Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Ceny żywca wieprzowego
      • Ceny żywca wołowego
      • Ceny zbóż
      • Ceny pasz
      • Ceny owoców
      • Ceny warzyw
      • Ceny mleka i przetworów
      • Ceny drobiu i jaj
      • Analizy rynkowe
      Ta kwota ma wpływ na stawki dzierżaw ziemi. Ile wynosi cena skupu pszenicy?
      Ceny jęczmienia 2025. Ile płacą skupy?
      Co się dzieje z cenami drobiu? Są rekordy, ale i kilka potencjalnych zagrożeń
      Czekają nas wzrosty cen mleka? Polska rośnie w siłę
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      To zgłoszenie trzeba wykonać dwa razy. "Narażanie rolników na odpowiedzialność karną"
      Do 31 lipca rolnik musi zdobyć ten certyfikat. Inaczej ARiMR może odmówić dopłat
      ASF sieje spustoszenie w kolejnym województwie. Robi się coraz większy problem
      Rolnicy dokonują spisu świń, a i tak są karani? Drobna rzecz a mnoży kłopoty
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Unia Europejska chce dopuścić nawozy RENURE – to szansa dla rolników
      Najpierw wapnowanie, później nawożenie - tak czy nie?
      Ta roślina jest popularna w Polsce. Tego wielu o niej nie wie, a szkoda
      Żniwa 2025. Co na rozkład resztek pożniwnych? Azot? Wapno? A może bakterie?
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Te maszyny przypominają rolnikom, jak było kiedyś na wsi. Pot, łzy i orka[VIDEO]
      15 nowych ciągników i 10 kombajnów do 2027 roku. Rolniczy gigant ogłosił plany
      Ta przyczepa skorupowa załaduje 16 ton. Sprzedaje się częściej niż burtowa [VIDEO]
      Agrotech Minikowo z maszynami. Rolnicy mówią nam o swoich niepokojach [VIDEO]
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Nowy budżet WPR. Rolnicy zapowiadają walkę
      Młody rolnik może otrzymać 200 tys. zł! Sprawdź warunki naboru
      Prezydencja duńska: mniej biurokracji i wsparcie dla rolnictwa oraz rybołówstwa
      Gigantyczna kara dla rolnika. Twierdzi, że nie wiedział o tych przepisach
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      "Żółta lawenda" rośnie szybko i intensywnie. Rozświetli ogród aż do września
      Upały czy deszcze? Jaka będzie reszta wakacji? Pogoda na pięć tygodni
      Te rośliny przyciągają szerszenie. Lepiej pozbyć się ich z ogrodu
      Są wytrzymałe i pięknie się rozrastają. Pamiętamy je z ogrodów naszych babć
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Od tego zależy, ile można zarobić na biogazowni rolniczej
      Czy agrowoltaika może zagwarantować plony i przychody rolnika?
      Duże zmiany dla właścicieli fotowoltaiki. Będzie bez koncesji i bez pozwolenia?
      To innowacyjne rozwiązanie chroni uprawy polowe przed nawałnicami i upałami
  • Wieści Rolnicze
  • Jaka przyczepa do transportu słomy i siana?

Jaka przyczepa do transportu słomy i siana?

Newsy 22 lipca 2018 09:55 Łukasz Tyrakowski Aktualizacja: 22 lipca 2018 10:02
Jaka przyczepa do transportu słomy i siana?
Źródło: Zasław
W przypadku transportu dużej ilości bel warto wyposażyć się w specjalistyczne przyczepy. Jakie pojazdy wybierać i na co zwracać uwagę?
Spis treści:

    W przypadku transportu dużej ilości bel warto wyposażyć się w specjalistyczne przyczepy. Jakie pojazdy wybierać i na co zwracać uwagę?

    Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

    Kupując przyczepę do przewożenia bel, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim to, jak ciężkie ładunki będą transportowane. Czy będzie nią wożona wyłącznie słoma bądź siano, czy również sianokiszonka. W przypadku konieczności transportowania dużej ilości sianokiszonki warto zainwestować w przyczepy o większej ładowności. Można je zawsze wykorzystać również do transportu palet, big-bagów, zbiorników czy innych ciężkich sprzętów. - Ciężar przewożony na przyczepach może być bardzo zróżnicowany. W przypadku przyczep Pronar, których jesteśmy dealerem, jest to udźwig od 7300 kg w modelu T022 do aż 13720 kg w modelu T026 - mówi Krzysztof Węclewski z fimy PHU Damian.

    Przyczepy tego typu najczęściej są wyposażone w dwie lub trzy osie. Różnią się one ładownością. Pojazdy trzyosiowe zazwyczaj mają długości w granicach 9-11 metrów, co potwierdza Agnieszka Drobisz, specjalista ds. marketingu firmy Zasław. - Nasze modele charakteryzują się długością platformy 9.920 mm z możliwością wysuwu tylnego 1.000 mm zabezpieczanego swożniem, pozwala to na załadunek 36 bel 1,2 m (poza drogami publicznymi ze względu na przekroczoną wysokość 4,04m można jeździć z 3 poziomami bel słomy, co pozwala załadować ok. 48 szt). - podaje. Całość wykonania ramy w tego typu pojazdach jest wzorowana na naczepach samochodów ciężarowych. Dobrze sprawdza się to w przyczepach o dużej długości. - Pojazdy wykonane są na solidnej ramie z dwuteownika. W modelu D745-14 ramy posiadają specjalne przetłoczenia, dzięki którym są nieco lżejsze, ale zachowują pełną wytrzymałość - dodaje specjalistka z firmy Zasław. Jak podaje z kolei ekspert firmy PHU Damian, w przypadku przyczep firmy Pronar jest to rama prostokątna z profili otwartych i zamkniętych.

    ZOBACZ TAKŻE: Niskie ciśnienie w oponach ciągnika dobre dla gleby

    W przypadku przyczep dwuosiowych skrzynia ładunkowa ma natomiast zazwyczaj długość około 6,6 m, co pozwala to na ułożenie 22 bel w dwóch warstwach i nawet  32 bel w 3 warstwach.

    Przy zakupie przyczepy należy zwrócić uwagę również na wykonanie skrzyni ładunkowej. Bezpieczeństwo przewożonych bel zapewnia gładka podłoga oraz brak rantów na obrzeżu, które mogłyby uszkadzać podczas załadunku siatkę oraz folię. Ważne jest także zabezpieczenie ładunku. - Bele można mocować pasami do 9 par otworów w obrzeżu na całej długości pojazdu oraz 3 par uchwytów na końcu pojazdu i 5 sztuk uchwytów na ścianach przedniej i tylnej, co zapewnia dogodne warunki do bezpiecznego upięcia ładunku w wielu konfiguracjach - charakteryzuje produkty firmy Zasław Agnieszka Drobisz. Specjaliści zwracają uwagę, że warto sprawdzić również, czy przyczepy są wyposażone w skrzynki narzędziowe bądź "uzbroić" je w tego typu rozwiązanie we własnym zakresie. Jest to bardzo przydatne do magazynowania pasów potrzebnych przy zabezpieczaniu ładunku. W  przypadku transportu na dalszą odległość warto także rozważyć opcję zabezpieczenia hydraulicznie regulowanymi burtami, które oferują niektóre firmy. Rozwiązanie tego typu jest sporo droższe, ale w przypadku dużej ilości przewożonego materiału pozwala na zaoszczędzenie cennego czasu i jest wygodniejsze.

    Ważne jest także manewrowanie tak dużym sprzętem. Przyczepy o takiej długości wymagają wzmożonej koncentracji i umiejętności ze strony kierowcy. Czasami niestety i tak mogą sprawiać problemy z wjazdem na posesję, więc w przypadku kupna tego typu sprzętu trzeba zwracać uwagę również na możliwości poruszania się nim w gospodarstwie. - Manewrowanie tak długimi przyczepami ułatwia dyszel w kształcie litery Y oraz zderzak tylny, który jest uchylny oraz demontowalny - podaje przedstawicielka firmy Zasław.
    Wśród ważnych elementów wymieniane jest także ogumienie montowane w tego typu przyczepach. Ze względu na dużą masę ładunku musi być ono niezawodne. -  Pojazdy firmy Zasław wyposażane są w nowe koła, które poprawiają bezpieczeństwo (mniejsze prawdopodobieństwo wystrzału niż w przypadku kół regenerowanych), przyczepy D745-14 mają w standardzie koła 500/50R17”, a przyczepy D-46-20 koła 385/55R22,5 lub opcjonalnie za dopłatą koła 445/45R19,5 - informuje Agnieszka Drobisz. Podobnie sytuacja wygląda jeśli chodzi o urządzenia firmy Pronar. Standardowo przyczepy wyposażone są w ogumienie 400/60-15,5 lub w zależności od typu przyczepy nawet 500/50-17.

    ZOBACZ TAKŻE: Bezpieczny transport bel

    • Tagi:
    • manewrowanie
    • sianokiszonka
    • ogumienie
    • słoma
    • Pronar
    • siano
    • magazynowanie
    • bele
    • przyczepy
    • Zasław
    Łukasz Tyrakowski
    Podobne artykuły
    Nawożenie

    Żniwa 2025. Słoma zbyt cenna, żeby ją sprzedawać?

    1 lipca 2025
    Materiał Promocyjny Inne

    Citi Handlowy: Karta kredytowa z nagrodą do 1200 zł. Oferta ważna do 04.08.2025

    10 lipca 2025
    Żywienie

    7 czynników decydujących o wartości pokosu. Od nich zależy jakość paszy dla krów

    17 czerwca 2025
    Żywienie

    Sianokiszonka - kluczowe zasady, które zwiększą jej wartość pokarmową

    20 kwietnia 2025
    Newsy

    W sprawie tirów siana do powodzian zadzwoniłby do samego diabła

    20 września 2024
    Technika

    "Odbicie" na rynku przyczep. Miniony miesiąc był wyjątkowy

    23 lipca 2024
    Analizy rynkowe

    Żniwa 2024. Jakie ceny słomy?

    11 lipca 2024
    Inne uprawy

    Czy wystarczy siana i kiszonki?

    21 marca 2024
    Warto wiedzieć
    Pomoc unijna
    Ten nabór ruszy niedługo po wakacjach. Będzie można wnioskować o 120 tys. zł
    18 lipca 2025
    Pomoc unijna
    Można otrzymać pieniądze do 40 ha. Zostało jednak mało czasu na złożenie wniosku
    18 lipca 2025
    Przepisy
    Wszyscy hodowcy w Polsce będą mieli ten obowiązek od 2026 roku
    18 lipca 2025
    Najnowsze
    Newsy
    Ministerstwo rolnictwa wydało oświadczenie w sprawie zmian w WPR
    17 lipca 2025
    Newsy
    Polscy rolnicy i rząd zablokują ważną umowę? Inni w UE chcą ją szybko podpisać
    17 lipca 2025
    Newsy
    Wielkie żniwa w ogórkowej stolicy Wielkopolski [ZDJĘCIA]
    15 lipca 2025
    Newsy
    Decyzja zapadła, wszystko rozpocznie się 1 sierpnia. Rolnicy też to mogą odczuć
    15 lipca 2025
    Newsy
    Rolnicy szturmem na Brukselę. Szykuje się protest, który może zmienić wszystko
    14 lipca 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy
    • Deklaracja dostępności