Płacą hipermarketom zamiast zarabiać?

Producenci mleka chcą, aby minister rolnictwa przeciwstawił się praktykom stosowanym przez hipermarkety!
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Hodowcy bydła mlecznego alarmują o pomoc w przeciwstawieniu się monopolowi sieci handlowych, które wykorzystują swoją pozycję na rynku i nakładają na dostawców różne opłaty.
Prezes Krajowej Rady Izb Rolniczych Wiktor Szmulewicz i Prezydent Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka Leszek Hądzlik w dniu 6 kwietnia 2016 r. zwrócili się do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z prośbą o pilne zorganizowanie spotkania przedstawicieli rolników, przetwórców i sieci handlowych, którego gospodarzem byłby Minister. W piśmie zwracają uwagę na potrzebę spotkania i wypracowania uczciwych praktyk handlowych w łańcuchu dostaw.
Ponadto, zaznaczają fakt, że najwięksi producenci rolni nie otrzymali do chwili obecnej dopłat bezpośrednich i poproszono Ministra o podjęcie interwencji w tym zakresie.
Przeczytaj także co się dzieje obenie na rynku mleka KLIK
LIST DO MINISTRA ROLNICTWA:
Szanowny Panie Ministrze,
W związku z licznymi sygnałami napływającymi z całej Polski, zwracamy się do Pana Ministra z uprzejmą prośbą o piln zorganizowanie spotkania przedstawicieli rolników - przedstawicieli przetwórców i przedstawicieli sieci handlowych, którego gospodarzem byłby Pan Minister, celem ustalenia pozycji poszczególnych ogniw łańcucha dostaw w handlu z sieciami. Przesyłamy w załączeniu zestawienie praktyk stosowanych przez sieci handlowe.
Z uwagi na opieszałość działania Komisji Europejskiej w tym zakresie, pokładamy duże nadzieje w ustaleniach, które mogą być podjęte podczas zorganizowanego przez Pana Ministra spotkania trójstronnego.
Ponadto chcemy zwrócić uwagę Pana Ministra na fakt, że najwięksi producenci rolni nie otrzymali do chwili obecnej dopłat bezpośrednich - prosimy o podjęcie interwencji w tym zakresie.
Prezes Krajowej Rady Izb Rolniczych Wiktor Szmulewicz
Prezydent Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka Leszek Hądzlik
INNE OPŁATY NIŻ MARŻA STOSOWANE PRZEZ SIECI W UMOWACH, POROZUMIENIACH, WARUNKACH WSPÓŁPRACY Z DOSTAWCAMI:
Przedmiotowy zakres profitów poza marżą handlową jest zawarty powyżej. Określa również nazewnictwo stosowane przez wszystkie sieci działające na polskim rynku. Nie należy tych parametrów sumować wszystkich łącznie, najczęściej jest to 10 parametrów.