dealerowi Toyota Mikołajczak Kalisz

    Czytaj także: John Deere zaprezentował nowości

    • Tagi:
    • test
    • Toyota hilux
    • auto dla rolników
    • SR5
    Hubert Mościpan
    Podobne artykuły
    Technika

    Znana firma opracowała opony, które zmniejszają nacisk na glebę o 25%

    8 listopada 2023
    Newsy

    Na targi tylko zaszczepieni lub - po teście

    19 listopada 2021
    Video

    Poplon po rzepaku. Test siewnika Agro-Tom [VIDEO]

    25 lipca 2019
    Video

    Jak przeprowadzić wiosenny podsiew na użytkach zielonych? Test siewnika [VIDEO]

    18 marca 2019
    Newsy

    Agroa – mobilne rozwiązanie dla rolnictwa

    14 marca 2018
    Inne

    Konkurs

    1 września 2017
    Warto wiedzieć
    Zboża
    Prosty krok, a ma znaczący wpływ na plon pszenicy. Już czas, żeby go wykonać
    4 września 2025
    Analizy rynkowe
    Umowa z Mercosurem zaleje Europę tonami cukru bez żadnego cła - alarmuje ZPC
    4 września 2025
    Zboża
    Co zasiać w tym roku? Wyniki niezależnych badań wskazują wyraźnie
    4 września 2025
    Najnowsze
    Maszyny
    Ta maszyna w godzinę zbierze nawet 500 ton kukurydzy. Pod maską ma ponad 1000 KM
    3 września 2025
    Artykuł promocyjny
    Ciągniki
    Kubota M7004 z systemem TIM: Nowa era automatyzacji w rolnictwie
    19 sierpnia 2025
    Maszyny
    Mobilna mieszalnia pasz. Przez godzinę przerobi pięć ton [VIDEO]
    14 sierpnia 2025
    Maszyny
    Czeska precyzja, francuska premiera. Oto tegoroczna "siewnikowa" nowość na rynku
    14 sierpnia 2025
    Materiał partnera
    Urządzenia
    Czy słońce zasili gospodarstwa rolne? Finansowa analiza agroPV w rolnictwie
    12 sierpnia 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy
    • Deklaracja dostępności