Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Żywiec wieprzowy
      • Żywiec wołowy
      • Zboża
      • Pasze
      • Owoce
      • Warzywa
      • Mleko i przetwory
      • Drób i jaja
      • Analizy rynkowe
      Koniec sprzedaży poniżej kosztów produkcji dla rolników? Nowe prawo UE ma ukrócić dyktat cen
      Rynek zbóż: poszukiwanie towaru na realizację kontraktów
      Konkurencja warzyw z importu na rynkach rośnie. Wywiera ona presję na ceny
      Rosną ceny bydła. Czy to początek podwyżek?
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Kultowa farma na sprzedaż. 700 tys. ha za rekordową kwotę
      Przez tę chorobę upadło tysiące polskich gospodarstw. Zatrważające dane o ASF
      Ponad pół miliona sztuk do utylizacji! Choroba nie daje za wygraną
      Rewolucja w rolnictwie. Zmienisz granice pastwiska jednym kliknięciem
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Od 1 do 3 tys. zł do hektara. Walczą o zmianę, dzięki której zyska sporo rolników
      Największa zmora rolników? Naukowcy opracowali tańszą metodę walki z chwastami
      To może być kolejny cios dla polskich plantatorów. Nowy podatek w drodze
      Sprawdź, co naprawdę wpływa na plon kukurydzy - wnioski po trudnej wiośnie 2025
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Czeka nas mocne otwarcie sezonu 2026 w branży rolnej. O co chodzi?
      Nowa firma podbija polski rynek maszyn rolniczych. Startują z ładowarkami [VIDEO]
      AGROTECH w Kielcach 2026. Rezerwujcie terminy! [VIDEO]
      Kujawa o początkach Agro Show: Źle nas potraktowali. Nikt nie wierzył [VIDEO]
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Rolnicy zyskali więcej czasu. Na wymianę dachów zawierających azbest
      Rolnikom pozostały już tylko protesty? Jak powinni budować swoją pozycję? [VIDEO]
      20 tys. ton sadzeniaków poszło do likwidacji. Czy plantatorzy ziemniaków dostaną odszkodowania?
      Czas ucieka! Możesz liczyć na 65% dopłaty z budżetu państwa!
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Krzew, który zimą wygląda najlepiej. Twój ogród "zapłonie" czerwienią
      Wciąż można siać marchewkę, pietruszkę i cebulę. Wiosną zobaczysz efekty
      Dziwny sposób na ściółkowanie podbija polskie ogrody. Po co ogrodnicy to robią?
      Owiń drzewa tą opaską. Albo w przyszłym roku zapomnij o owocach
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Artykuł sponsorowany Fotowoltaika dla rolnika. Jak skorzystać z pomocy ekspertów PGE?
      Trzy duże nabory ARiMR jeszcze w tym roku. Wsparcie od 200 tys. do 1,5 mln zł
      Od tego zależy, ile można zarobić na biogazowni rolniczej
      Czy agrowoltaika może zagwarantować plony i przychody rolnika?
  • Wieści Rolnicze
  • Jaka przyczepa do transportu słomy i siana?

Jaka przyczepa do transportu słomy i siana?

Newsy 22 lipca 2018 09:55 Łukasz Tyrakowski Aktualizacja: 22 lipca 2018 10:02
Jaka przyczepa do transportu słomy i siana?
Źródło: Zasław
W przypadku transportu dużej ilości bel warto wyposażyć się w specjalistyczne przyczepy. Jakie pojazdy wybierać i na co zwracać uwagę?
Spis treści:

    W przypadku transportu dużej ilości bel warto wyposażyć się w specjalistyczne przyczepy. Jakie pojazdy wybierać i na co zwracać uwagę?

    Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

    Kupując przyczepę do przewożenia bel, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim to, jak ciężkie ładunki będą transportowane. Czy będzie nią wożona wyłącznie słoma bądź siano, czy również sianokiszonka. W przypadku konieczności transportowania dużej ilości sianokiszonki warto zainwestować w przyczepy o większej ładowności. Można je zawsze wykorzystać również do transportu palet, big-bagów, zbiorników czy innych ciężkich sprzętów. - Ciężar przewożony na przyczepach może być bardzo zróżnicowany. W przypadku przyczep Pronar, których jesteśmy dealerem, jest to udźwig od 7300 kg w modelu T022 do aż 13720 kg w modelu T026 - mówi Krzysztof Węclewski z fimy PHU Damian.

    Przyczepy tego typu najczęściej są wyposażone w dwie lub trzy osie. Różnią się one ładownością. Pojazdy trzyosiowe zazwyczaj mają długości w granicach 9-11 metrów, co potwierdza Agnieszka Drobisz, specjalista ds. marketingu firmy Zasław. - Nasze modele charakteryzują się długością platformy 9.920 mm z możliwością wysuwu tylnego 1.000 mm zabezpieczanego swożniem, pozwala to na załadunek 36 bel 1,2 m (poza drogami publicznymi ze względu na przekroczoną wysokość 4,04m można jeździć z 3 poziomami bel słomy, co pozwala załadować ok. 48 szt). - podaje. Całość wykonania ramy w tego typu pojazdach jest wzorowana na naczepach samochodów ciężarowych. Dobrze sprawdza się to w przyczepach o dużej długości. - Pojazdy wykonane są na solidnej ramie z dwuteownika. W modelu D745-14 ramy posiadają specjalne przetłoczenia, dzięki którym są nieco lżejsze, ale zachowują pełną wytrzymałość - dodaje specjalistka z firmy Zasław. Jak podaje z kolei ekspert firmy PHU Damian, w przypadku przyczep firmy Pronar jest to rama prostokątna z profili otwartych i zamkniętych.

    ZOBACZ TAKŻE: Niskie ciśnienie w oponach ciągnika dobre dla gleby

    W przypadku przyczep dwuosiowych skrzynia ładunkowa ma natomiast zazwyczaj długość około 6,6 m, co pozwala to na ułożenie 22 bel w dwóch warstwach i nawet  32 bel w 3 warstwach.

    Przy zakupie przyczepy należy zwrócić uwagę również na wykonanie skrzyni ładunkowej. Bezpieczeństwo przewożonych bel zapewnia gładka podłoga oraz brak rantów na obrzeżu, które mogłyby uszkadzać podczas załadunku siatkę oraz folię. Ważne jest także zabezpieczenie ładunku. - Bele można mocować pasami do 9 par otworów w obrzeżu na całej długości pojazdu oraz 3 par uchwytów na końcu pojazdu i 5 sztuk uchwytów na ścianach przedniej i tylnej, co zapewnia dogodne warunki do bezpiecznego upięcia ładunku w wielu konfiguracjach - charakteryzuje produkty firmy Zasław Agnieszka Drobisz. Specjaliści zwracają uwagę, że warto sprawdzić również, czy przyczepy są wyposażone w skrzynki narzędziowe bądź "uzbroić" je w tego typu rozwiązanie we własnym zakresie. Jest to bardzo przydatne do magazynowania pasów potrzebnych przy zabezpieczaniu ładunku. W  przypadku transportu na dalszą odległość warto także rozważyć opcję zabezpieczenia hydraulicznie regulowanymi burtami, które oferują niektóre firmy. Rozwiązanie tego typu jest sporo droższe, ale w przypadku dużej ilości przewożonego materiału pozwala na zaoszczędzenie cennego czasu i jest wygodniejsze.

    Ważne jest także manewrowanie tak dużym sprzętem. Przyczepy o takiej długości wymagają wzmożonej koncentracji i umiejętności ze strony kierowcy. Czasami niestety i tak mogą sprawiać problemy z wjazdem na posesję, więc w przypadku kupna tego typu sprzętu trzeba zwracać uwagę również na możliwości poruszania się nim w gospodarstwie. - Manewrowanie tak długimi przyczepami ułatwia dyszel w kształcie litery Y oraz zderzak tylny, który jest uchylny oraz demontowalny - podaje przedstawicielka firmy Zasław.
    Wśród ważnych elementów wymieniane jest także ogumienie montowane w tego typu przyczepach. Ze względu na dużą masę ładunku musi być ono niezawodne. -  Pojazdy firmy Zasław wyposażane są w nowe koła, które poprawiają bezpieczeństwo (mniejsze prawdopodobieństwo wystrzału niż w przypadku kół regenerowanych), przyczepy D745-14 mają w standardzie koła 500/50R17”, a przyczepy D-46-20 koła 385/55R22,5 lub opcjonalnie za dopłatą koła 445/45R19,5 - informuje Agnieszka Drobisz. Podobnie sytuacja wygląda jeśli chodzi o urządzenia firmy Pronar. Standardowo przyczepy wyposażone są w ogumienie 400/60-15,5 lub w zależności od typu przyczepy nawet 500/50-17.

    ZOBACZ TAKŻE: Bezpieczny transport bel

    • Tagi:
    • manewrowanie
    • sianokiszonka
    • ogumienie
    • słoma
    • Pronar
    • siano
    • magazynowanie
    • bele
    • przyczepy
    • Zasław
    Łukasz Tyrakowski
    Podobne artykuły
    Przechowalnictwo

    Jak bezpiecznie przechować ziarno kukurydzy? Jakich błędów nie popełnić?

    23 września 2025
    Newsy

    Ogromny pożar stogu słomy. Kilkugodzinna akcja strażaków

    16 września 2025
    Uprawy

    Sezon 2025. Słomy lepiej nie sprzedawać. Obornika także

    8 września 2025
    Artykuł sponsorowany Uprawa gleby

    Co na rozkład resztek pożniwnych? [VIDEO]

    3 sierpnia 2025
    Newsy

    80-latek spadł z przyczepy pełnej siana. Trafił do szpitala

    28 lipca 2025
    Nawożenie

    Żniwa 2025. Czy opłaca się sprzedawać słomę?

    28 lipca 2025
    Nawożenie

    Żniwa 2025. Jak wykorzystać potencjał słomy? EKSPERCI RADZĄ

    22 lipca 2025
    Nawożenie

    Żniwa 2025. Słoma zbyt cenna, żeby ją sprzedawać?

    1 lipca 2025
    Warto wiedzieć
    Pomoc unijna
    Wkrótce rusza ważny nabór. Będą pieniądze na maszyny. Ale czy również na ciągnik?
    11 listopada 2025
    Bydło i mleko
    Bruksela tnie dopłaty. Polscy hodowcy bydła alarmują. Wydano pilny apel
    11 listopada 2025
    Ekonomika
    Minister rolnictwa ma plan na uratowanie polskiego rynku warzyw?
    11 listopada 2025
    Najnowsze
    Newsy
    Choroba guzowatej skóry bydła - dlaczego powinniśmy się jej bać?
    10 listopada 2025
    Newsy
    Ta mleczarnia zainwestuje ponad 260 milionów zł
    9 listopada 2025
    Newsy
    Kompletny brak odpowiedzialności. Policja wkroczyła do akcji
    9 listopada 2025
    Newsy
    Takiej debaty o umowie Mercosur jeszcze nie było! Darmowa rejestracja
    9 listopada 2025
    Newsy
    W tej wsi wrony już nie zawracają. W obejściu – skrzaty, a w stodole - SPA
    9 listopada 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy
    • Deklaracja dostępności