Akcja "zero marnotrawstwa" i makaronowe słomki do picia
Edukacja, trendy i nowości
Do tradycyjnych przedsięwzięć BioFach należy dział edukacyjny prowadzony przez kongres targowy. Tegoroczna dewiza brzmiała: „System eko – w całości zdrowy”. Podczas trwania targów można było zgłębić swoja wiedzę na tematy poruszające zarówno tematykę artykułów spożywczych, jak również produktów kosmetycznych. Ok. 150 pokazów, prezentacji, warsztatów, dyskusji i wykładów przyciągnęło uwagę około 9.5 tysiąca odwiedzających.
Kto sam nie zauważył tegorocznych trendów, temu podpowiedziano właśnie tutaj. Tak jak zeszłego roku wśród produktów spożywczych prym wiodły artykuły wegańskie - prezentowało je 1345 wystawców i wegetariańskie z 1245 wystawcami, a także produkty wysokobiałkowe. Królująca dotychczas soja jako najpopularniejsze źródło białka otrzymała wsparcie w coraz bardziej docenianych orzechach nerkowca, migdałach czy groszku. W dziale kosmetycznym prym wiodły probiotyki.
Do trendów tegorocznych targów należały z pewnością biodegradowalne opakowania oraz kompostowanie. Z wielu stron słyszało się, że trend ten będzie w ramach przyszłorocznych tragów kontynuowany i rozbudowany. Na tegorocznych targach zaprezentowano między innymi papier z artykułów spożywczych oraz makaronowe słomki do picia, a cała akcja znana jest również poza targami pod hasłem „Zero Waste”, czyli zero marnotrawstwa.
Również nasze rosnące kulinarne wygodnictwo znalazło swoje odzwierciedlenie w tegorocznych propozycjach w formie gotowych i półgotowych dań i produktów. Wśród setek przypraw zwycięstwo odniósł znany już Majom i Aztekom egzotyczny korzeń kurkumy oraz pochodzące z Korei kimchi – sfermentowane lub kiszone warzywa.
W sercu targów, jak co roku zaprezentowano nowości z dziedziny spożywczej (541) oraz kosmetycznej (155). Targowi goście mogli zapoznać się z wystawionymi artykułami, a następnie zagłosować na któryś z nich, aby w ten sposób przyczynić się tradycyjnie do nadania zwycięzcom nagrody Best New Product Awards. Wśród nagrodzonych za najlepszą nowość w kategorii napoje znalazł się produkt polski, a konkretnie ekologiczny sok z jagody kamczackiej firmy Nutracevit.