Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Żywiec wieprzowy
      • Żywiec wołowy
      • Zboża
      • Pasze
      • Owoce
      • Warzywa
      • Mleko i przetwory
      • Drób i jaja
      • Analizy rynkowe
      Co dzieje się na rynku zbóż?
      Czy w tym roku opłaca się suszyć kukurydzę?
      Tyle trzeba zapłacić dziś za nowy ciągnik. Sprawdziliśmy aktualne ceny [VIDEO]
      Wojna cenowa na rynku jabłek: Czy sadownicy przetrwają?
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Ten kraj nie chce naszego drobiu. Chodzi o jaja i mięso z konkretnego regionu
      Chlewnie i kurniki tych rolników stoją puste. Dramat rolników i apel do ministra
      Stworzyła sklepik przy gospodarstwie. Jest samowystarczalna [VIDEO]
      Koniec absurdalnych kar dla rolników? To prawo może się wkrótce zmienić
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Czy tegoroczne zbiory buraków będą udane?
      Jesienne porządki, które procentują w przyszłym roku. ABC uprawy tytoniu
      Jakiego ziemniaka potrzebuje rynek? Można się zdziwić
      Co sieją polscy rolnicy? Materiał siewny 2025 [VIDEO]
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Nowa firma podbija polski rynek maszyn rolniczych. Startują z ładowarkami [VIDEO]
      AGROTECH w Kielcach 2026. Rezerwujcie terminy! [VIDEO]
      Kujawa o początkach Agro Show: Źle nas potraktowali. Nikt nie wierzył [VIDEO]
      Podsumowanie Agro Show 2025. Premiery, nowości i stali bywalcy [VIDEO]
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Nie wszyscy wiedzą o tych dodatkach do emerytury z KRUS. Ile można dostać?
      Łączenie gospodarstwa i firmy. O co chodzi z podwójną stawką na KRUS?
      Co rolnik może wybudować na gruntach rolnych? Wiele niejasności w przepisach
      Rolnik nie ma 25 lat ubezpieczenia? Co z emeryturą? KRUS stawia sprawę jasno
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Polej tym mech na kostce, a problem zniknie. Przy okazji pozbędziesz się mrówek
      Wymieszaj z ziemią, zanim posadzisz iglaki. Zaraz mija najlepszy termin
      Kosisz trawę w zły sposób? Oto darmowy nawóz, po którym trawnik będzie idealny
      Zapomnij o zwykłym ściółkowaniu. Nowy trik świetnie wpłynie na hortensje i borówki
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Artykuł sponsorowany Fotowoltaika dla rolnika. Jak skorzystać z pomocy ekspertów PGE?
      Trzy duże nabory ARiMR jeszcze w tym roku. Wsparcie od 200 tys. do 1,5 mln zł
      Od tego zależy, ile można zarobić na biogazowni rolniczej
      Czy agrowoltaika może zagwarantować plony i przychody rolnika?
  • Wieści Rolnicze
  • Testujemy auta dla rolników

Testujemy auta dla rolników

Technika - Maszyny 10 września 2016 07:00 Hubert Mościpan Aktualizacja: 10 września 2016 08:28
Testujemy auta dla rolników
Źródło: Testowana wersja SR5, 2,4 D-4D (150KM), 6 A/T (4x4) diesel
Ostatnie metry asfaltu. Dalej jest już tylko bezdroże. Gliniana, polno-leśna ścieżka. Włączam napęd 4x4. Wciskam gaz. Auto pokazuje swoją prawdziwą naturę. Nie jest już wielkim, wygodnym wozidłem. Staje się potężną maszyną, bez trudu pokonującą każdą nierówność na drodze.
Spis treści:

    Ostatnie metry asfaltu. Dalej jest już tylko bezdroże. Gliniana, polno-leśna ścieżka. Włączam napęd 4x4. Wciskam gaz. Auto pokazuje swoją prawdziwą naturę. Nie jest już wielkim, wygodnym wozidłem. Staje się potężną maszyną, bez trudu pokonującą każdą nierówność na drodze.

    Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

    Pierwsze wrażenie – jest masywny. Potężny. 181 cm „wzrostu”, ponad 5,3 metra długości, 2,1 tony wagi i wielkie 18-calowe koła. Przód został zmieniony. Jest drapieżniejszy, emanuje siłą. Przypomina stylistyką mniejsze modele – z górnym grillem płynnie przechodzącym w przednie światła. Z tyłu przeprojektowano lampy. Do tego ulepszona, wzmocniona konstrukcja, która w opinii producenta ma wytrzymać jeszcze więcej. Pod maską mamy 2,4-litrowy dieslowski silnik o mocy 150KM.

    Wewnątrz widzimy znakomicie wypełnioną przestrzeń. Pod tym względem zmieniło się najwięcej. Nie mamy już wrażenia, że podróżujemy autem typowo roboczym. Miękkie materiały, design ten sam, co we flagowych modelach osobowych. Czujemy się jak w corolli czy nawet avensisie. Z tą różnicą, że siedzimy kilkadziesiąt centymetrów wyżej.

    Próby terenowe nie robią na nim żadnego wrażenia. Testowaliśmy hiluxa na dziurawych polnych dróżkach, nierównych leśnych ścieżkach i typowo piaszczystych odcinkach off-roadowych, które po deszczu przeradzały się w gliniasto-błotne przestrzenie. Na pokrętle z prawej strony kierownicy wystarczyło jedynie włączyć napęd 4x4 i po prostu cieszyć się jazdą. Do wyboru był również klasyczny napęd na tył oraz 4x4 z blokadą tylnego dyferencjału. Nie ma mowy o zakopaniu się, wymięknięciu w połowie podjazdu, czy braku mocy pod nogą. Gdy jest szczególnie stromo, czy to w górę, czy w dół, mamy do dyspozycji funkcję ułatwiającą pokonanie stoku. Kąt natarcia wynosi 30o, zejścia – 20o, a głębokość brodzenia – 70 cm. Do tego większy prześwit i skok amortyzatorów. Bezdroża nie robią na nim żadnego wrażenia.

    Pozycja za kierownicą, jak na tego typu wóz, jest wyjątkowo stabilna i wygodna. Mamy znakomitą widoczność, a nasze plecy cieszą się z komfortowych siedzisk, niczym nie ustępujących tym w rodzinnych modelach marki. Do tego bardzo wygodne zagłówki, szczególnie potrzebne na wybojach, gdy twarde zawieszenie nieco huśta nami do przodu i tyłu.

    Wszelkie potrzebne informacje są wyświetlane na 4,2-calowym wyświetlaczu usytuowanym pomiędzy zegarami, włącznie z kompasem, wskaźnikiem ekojazdy oraz asystentem kierowcy, który informuje, kiedy warto zrobić sobie przerwę. W centralnym punkcie deski rozdzielczej mamy ponadto 7-calowy dotykowy wyświetlacz z pełnym pakietem multimediów, znany już m.in. z corolli. Do tego system Toyota Safety Sense, zawierający cztery układy: ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, wykrywania zmęczenia kierowcy oraz wczesnego reagowania w przypadku ryzyka zderzenia. Ten ostatni jest najbardziej przydatny – w chwili, gdy poprzedzający samochód gwałtownie hamuje, zostajemy ostrzeżeni sygnałem dźwiękowym i wyraźnym czerwonym napisem „hamuj!” na wyświetlaczu. Jeśli nie zareagujemy odpowiedni wcześnie, samochód sam zacznie wytracać prędkość. Warto też pochwalić opcję ostrzegania o zmianie pasa ruchu – kiedy jesteśmy zmęczeni lub nie mamy pełnej widoczności, np. gdy oślepia nas słońce, samochód zareaguje, kiedy najedziemy na linię czy to z lewej, czy z prawej strony. Wszystkie te funkcje są oparte o pracę kamery i laserowego czujnika, zamontowanych u góry przedniej szyby.

    Na plus bardzo dobrze pracująca automatyczna skrzynia biegów, która w terenie gwarantowała, że nie spalimy sprzęgła, a w trasie nie pozwalała silnikowi wejść powyżej 2,5 tysiąca obrotów i zakłócać rozmów w kabinie.

    Ponadto dostępne są dwa tryby - eco oraz power - ich przełączniki znajdują się pod ręką, tuż obok skrzyni biegów. Każdy z nich to inne oblicze hiluxa. Eco obniża moc i dynamikę, silnik pracuje ciszej, niż w wersji bez żadnego trybu, skrzynia zmienia biegi niżej, a spalanie spada nawet w granice 8,5 litra. Z kolei power wyciska z auta co najlepsze. W trasie wykorzystywałem go głównie do wyprzedzania i w sytuacjach, gdy „eco” determinował zbyt leniwą jazdę. Z kolei na piaszczystej nawierzchni, „power” w połączeniu z napędem na cztery koła budził prawdziwą terenową bestię. Wskaźnik chwilowego spalania wariował, ale poczucie pełnego zaufania do samochodu na najtrudniejszych odcinkach jest tego warte. A skoro o paliwie mowa – dysponując pełnym, 80-litrowym zbiornikiem, i jadąc w trybie „eco”, zasięg hiluxa może wynosić nawet ponad 800 km.

    Podczas jazdy miejskiej odczuwalna jest twardość zawieszenia, które reaguje na każdej studzience czy progu zwalniającym. Największy problem, z jakim zmagamy się w ruchu miejskim widać jednak od razu – wymiary. Hilux nie jest autem na podziemne parkingi, ciasne uliczki, czy wciskanie się między dwa auta w strefie parkowania. Nie lubi ograniczeń przestrzennych. Ale o tym nie ma co pisać. Kupując takiego olbrzyma doskonale zdajemy sobie sprawę, do jakich celów będzie służył.

    Ładowność auta określona jest na 1.110 kg. Bez trudu przewieziemy nim quada, kartony płytek, palety czy narzędzia rolnicze. Auto wydaje się być najlepiej przystosowane właśnie do potrzeb rolników. Paka naszego modelu była najmniejsza, ze względu na podwójną, pięcioosobową kabinę. Maksymalnie może to być nawet 235x157 cm.

    Do wyboru mamy trzy typy nadwozia: z pojedynczą kabiną, podwójną, a także z półtorej kabiny, oraz cztery wersje: DL, DLX, SR i SR5. Najtańsza wersja – pojedyncza kabina DL kosztuje 109.000 zł

    Nowy hilux to dominator w swojej klasie. Nie tylko dzięki mocy i właściwościom jezdnym, ale także designowi. W środku pod żadnym względem nie przypomina swoich wcześniejszych wersji, jak również modeli konkurencji. Łączy wytrzymałość i estetykę. Jest jednocześnie samochodem rodzinnym na wyjazd wakacyjny, jak i kolosem zdolnym przejechać Dakar.

    Jest to doskonała propozycja dla tych, którzy często jeżdżą po nieutwardzonym terenie, jak pole czy las: rolników, budowlańców, myśliwych, czy po prostu tych, którzy lubią docisnąć gaz i zjechać z nudnego asfaltu na pełne adrenaliny bezdroża.

    Za udostępnienie samochodu dziękujemy dealerowi Toyota Mikołajczak Kalisz

    Czytaj także: John Deere zaprezentował nowości

    • Tagi:
    • test
    • Toyota hilux
    • auto dla rolników
    • SR5
    Hubert Mościpan
    Podobne artykuły
    Technika

    Znana firma opracowała opony, które zmniejszają nacisk na glebę o 25%

    8 listopada 2023
    Newsy

    Na targi tylko zaszczepieni lub - po teście

    19 listopada 2021
    Video

    Poplon po rzepaku. Test siewnika Agro-Tom [VIDEO]

    25 lipca 2019
    Video

    Jak przeprowadzić wiosenny podsiew na użytkach zielonych? Test siewnika [VIDEO]

    18 marca 2019
    Newsy

    Agroa – mobilne rozwiązanie dla rolnictwa

    14 marca 2018
    Inne

    Konkurs

    1 września 2017
    Warto wiedzieć
    Przepisy
    Ten obowiązek będzie dotyczyć niemal każdego rolnika. Są nowe terminy przepisów
    4 października 2025
    Materiał promocyjny
    Newsy
    OSP jeszcze sprawniejsze dzięki grantom z ORLENU
    2 października 2025
    Trzoda chlewna
    Liczba ognisk niestety wciąż rośnie. Ta groźna choroba wróciła po miesiącu
    4 października 2025
    Najnowsze
    Maszyny
    Nowa firma podbija polski rynek maszyn rolniczych. Startują z ładowarkami [VIDEO]
    29 września 2025
    Ciągniki
    AGROTECH w Kielcach 2026. Rezerwujcie terminy! [VIDEO]
    27 września 2025
    Ciągniki
    Kujawa o początkach Agro Show: Źle nas potraktowali. Nikt nie wierzył [VIDEO]
    26 września 2025
    Ciągniki
    Podsumowanie Agro Show 2025. Premiery, nowości i stali bywalcy [VIDEO]
    25 września 2025
    Maszyny
    Oto złoci medaliści targów Agritechnika 2025. Kto zgarnął nagrodę za innowacyjność?
    24 września 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy
    • Deklaracja dostępności