Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
    • Ceny żywca wieprzowego
    • Ceny żywca wołowego
    • Ceny zbóż
    • Ceny pasz
    • Ceny owoców
    • Ceny warzyw
    • Ceny mleka i przetworów
    • Ceny drobiu i jaj
    • Analizy rynkowe
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Pryszczyca - apel GLW. Jak chronić owce podczas redyku 2025?
      Jak smak mięsa wpływa na wybory konsumentów?
      Ta choroba migruje coraz bardziej na zachód Polski. Wybito ponad 2 mln zwierząt
      Naturalne wsparcie dla zdrowia zwierząt
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Uwaga! Oprzędziki dają o sobie znać. Potrafią uszkodzić wszystkie rośliny na polu
      Choroby wirusowe zbóż nadal groźne. Jak się przed nimi ustrzec?
      Jak kukurydza reaguje na przymrozki?
      Kwieciak jabłkowiec atakuje jabłonie. Po czym rozpoznać obecność tego szkodnika?
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Nowy ciągnik z ładowaczem kontra... jajko. W Rydzynie pokazali, jak to się robi!
      Każdy ciągnik sprowadzony do Polski z tych krajów będzie musiał mieć ten dokument
      Zaczynał od Fortschritta z DDR. Dziś dwa nowoczesne kombajny koszą kilka tys. ha
      Pokażą prawdziwe perełki! Wielkimi krokami zbliża się V Zlot Starych Ciągników
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Jak Kompas UE pomaga rolnikom w walce ze zmianami klimatycznymi?
      Idą zmiany w polityce rolnej UE. Będzie bardziej po myśli rolników?
      Kim są rolnicy w UE? Niepokojące statystyki demograficzne
      KRUS rozpoczął rozpatrywanie tych wniosków. Pierwsze wypłaty startują od lipca
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Wiadomo, kiedy wreszcie przyjdą deszcz i ciepło. Najnowsza prognoza pogody
      Piękniejsza od róży? Ten krzew będzie zdobić ogród przez dekady
      Nie wyrzucaj skoszonej trawy. Trzy pomysły na wykorzystanie w ogrodzie
      Chcesz pozbyć się mrówek z ogrodu? Rozsyp to wokół mrowiska
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Czołowi eksperci i liderzy branży agro na jednym wydarzeniu. Chodzi m.in. o ekologiczne uprawy
      Produkować i zużywać prąd z nieswojej instalacji
      Materiał promocyjny Agrofotowoltaika jako szansa na zwiększanie samowystarczalności producentów rolnych
      Rolnicy szczerze o panelach fotowoltaicznych bez dotacji. Czy się opłaciło?
  • Wieści Rolnicze
  • Hybryda przyszłością rolnictwa?

Hybryda przyszłością rolnictwa?

Technika 24 września 2019 13:38 ŁT Aktualizacja: 24 września 2019 13:44
Hybryda przyszłością rolnictwa?
Źródło: Joskin
Grupa Joskin specjalizująca się w produkcji sprzętu do transportu i rozprowadzania nawozów naturalnych oferuje nowatorskie rozwiązanie w swoich urządzeniach. Osie z napędem elektrycznym!
Spis treści:

    Grupa Joskin specjalizująca się w produkcji sprzętu do transportu i rozprowadzania nawozów naturalnych oferuje nowatorskie rozwiązanie w swoich urządzeniach. Osie z napędem elektrycznym!

    E-Drive - tak nazwane zostało nowoczesne rozwiązanie opracowane przez firmę Joskin. Ma ono zwiększyć wydajność maszyn i rozwiązać problemy związane z transportem. 

    Innowacja przez firmę Joskin okrzyknięta została początkiem nowej ery. Technologia ma na celu rozłożenie mocy ciągnika poprzez przeniesienie jej na cały zestaw. A konkretnie system E-Drive JOSKIN przekazuje częściowo moc ciągnika, rozdzielając ją na dwie dodatkowe osie. Napęd ciągnika ma więc wsparcie w napędzie tylnego pojazdu. Nie ma już więc potrzeby zwiększania nacisku na osie ciągnika, żeby zwiększyć jego przyczepność podczas transportu na drodze. Podobnie jest podczas prac polowych, które wymagają sporej mocy ciągnika, kiedy jest mokro i panują niekorzystne warunki.

    Napęd jest znacznie lepszy, a ponadto z tym rozwiązaniem wiąże się wiele innych korzyści. Jako że nie ma już takiej potrzeby dociążania ciągnika, możliwe jest zmniejszenie jego masy i w ten sposób duże ograniczenie ugniatania gleby, zużycia paliwa i eksploatacji opon.

    Dzięki zwiększeniu siły napędowej za sprawą systemu E-Drive, niszczenie struktury podłoża, wynikające poprzednio ze ślizgania się ciągnika z maszyną, także jest o wiele mniejsze. Ta zaleta jest szczególnie ważna podczas rozlewania gnojowicy. Ponieważ okresy, kiedy nawożenie jest dozwolone, są ściśle określone przepisami, ten sprzęt umożliwia lepsze ich wykorzystanie poprzez wcześniejsze rozpoczęcie pracy i dłuższe jej wykonywanie bez względu na warunki meteorologiczne.

    Poprawa zdolności napędowych wpływa również na wydajność nawożenia. Umożliwia ona pracę wozów ze zbiornikami o większej pojemności w połączeniu z osprzętem do aplikacji doglebowej lub z szerszymi rampami rozlewającymi. Zastosowanie większego osprzętu można połączyć, bez problemu i bez przeciążenia, z użytkowaniem go przy niskiej prędkości, aby zapewnić optymalną jakość pracy.

    Zakres zastosowania sytemu E-Drive nie ogranicza się jednak do wozów asenizacyjnych. Wręcz przeciwnie! Ta technologia przynosi realne korzyści także w przypadku wielu innych zastosowań. Jest to dość proste, można ją wykorzystać w każdej maszynie z mostem napędowym. Dobrym przykładem są rozrzutniki obornika Horizon. Są one cięższe z tyłu ze względu na obecność stołu rozrzucającego, co jeszcze się potęguje, gdy przenośnik przesuwa materiał do wałków adaptera, powodując w ten sposób zmniejszenie nacisku na oczko. Dzięki powyższym zaletom system E-Drive umożliwia rozwiązanie tego problemu bez konieczności dociążania ciągnika.

    ZOBACZ TAKŻE: Ardanowski: Cyfryzacja ma służyć przede wszystkim ludziom

    Jak działa technologia E-Drive?

    Jest to system hybrydowy zbudowany na bazie kilku kluczowych elementów. Jego wdrożenie w życie zostało opracowane we współpracy z firmą John Deere. 
    Bardzo ważne miejsce w systemie zajmuje silnik. Stanowi on zasadniczy element działania instalacji i przetwarza pobraną energię elektryczną na moc mechaniczną osiągającą 100 kW. Skrzynka rozdzielcza ze sprzęgłem została wyprodukowana i dostarczona również przez firmę John Deere. 

    Silnik elektryczny napędza osie za pośrednictwem dwóch wałków Kardana. Mocne i solidne osie dostarcza MAN, światowy producent działający w branży transportowej.

    W przypadku pojazdu trzyosiowego, dodatkowy napęd zapewniają dwie ostatnie osie. W ten sposób, pierwsza podnoszona oś może być zachowana, co pozwala oszczędzić opony, opór pojazdu jest mniejszy, a zatem ma on mniejsze zapotrzebowanie na energię. Poza tym kiedy oś przednia jest na polu w pozycji podniesionej, dodatkowy napęd uzyskuje się poprzez przeniesienie ciężaru na ciągnik i na obie osie napędowe. Układ jezdny charakteryzuje się także obecnością urządzenia różnicowego, systemu kontroli ciśnienia w oponach oraz hamulcami o odpowiedniej średnicy.

    Na podstawie poszczególnych punktów kontroli i wymiany danych w sterowniku ISOBUS, między ciągnikiem i maszyną (prędkość jazdy, nacisk na oś, kąt skrętu, itd.), system automatycznie generuje moc przekazaną do silnika elektrycznego maszyny JOSKIN.

    System jest więc bardzo prosty i w pełni przejrzysty dla kierowcy.

    Prądnica jako źródło energii

    Energia elektryczna jest wytwarzana przez prądnicę wbudowaną w ciągnik. Energia mechaniczna jest natomiast przetwarzana na energię elektryczną, która jest z kolei przekazywana do silnika. System jest całkowicie bezpieczny, ponieważ jest zgodny z normami dotyczącymi elektryfikacji, wydanymi przez AEF (Agricultural Industry Electronics Foundation).

    Wprowadzając hybrydowe rozwiązanie, jakim jest E-Drive, firma Joskin wpisuje się w aktualne trendy mające na celu oszczędność paliwa i użytkowanie lżejszych ciągników do przewożenia takich samych lub większych ładunków oraz na uzyskanie większej wydajności podczas prac polowych.

    System E-Drive JOSKIN, opracowany we współpracy z firmą John Deere, stanowi innowacyjne rozwiązanie dla rolnictwa, ciągle poszukującego nowych rozwiązań. 

    Konkretne przykłady tych innowacji zostaną zaprezentowane w listopadzie na stoiskach obu marek podczas targów Agritechnica w Hannowerze. 

    ZOBACZ TAKŻE: Aplikatory do gnojowicy - popularność coraz większa

    Źródło: Joskin
    • Tagi:
    • hybryda
    • napęd elektryczny
    • Joskin
    • John Deere
    ŁT
    Podobne artykuły
    Maszyny

    John Deere ogłosił ważną współpracę. Chodzi m.in. o technologie kosmiczne

    22 lutego 2025
    Ciągniki

    Na tym rynku ciągniki Ursus wciąż są w czołówce sprzedaży

    3 lutego 2025
    Ciągniki

    Jest nowy lider sprzedaży ciągników w Polsce. To pierwsza taka zmiana od lat

    16 stycznia 2025
    Ciągniki

    Najmocniejszy ciągnik John Deere bez kierowcy? Oto 9RX w wersji autonomicznej

    8 stycznia 2025
    Ciągniki

    John Deere przygotował pakiety zimnego rozruchu swoich ciągników

    3 stycznia 2025
    Urządzenia

    Nowa wersja pojazdu użytkowego od John Deere. Gator może przewozić trzy osoby

    11 grudnia 2024
    Maszyny

    Tak wygląda produkcja wozów i przyczep. Fabryka Joskin Polska od środka [VIDEO]

    5 grudnia 2024
    Maszyny

    25-lecie Joskin Polska. Fabrykę w Trzciance czekają kolejne inwestycje [ZDJĘCIA]

    29 listopada 2024
    Warto wiedzieć
    Prawo i finanse
    Termin składania wniosków o dopłaty 2025 wydłużony. O ile?
    14 maja 2025
    Analizy rynkowe
    Żniwa 2025. Jakie będą ceny zbóż?
    14 maja 2025
    Sylwetki
    Potrafi ujeździć byka, sam buduje maszyny. Historia Romka Zaklinacza Byków 
    14 maja 2025
    Najnowsze
    Ciągniki
    Nowy ciągnik z ładowaczem kontra... jajko. W Rydzynie pokazali, jak to się robi!
    12 maja 2025
    Ciągniki
    Każdy ciągnik sprowadzony do Polski z tych krajów będzie musiał mieć ten dokument
    8 maja 2025
    Technika
    Zaczynał od Fortschritta z DDR. Dziś dwa nowoczesne kombajny koszą kilka tys. ha
    7 maja 2025
    Ciągniki
    Pokażą prawdziwe perełki! Wielkimi krokami zbliża się V Zlot Starych Ciągników
    27 kwietnia 2025
    Ciągniki
    Tysiąc nowych ciągników. To jedna z najlepszych sprzedaży na przestrzeni lat
    21 kwietnia 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy