Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
    • Ceny żywca wieprzowego
    • Ceny żywca wołowego
    • Ceny zbóż
    • Ceny pasz
    • Ceny owoców
    • Ceny warzyw
    • Ceny mleka i przetworów
    • Ceny drobiu i jaj
    • Analizy rynkowe
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Pryszczyca - apel GLW. Jak chronić owce podczas redyku 2025?
      Jak smak mięsa wpływa na wybory konsumentów?
      Ta choroba migruje coraz bardziej na zachód Polski. Wybito ponad 2 mln zwierząt
      Naturalne wsparcie dla zdrowia zwierząt
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Uwaga! Oprzędziki dają o sobie znać. Potrafią uszkodzić wszystkie rośliny na polu
      Choroby wirusowe zbóż nadal groźne. Jak się przed nimi ustrzec?
      Jak kukurydza reaguje na przymrozki?
      Kwieciak jabłkowiec atakuje jabłonie. Po czym rozpoznać obecność tego szkodnika?
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Nowy ciągnik z ładowaczem kontra... jajko. W Rydzynie pokazali, jak to się robi!
      Każdy ciągnik sprowadzony do Polski z tych krajów będzie musiał mieć ten dokument
      Zaczynał od Fortschritta z DDR. Dziś dwa nowoczesne kombajny koszą kilka tys. ha
      Pokażą prawdziwe perełki! Wielkimi krokami zbliża się V Zlot Starych Ciągników
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Jak Kompas UE pomaga rolnikom w walce ze zmianami klimatycznymi?
      Idą zmiany w polityce rolnej UE. Będzie bardziej po myśli rolników?
      Kim są rolnicy w UE? Niepokojące statystyki demograficzne
      KRUS rozpoczął rozpatrywanie tych wniosków. Pierwsze wypłaty startują od lipca
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Wiadomo, kiedy wreszcie przyjdą deszcz i ciepło. Najnowsza prognoza pogody
      Piękniejsza od róży? Ten krzew będzie zdobić ogród przez dekady
      Nie wyrzucaj skoszonej trawy. Trzy pomysły na wykorzystanie w ogrodzie
      Chcesz pozbyć się mrówek z ogrodu? Rozsyp to wokół mrowiska
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Czołowi eksperci i liderzy branży agro na jednym wydarzeniu. Chodzi m.in. o ekologiczne uprawy
      Produkować i zużywać prąd z nieswojej instalacji
      Materiał promocyjny Agrofotowoltaika jako szansa na zwiększanie samowystarczalności producentów rolnych
      Rolnicy szczerze o panelach fotowoltaicznych bez dotacji. Czy się opłaciło?
  • Wieści Rolnicze
  • Polsad - największy diler Kuboty w Polsce ma co świętować

Polsad - największy diler Kuboty w Polsce ma co świętować

Technika - Ciągniki 26 marca 2018 07:00 Dorota Jańczak
Polsad - największy diler Kuboty w Polsce ma co świętować
Źródło: D. Jańczak
O zaskakujących początkach, ciągłym rozwoju i pięknym jubileuszu z Jackiem Korczakiem, właścicielem firmy Polsad rozmawia Dorota Jańczak.
Spis treści:

    Jaki związek ma Renault z sadem? Co się dzieje, gdy na wsi pojawi się pomarańczowa maszyna? Co powinni robić handlowcy oprócz sprzedawania?

    O zaskakujących początkach, ciągłym rozwoju i pięknym jubileuszu z Jackiem Korczakiem, właścicielem firmy Polsad rozmawia Dorota Jańczak.

    Dziś firma Polsad kojarzy nam się z ciągnikami Kubota i ciężarówkami marki Renault. Skąd więc tak osobliwa nazwa przedsiębiorstwa?

    Początki sięgają sadownictwa. Sadownictwem na najwyższym poziomie moja rodzina zajmuje się od pokoleń. I w związku z tym, że swego czasu zmarzł mi sad, bo przyszły nieoczekiwanie bardzo niskie temperatury, zacząłem poszukiwać innych form działalności. Otworzyłem firmę transportową, a po 10 latach kupiłem obiekt w Kutnie - dzisiejszą siedzibę firmy Polsad. Tutaj właśnie 20 lat temu rozpoczęła się współpraca z Renault Trucks. A w związku z tym, że prowadziłem nadal gospodarstwo i były w nim potrzebne wózki widłowe, nawiązałem kontakt z polskim importerem Nissan Forklift (obecnie UniCarriers) - firmą Marubeni. I tak, oprócz ciężarówek i busów, do portfela naszych produktów trafiły także wózki widłowe. 


    Kiedy i w jakich okolicznościach zaczęła się współpraca z japońskim producentem ciągników rolniczych - Kubotą?
    Tak się składa, że Marubeni była także importerem Kuboty. Pierwszy ciągnik tej marki kupiliśmy do własnego gospodarstwa. A dokładnie w 2008 roku rozpoczęliśmy dystrybucję maszyn marki Kubota. Od 8 lat w sprzedaży mamy także wózki terenowe i ładowarki hiszpańskiej Ausa. Sprzęt ten wypełnia portfel maszyn, które są wykorzystywane zarówno w sadownictwie, jak i rolnictwie w dość trudnych warunkach.

    Czytaj także: Dobry wysiew zboża - siewnik mechaniczny czy pneumatyczny?


    Niesamowite, że każda z wymienionych przez pana działalności miała swój początek w gospodarstwie. Czy mimo natłoku spraw związanych z już dość sporą firmą nadal posiadają państwo sad?
    W gospodarstwie potrzebne były samochody, wózki widłowe i ciągniki. Zaczynałem od 17 ha. W tej chwili posiadamy 30 ha gospodarstwo, którym opiekuje się żona.


    W tej chwili Polsad ma pięć oddziałów: w Kutnie, Rzgowie, Koninie, Fabianowie oraz Grójcu

    Tak, zaczęły one powstawać dla wygody klientów oraz szybszej obsługi serwisowej samochodów marki Renault. Gdy w sprzedaży pojawiły się ciągniki i wózki, zwiększyliśmy zatrudnienie i w każdym z punktów zatrudniliśmy wyspecjalizowanych serwisantów dedykowanych oddzielnie do sprzętu rolniczego. Oddziały oddalone są od siebie o około 80 km. Myślę, że takie rozłożenie serwisów jakie mamy, chyba się nie zdarza w dystrybucji żadnej marki.

     


    Rolnik zgłasza, że chce kupić ciągnik marki Kubota. Co dalej? Jak długo musi czekać na sprzęt?
    Ciągniki o mocy mniejszej niż 140 KM przyjeżdżają praktycznie w całości z Japonii. Większe są składane we Francji w większości podzespołów japońskich. Ciągniki, które przyjeżdżają z Japonii mają u nas domontowywane lusterka, fotele czy odpowiednie koła. Generalnie staramy się, by ciągniki były od ręki. Droga z Japonii jest dość daleka, dlatego pewna ilość sprzętu musi być zlokalizowana w Europie, by rolnik nie musiał długo na niego czekać. 


    Ile się udaje sprzedawać ciągników rocznie?
    Możemy powiedzieć, że sztukowo jesteśmy najwięksi, jeśli chodzi sprzedaż sprzętu marki Kubota w Polsce. Zauważyliśmy tendencję, że gdy na jedną wioskę wjedzie „Kubota”, to za chwilę pojawia się tam druga. Dużo sprzedajemy z polecenia. Mamy specjalistów ds. sprzedaży w każdym oddziale. Staramy się, by to nie byli typowymi handlowcami, których zadaniem jest sprzedać towar. Oni mają klientowi doradzić i pomóc dobrać odpowiedni sprzęt do gospodarstwa. Inne podejście może zemścić się potem na serwisie.

    Czytaj także: Mechanik - rolnik ma firmę, która rośnie w siłę


    Która z branż jest trudniejsza w obsłudze: transport czy rolnictwo?
    Dzisiejsze rolnictwo nie istniałoby bez transportu i w dużej mierze transport nie istniałby bez rolnictwa. Te gałęzie muszą się wspierać. W mojej firmie jest to pół na pół i podejrzewam, że w transporcie 50% jest przewożonych produktów rolnych w różnej postaci: przetworzonej lub nie.


    Czy rynek rolniczy na przestrzeni 10 lat się zmienił? Rolnicy mają coraz większe wymagania chociażby w kwestii wyposażenia kabiny lub koloru maszyny?
    Ciągniki rolnicze marki Kubota mają jeden kolor - pomarańczowy i są dość bogato wyposażone w standardzie, więc my nie mamy możliwości dokładania jeszcze czegoś dodatkowego. Kolor pomarańczowy będzie coraz częściej widniał na polskich polach, dlatego że Kubota od 2012 roku  jest właścicielem dużego producenta maszyn rolniczych - Kvernelanda. Dlatego obecnie kładziemy coraz większy nacisk na sprzedaż maszyn towarzyszących: pługów, pras, opryskiwaczy czy maszyn zielonkowych pod marką Kubota-Kverneland. 

     


    W państwa firmie ciągle pojawiają się jakieś nowości i zmiany. Dużym wyzwaniem dla Polsad-u jest zapewne także przejęcie w 2014 roku Agromy Kutno a później Agromy Poznań.
    W związku z tym, że Kubota coraz bardziej zwiększa nam portfel maszyn, został wywołany temat zakupu Agromy Kutno. Teraz mamy możliwość dystrybucji części do maszyn dla rolników poprzez sieć Agromy. W tej chwili funkcjonujemy pod nazwą Agroma Poznań, która posiada 37 sklepów rolniczych znajdujących się w całej Polsce.


    Ile osób pracuje obecnie firmie?
    W Polsadzie zatrudnionych jest około 190 osób. A w Agromie - 150 osób. W samym serwisie pracuje ponad 50% ogółu pracowników. Chciałbym podkreślić, że prowadzimy rodzinną firmę. Pomagają mi moje dzieci, kuzynostwo. A główne stanowiska obejmują osoby, które są z nami wiele lat. Gro z nich jest od samego początku naszej współpracy z Renault, a więc 20 lat.


    Gdyby miała pan wskazać na trzy rzeczy, które wyróżniają ciągniki Kubota, co to będzie?
    Niskie spalanie, mały skręt zawracania oraz bardzo wygodna kabina. A do tego optymalna szerokość ciągnika, który idealnie sprawdza się w polskich sadach, bo bez problemu przejedzie między rzędami, ale też nie jest za mały, co wpływałoby negatywnie na komfort operatora. 
     

    Czytaj także: Szkoła w Lututowie. O ciągnikach marki Kubota wiedzą naprawdę dużo [ZDJĘCIA]

     

    • Tagi:
    • marubeni
    • renault trucks
    • ciągniki rolnicze
    • Polsad
    • Jacek Korczak
    • Kubota
    Dorota Jańczak
    Podobne artykuły
    Ciągniki

    Kubota prezentuje nowe ciągniki M7004 z okazji 10-lecia serii

    23 grudnia 2024
    Urządzenia

    Terenowy robot KATR firmy Kubota nagrodzony CES Innovation Awards 2025

    27 listopada 2024
    Technika

    Japońskie ciągniki i kosiarki w trasie. Zbliża się Kubota Demo Tour 2024

    25 maja 2024
    Ciągniki

    Japońscy inżynierowie z centrali Kubota przyjechali do Polski [ZDJĘCIA]

    5 lutego 2024
    Ciągniki

    Zautomatyzowany ciągnik elektryczny oparty o sztuczną inteligencję [WIDEO]

    17 stycznia 2024
    Ciągniki

    Sprzedaż nowych ciągników. Podsumowanie 2023 roku 

    5 stycznia 2024
    Ciągniki

    10 najmocniejszych ciągników na niemieckim rynku [ZDJĘCIA]

    2 stycznia 2024
    Ciągniki

    Arbos zniknie z rynku. Zastąpi go Aupax 

    26 grudnia 2023
    Warto wiedzieć
    Prawo i finanse
    Termin składania wniosków o dopłaty 2025 wydłużony. O ile?
    14 maja 2025
    Analizy rynkowe
    Żniwa 2025. Jakie będą ceny zbóż?
    14 maja 2025
    Sylwetki
    Potrafi ujeździć byka, sam buduje maszyny. Historia Romka Zaklinacza Byków 
    14 maja 2025
    Najnowsze
    Ciągniki
    Nowy ciągnik z ładowaczem kontra... jajko. W Rydzynie pokazali, jak to się robi!
    12 maja 2025
    Ciągniki
    Każdy ciągnik sprowadzony do Polski z tych krajów będzie musiał mieć ten dokument
    8 maja 2025
    Technika
    Zaczynał od Fortschritta z DDR. Dziś dwa nowoczesne kombajny koszą kilka tys. ha
    7 maja 2025
    Ciągniki
    Pokażą prawdziwe perełki! Wielkimi krokami zbliża się V Zlot Starych Ciągników
    27 kwietnia 2025
    Ciągniki
    Tysiąc nowych ciągników. To jedna z najlepszych sprzedaży na przestrzeni lat
    21 kwietnia 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy