Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Ceny żywca wieprzowego
      • Ceny żywca wołowego
      • Ceny zbóż
      • Ceny pasz
      • Ceny owoców
      • Ceny warzyw
      • Ceny mleka i przetworów
      • Ceny drobiu i jaj
      • Analizy rynkowe
      Czy ceny zbóż mogą być jeszcze niższe? Ekspert ujawnia, co czeka rynek
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Rzekomy pomór drobiu znów zbiera żniwo. Choroba w potężnym stadzie
      Polska będzie wolna od ptasiej grypy? Branża drobiarska na to liczy
      Przełomowa decyzja w sprawie pryszczycy. Zmiana nastąpi o północy
      Ile kosztują kury w czerwcu 2025 roku? Oto aktualne ceny
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Grad wielkości piłek golfowych zniszczył uprawy [VIDEO, ZDJĘCIA]
      Kiedy wykonać zabieg T3 w zbożach i przede wszystkim czym?
      Rośnie liczba gmin, w których przewiduje się straty w plonach z powodu suszy
      Pieniądze zarobione w Londynie zainwestowali w ziemię. Mają 280 hektarów [VIDEO]
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      W porównaniu do maja 2024 wzrost wyniósł 90%! Ożywienie na rynku ciągników
      Tym traktorem zrobiliśmy niemal wszystko. Nowy ciągnik Claas w akcji [VIDEO]
      Ciągniki z Azji będą coraz bardziej się liczyć? Aktualna sprzedaż w Polsce
      Chcą transportować własne płody rolne, muszą płacić podatek. Jest odpowiedź
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Sąd skazał osoby, które odpowiadają za przemyt zbóż z Ukrainy. Jakie kary?
      Tych pieniędzy po terminie rolnik już nie otrzyma. Ważne wnioski i rozliczenia
      Rynek zbóż: „Nie widać światełka w tunelu”
      Kiedy i jak można ubezpieczyć się dobrowolnie od wypadku przy pracy rolniczej?
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Właśnie przyleciały do Polski. Nie bój się, gdy je zobaczysz
      Odstrasza ślimaki, a do tego pięknie kwitnie. Idealna dla początkujących
      Kwitnie nawet przez pół roku. Świetnie poradzi sobie w cieniu
      Nie tylko ogórki. Jakie jeszcze warzywa można posadzić w czerwcu?
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Czołowi eksperci i liderzy branży agro na jednym wydarzeniu. Chodzi m.in. o ekologiczne uprawy
      Produkować i zużywać prąd z nieswojej instalacji
      Materiał promocyjny Agrofotowoltaika jako szansa na zwiększanie samowystarczalności producentów rolnych
      Rolnicy szczerze o panelach fotowoltaicznych bez dotacji. Czy się opłaciło?
  • Wieści Rolnicze
  • System przewidzi każdą, nawet najmniejszą usterkę ciągnika?

System przewidzi każdą, nawet najmniejszą usterkę ciągnika?

Technika - Ciągniki 19 marca 2020 10:48 ŁT Aktualizacja: 19 marca 2020 11:21
System przewidzi każdą, nawet najmniejszą usterkę ciągnika?
Źródło: John Deere
- To mój cel - mówi Piotr Grabiński, który na co dzień pracuje w centrali John Deere w Mannheim.
Spis treści:

    Czy w przyszłości system wykryje dosłownie każdą, nawet najmniejszą usterkę ciągnika? - To mój cel - mówi Piotr Grabiński, który na co dzień pracuje w centrali John Deere w Mannheim nad maksymalnym usprawnieniem programu Expert Alert.

    Bezawaryjna praca ciągnika to marzenie każdego rolnika, bez względu na to, czy prowadzi rodzinne gospodarstwo, czy jest właścicielem przedsiębiorstwa działającego na tysiącach hektarów. Naprzeciw potrzebom rolników w 2017 roku wyszedł John Deere, który opracował program Expert Alerts. Narzędzie zbiera dane w aplikacji JD Link i przesyła bezprzewodowo z maszyn John Deere - powiadamia dealerów o potencjalnych problemach z daną częścią maszyny i generuje zalecenia ich rozwiązania. Wczesna diagnoza umożliwia dealerom Deere proaktywną obsługę maszyn, co wydłuża czas bezawaryjnej pracy, a tym samym zwiększa wydajność i rentowność rolników. Udoskonalanie systemu to jedno z głównych zadań Piotra Grabińskiego, który w 2018 roku przeniósł się do centrali Johna Deere’a w Mannheim.

    Piotr Grabiński urodził się w Pyrzycach, gdzie chodził do szkoły podstawowej i średniej. Później przeniósł się do Poznania. W stolicy Wielkopolski studiował na Politechnice. Podczas studiów Grabiński spotkał dwie osoby, które odegrały znaczące role w jego życiu. Pierwsza z nich to studentka logistyki, która stała się jego żoną, zaś druga osoba to mężczyzna, który po ukończeniu studiów dał mu pierwszą pracę jako technik diagnostyczny w warsztacie samochodowym.

    - Wiele się tam nauczyłem, ale czułem, że chcę się rozwijać, dlatego w 2007 roku zacząłem szukać nowej pracy. Tak trafiłem do Johna Deere’a, firmy którą dotychczas znałem tylko z zabawek - charakterystyczna zieleń i żółte koła zapadła mi w pamięć - uśmiecha się.

    Grabiński początkowo trafił do działu obsługi klienta - jak wspomina ten czas?

    - Jest to wymagająca praca, ponieważ zajmujesz się głównie reklamacjami, ale uważam ten dział za jeden z najbardziej ekscytujących, bo każdy dzień jest inny. Praca w branży rolniczej znacznie różni się od branży moto, w której klient dostarcza samochód dealerowi i nic nie widząc, czeka na efekty. W rolnictwie w większości przypadków klient stoi tuż za tobą i patrzy na to, co robisz, więc jest to zupełnie inny sposób świadczenia usług i wsparcia. Kiedy ciągnik klienta przestanie działać przez kilka godzin, jest to realna strata pieniędzy. Sprawna naprawa na oczach klienta daje wiele satysfakcji - dodaje Grabiński.

    Kolejnym istotnym krokiem w 10-letniej karierze Grabińskiego była droga od przedstawiciela ds. wsparcia produktu do kierownika serwisu w północno-zachodniej Polsce.

    ZOBACZ TAKŻE: Nowy prezes John Deere Polska przedstawił strategię rozwoju. Siec dealerska 3.0

    Wkrótce nadeszło nowe wyzwanie - praca dla John Deere Mannheim Works z południowo-zachodnich Niemiec. To z kolei wymagało od Grabińskiego większej elastyczności, czyli przeprowadzki w kwietniu 2018 r. wraz z żoną i dwiema córkami.

    - Największą barierą był język, ale z drugiej strony zaletą południowych Niemiec jest to, że wszyscy mówią po angielsku. To zdecydowanie pomogło mojej rodzinie dostosować się do nowej sytuacji - dodał.

    Grabiński objął zupełnie nowe stanowisko analityka danych wsparcia technicznego i rozpoczął budowę struktur nowego działu wsparcia telematyki ciągników.

    Chris Davison, globalny dyrektor platformy ciągników John Deere uważa, że:  W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie udało się wykorzystać informacje z maszyn do powiadamiania klientów o zbliżającej się awarii i możliwości naprawy. 

    - Powierzyliśmy Piotrowi wdrożenie tego w ciągnikach produkowanych w Mannheim, natomiast wpadł on na przeszkodę: nowe unijne przepisy RODO. Ale Piotr współpracował z różnymi zespołami i opracował narzędzia automatyzujące, formularze zgody, sposoby wyłączania transmisji danych w przypadku zmiany sprzętu przez klientów. Naprawdę jestem pod wrażeniem.

    Uświadamiać rolników

    Od 2014 r. wszystkie duże ciągniki John Deere produkowane w Stanach Zjednoczonych są ze standardowym wyposażeniem JD Link, natomiast w Europie jest to opcja dodatkowa.

    Jedną z kluczowych ról Piotra Grabińskiego jest szkolenie, uświadamianie, klientów i dealerów oraz zachęcanie do korzystania z platformy JD Link, której użycie może być kluczowe dla zaoszczędzenia czasu pracy w przypadku ewentualnej awarii.

    - Udało nam się opracować formularz zgody dla klientów, który pozwala faktycznie otrzymywać dane z ich maszyn w aplikacji i porównywać je z innymi źródłami danych. Dziś około 12 procent klientów wyraża zgodę na odczyt danych, ale odsetek ten moim zdaniem wzrośnie do 50 proc. i więcej. Niektórzy dealerzy, głównie z Wielkiej Brytanii, Francji lub Hiszpanii, a także w południowo-wschodniej Europie już znają korzyści wynikające z monitoringu stanu ciągnika, ale jest wiele krajów i dealerów w UE, którzy do tego nadal podchodzą niechętnie - komentuje Grabiński.

    Centrum kontroli jak w NASA

    W siedzibie John Deere w Mannheim utworzono specjalne Centrum Monitorowania wyposażone w najbardziej nowoczesne technologie, w tym 65-calowe ekrany. Stopień zaawansowania technologicznego jest zbliżony do NASA - ekrany wskazują, gdzie aktualnie poruszają się ciągniki i jaki jest ich stan techniczny, uwzględniając wszystkie alerty z ostatnich pięciu dni.

    - Codziennie rano rewidujemy mapę maszyn, aby sprawdzić, czy mamy jakieś nowe kody błędów, które mogą oznaczać nowe tryby awarii lub nowy rodzaj awarii. Każdy nowy przypadek to dla nas temat do analizy. W przeszłości czekaliśmy na zgłoszenie roszczenia od klienta, teraz możemy je wyprzedzić. Ważne jest to, ze nie działam sam, ale jestem w zespole, w którym mamy absolutnie genialnych ludzi, z działu PVV (Product Verification and Validation), działu jakości (Quality) i niezawodności (Reliability), działu serwisu (Customer Product Support) oraz tzw. Data Science (analizy danych tzw. Big Data). W pojedynkę niewiele można zdziałać. Naszym celem jest, aby wszystkie nasze alerty były w 100 procentach prognostyczne. Wówczas, wykorzystując algorytmy maszyn i sztuczną inteligencję, bylibyśmy naprawdę bardzo proaktywni w wykrywaniu potencjalnych problemów - kontynuuje Grabiński.

    Czy stuprocentowa skuteczność jest możliwa?

    - Pewnego dnia tak się stanie, a przynajmniej w przypadku usterek, które mogą być reprezentowane w postaci elektrycznej lub elektronicznej. To kwestia posiadania wystarczającej ilości sensorów, a także oprogramowania, które pozwoli ustalić na odległość, czy maszyna pracuje w trybie normalnego zachowania, tj. jej parametry mieszczą się w dopuszczalnym zakresie, lub nie. Dziś nie wszystko da się zmierzyć i zobaczyć bezprzewodowo, ale pracujemy nad tym. Jesteśmy na etapie definiowania potrzeb zarówno technicznych, jak i procesowych tak, aby za kilka lat każdą usterkę dało się przewidzieć wystarczająco wcześnie, aby zapobiec jej całkowicie, „zaplanować” przestój lub ograniczyć go do absolutnego minimum - doprecyzowuje Grabiński.

    Na razie jednak Grabiński wraz z zespołem koncentruje się na wypracowaniu procesów i skodyfikowaniu ich i tym samym stworzeniu norm. Rezultatem tej pracy jest bardziej niezawodna zdolność diagnostyczna, która wyprzedza konkurencję.

    - Jesteśmy jedynym producentem w UE, który dostarcza fabrycznie takie opcje - kończy Chris Davison.

    Źródło: John Deere
    • Tagi:
    • usterka
    • John Deere
    • JD Link
    ŁT
    Podobne artykuły
    Urządzenia

    John Deere ogłosił ważną decyzję. Chodzi o technologię związaną z dronami

    28 maja 2025
    Maszyny

    Ta maszyna opryskuje tylko chwasty. Innowacyjne rozwiązanie John Deere [VIDEO]

    24 maja 2025
    Maszyny

    John Deere ogłosił ważną współpracę. Chodzi m.in. o technologie kosmiczne

    22 lutego 2025
    Ciągniki

    Na tym rynku ciągniki Ursus wciąż są w czołówce sprzedaży

    3 lutego 2025
    Ciągniki

    Jest nowy lider sprzedaży ciągników w Polsce. To pierwsza taka zmiana od lat

    16 stycznia 2025
    Ciągniki

    Najmocniejszy ciągnik John Deere bez kierowcy? Oto 9RX w wersji autonomicznej

    8 stycznia 2025
    Ciągniki

    John Deere przygotował pakiety zimnego rozruchu swoich ciągników

    3 stycznia 2025
    Urządzenia

    Nowa wersja pojazdu użytkowego od John Deere. Gator może przewozić trzy osoby

    11 grudnia 2024
    Warto wiedzieć
    Ekonomika
    Sąd skazał osoby, które odpowiadają za przemyt zbóż z Ukrainy. Jakie kary?
    7 czerwca 2025
    Newsy
    Każdy ma swój sad, ale razem zarabiają na murarkach
    7 czerwca 2025
    Pomoc unijna
    Tych pieniędzy po terminie rolnik już nie otrzyma. Ważne wnioski i rozliczenia
    7 czerwca 2025
    Najnowsze
    Ciągniki
    W porównaniu do maja 2024 wzrost wyniósł 90%! Ożywienie na rynku ciągników
    7 czerwca 2025
    Ciągniki
    Tym traktorem zrobiliśmy niemal wszystko. Nowy ciągnik Claas w akcji [VIDEO]
    1 czerwca 2025
    Ciągniki
    Ciągniki z Azji będą coraz bardziej się liczyć? Aktualna sprzedaż w Polsce
    1 czerwca 2025
    Technika
    Chcą transportować własne płody rolne, muszą płacić podatek. Jest odpowiedź
    1 czerwca 2025
    Maszyny
    Nowa prasa rolnicza na rynku. Jest w pełni zautomatyzowana [VIDEO]
    31 maja 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy